Asioita, joista puolisot kilpailevat keskenään?
Onko puolisosi kilpailuhenkinen? Vai oletko sinä se pariskunnan osapuoli, jolla on suurempi kilpailuvietti? Tai ehkä olette molemmat yhtä kilpailuhaluisia? Mistä kaikesta puolisosi haluaa kilpailla kanssasi? Mistä asioista sinä haluat kilpailla puolisosi kanssa? Tai oletko huomannut muiden pariskuntien kilpailevan keskenään ja mistä asioista? Puoliso voi olla aviopuoliso, avopuoliso, seurustelukumppani. Myös kokemukset entisistä puolisoista käyvät.
Kommentit (68)
entiseltä työpaikalta tuttu varakas henkilö, jolla puolison kanssa ikuisesti käynnissä oleva kilpavarustelu autoissa, eli onko yhtä hienot autot vai jääkö toinen tässä kakkoseksi. kertoi joskus tarinaa, josta tämä kävi ilmi. ihan vierasta touhua mulle, en omista autoa, kun mielestäni kaupungissa ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni haluaa kilpailla jatkuvasti lasten suosiosta. Hän haluaa olla meistä vanhemmista se kivempi ja rennompi. Toivoisin hänen ottavan useammin vastuullisen isän roolin.
Eronneet ne vasta lastensa suosiosta kilpailevatkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni haluaa kilpailla jatkuvasti lasten suosiosta. Hän haluaa olla meistä vanhemmista se kivempi ja rennompi. Toivoisin hänen ottavan useammin vastuullisen isän roolin.
Eronneet ne vasta lastensa suosiosta kilpailevatkin!
Jep, kenen luona lapset viihtyvät paremmin.
Valitettavasti eksä kilpaili ystävistä.
Ostin uusimman puhelinmallin, poikaystävän piti heti saada samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen etäisesti erään pariskunnan, jotka molemmat ovat luontoihmisiä ja he näyttävät kilpailevan siitä kumpi tuntee paremmin Suomessa esiintyvät lintulajit ja kummallako heistä on enemmän lintuhavaintoja. Tätä tehdään mukamas ”ihan vaan leikkimielessä”, mutta kyllä se ulkopuolisen silmiin on näyttänyt melko totiselta touhulta. Kaikesta sitä voivatkin aikuiset ihmiset kilpailla!
Öh Suomessa on kymmeniä tuhansia ihmisiä jotka tekee samaa, globaalisti miljoonat. Ja se on leikkimielistä mutta totista. Moni kilpailu on.
Tutustu vaikka yhdenmukaisiin perusteisiin "pinnojen " (lintuhavainto, piste, pinna) laskutavasta, se on kuule tarkkaa, kuten esimerkeistä näet.
https://www.bongariliitto.fi/pinnari/pinnakelpoisuus
"Kaikesta sitä voi aikuiset ihmiset kilpailla!"
Tyhmä kommentti. Jengi kiertää rataa autolla tai juoksee pallon perässä tai siirtelee nappuloita. Miksi lintubongaus olisi yhtään sen ihmeellisempää?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen etäisesti erään pariskunnan, jotka molemmat ovat luontoihmisiä ja he näyttävät kilpailevan siitä kumpi tuntee paremmin Suomessa esiintyvät lintulajit ja kummallako heistä on enemmän lintuhavaintoja. Tätä tehdään mukamas ”ihan vaan leikkimielessä”, mutta kyllä se ulkopuolisen silmiin on näyttänyt melko totiselta touhulta. Kaikesta sitä voivatkin aikuiset ihmiset kilpailla!
Lastenko vain pitäisi lintubongausta harrastaa? Vai mitä tarkoitat? Mitä muita harrastuksia lasket ei-sopivaksi aikuisille? Aerobic? Agility? Akvaariokalat?
Vierailija kirjoitti:
Kilpailemme lemmikkien suosiosta. Käytämme alhaisia keinoja, kuten herkkupalojen syöttäminen salaa.
Luulin aluksi, ettemme puolison kanssa kilpaile mistään kunnes tämä viesti tuli vastaan. Mun mies kilpailee tästä. On kilpaillut siitä asti kun "hänen" kissansa otti minut emännäksi kun muutimme yhteen. Meillä on siis yksipuolinen kilpailu, johon minä en osallistu.
Nyt on kolme lemmikkiä. Kaksi kissaa ja koira. Kaikki kolme ovat minun perään. Se itse asiassa surettaa minua sen takia, että mies tuntuu luulevan jäävän jostain paitsi.
Lemmikit toki tykkäävät myös hänestä, mutta hälle se on kova paikka, että olen ykkönen. Yksi kissoista mm. stressasi itsensä sairaaksi viime vuonna kun menin toiselle paikkakunnalle tapaamaan perhettä viikoksi.
En tosin käytä alhaisia keinoja ja anna salaa herkkuja. :D
Miehelle tärkeää olla paras huumorissa. Hänen täytyy vitsailla kaikesta ja aina pistää paremmaksi, aivan sama mistä keskustelemme.
Kumpi paskantaa painavamman läjän. Meillä paska punnitaan aina ennen kuin se vedetään pöntöstä alas.
Hi-score listoja pidetään per päivä, viikko, kuukausi, vuosi ja all-time.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh Suomessa on kymmeniä tuhansia ihmisiä jotka tekee samaa, globaalisti miljoonat. Ja se on leikkimielistä mutta totista. Moni kilpailu on.
Tutustu vaikka yhdenmukaisiin perusteisiin "pinnojen " (lintuhavainto, piste, pinna) laskutavasta, se on kuule tarkkaa, kuten esimerkeistä näet.
https://www.bongariliitto.fi/pinnari/pinnakelpoisuus
"Kaikesta sitä voi aikuiset ihmiset kilpailla!"
Tyhmä kommentti. Jengi kiertää rataa autolla tai juoksee pallon perässä tai siirtelee nappuloita. Miksi lintubongaus olisi yhtään sen ihmeellisempää?
Voikohan lapsi edes kuulua bongariliittoon. No ehkä jos vanhempi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos molemmat bongaa niin vaikea kai sitä on olla kilpailematta keskenään? Tai ehkä en ymmärrä mitä tarkoitat. Pitäisikö olla välittämättä toisen tuloksesta? Yksi vaihtoehto on, että toinen kerää vaan ekopinnoja ja toinen ei. Sitten ei tule keskenään kilpailua.
Vierailija kirjoitti:
En ole ylläolevan kommentin kirjoittaja, mutta noiden muiden kirjoittajien vastausten innoittamana mietin, että onkohan tätä bongausta mahdollista harrastaa ilman kilpailua puolisoa vastaan. Mielestäni kirjoittaja kritisoi vain sitä, että aikuisiässä olevat puolisot kilvoittelevat keskenään, ei ollenkaan itse lajia. Tietääkö joku voiko lintuhavaintojen tekemistä ja pinnojen keräilyä harrastaa pariskuntana yhdessä kaikkia muita bongareita vastaan, onko olemassa ns. "pariskuntabongausta"? Pahoittelen mahdollisesti tyhmää kysymystäni, en tunne lajia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tärkeää olla paras huumorissa. Hänen täytyy vitsailla kaikesta ja aina pistää paremmaksi, aivan sama mistä keskustelemme.
Näitä vitsiniekka-pellejä löytyy yllättävän paljon. Huomasin tämän lukiessa ketjua Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Monet pariskunnat harrastavat samoja lajeja, mutta eivät silti kilpaile keskenään. Eivät edes silloin, vaikka kyse olisi kilpalajista. He mieluummin tukevat toisiaan ja auttavat toinen toistaan kehittymään paremmiksi. He tietävät toistensa suoritukset ja tulokset, mutta eivät vertaile niitä keskenään. Eivät edes leikkimielessä. Kummankin uusimpia tuloksia vertaillaan vain omiin aiempiin suorituksiin.
Remonttihommat. Olen nainen ammatti puuseppä työkalut pysyvät kädessä. Entinen avopuoliso ei ollut ammattilainen mutta silti suuttui jos avasin suuni hänen remontoidessa.
tekniset taidot. it-taidot. toisen pitää päästä pätemään vaikka osaisin asian itse.
Nykyään jo eronnut puolijulkkispariskunta kilvoitteli kumpi antaa kallimmaat ja erikoisemmat lahjat toiselle. Näin ainakin vielä kun heillä meni hyvin. Kehuivat muille miten hienoja lahjoja ovat itse antaneet. Tai ainakin mies kehui. Ei koskaan kehunut vaimolta saatua lahjaa.
Me ollaan parisuhteessa samalla puolella, ei kilpailla keskenään. Reilu 20 vuotta mennyt näin. <3
Aviomieheni on omien sanojensa mukaan parempi kokki kuin minä. Olen antanut hänen olla tätä mieltä ihan yksinänsä, mutta nyt kun tätä asiaa mietin, niin koska hän tuolla tavalla asettelee sanansa, taitaa se olla kilpailuhenkeä. Taidankin kysäistä onko perheemme ruoanlaitto hänelle kilpailua ja miksi tehdä arkisesta asiasta niin suuri numero.