Mitä aiheuttaa jatkuvaa hiivatulehdusta?
Juuri äskettäin oli hiivatulehdus, jonka hoidin reseptivapaalla lääkkeellä. Muutamia päiviä oli olo ok, kunnes taas on tullut oireita. Onko joku ruoka-aine tms, joka tätä aiheuttaa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Hiivalääkkeet on eniten väärinkäytetty käsikauppalääke. Vain harva tapaus on oikeasti hiiva, vaan yleisempiä syitä oireisiin on mm. sytolyysi.
Höpsis, minulla hiivalääke on auttanut aina, kun oireilua on alkanut olemaan. Bakteerivaginoosi on myös joskus ollut, mutta sen erottaa helposti hiivatulehduksesta. Hiivakierre oli päällä silloin, kun selvisi, että sänkykumppanilla on ollut muitakin kierroksessa ja loppui heti, kun lopetin suhteen.
Pesuaineella pestyt alusvaatteet? Minulla aiheuttaa hiivaa. Pesen tuoksuttomalla pesuaineella, sitten pelkkä vesipesu.
Minulle tulee jatkuvasti hiivatulehdus joko pari päivää ennen kuukautisia tai niiden jälkeen. Ymmärrän, että jälkeen voi tulla, kun käytän siteitä ja joskus kuukautiset kestävät yli kymmennen päivää, mutta miksi ennen, sitä en ymmärrä...
Hiivalääkkeet on eniten väärinkäytetty käsikauppalääke. Vain harva tapaus on oikeasti hiiva, vaan yleisempiä syitä oireisiin on mm. sytolyysi.