Mitä farmaseutti tiskin takana voi tehdä, jos asiakas alkaa käyttäytyä uhkaavasti?
Todistin tänään sellaista tilannetta. Odotin vuoroani ja asiakas tiskillä alkoi vaatia lääkkeitä, joita ei saanut. Tilannetta kesti niin kauan kuin odotin vuoroani ja olin käynyt vuorollani tiskillä. Mies jäi sinne. Hän mm. kiroili, repi maskinsa pois ja korotti ääntään. Eikä selkeästikään lähtenyt pois.
En tiedä, miten siinä kävi.
Kommentit (4)
Ainakin joillain apteekeilla on vartijapalvelut noita varten. Eli yrittävät pitää asiakasta rauhallisena (niin ettei käy fyysisesti kenenkään kimppuun) kunne vartija tulee niputtamaan.
Olen aina ollut sitä mieltä, että farmaseutin työ on varmaan ihan mukavaa ja siistiä sisätyötä, mutta tuota aspektia en ole koskaan ajatellut. Apteekkiin voi astella kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut sitä mieltä, että farmaseutin työ on varmaan ihan mukavaa ja siistiä sisätyötä, mutta tuota aspektia en ole koskaan ajatellut. Apteekkiin voi astella kuka tahansa.
Nistithän siellä vaativat hyymeiksi luokiteltuja lääkkeitä. Ja vaikka olisikin resepti niihin niin kyllähän se on aika turvatonta antaa niitä.
Pyytää vartijat paikalle.