Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nytkö ne kuukautiset sitten loppui?

Vierailija
26.04.2025 |

Täytän tänä vuonna 46 ja parin vuoden ajan kierto on lyhentynyt noin 23 päivään aikaisemmasta 28 päivästä ja vuotopäivät lyhentyneet viidestä neljään.

Muutama päivä sitten kurkkasin Clue-sovellukseen ja näin ilmoituksen, että kuukautiset 16 päivää myöhässä. Raskaus ei ole mahdollista, kun ei ole kumppania tai seksiä. Pari vuotta sitten gynellä munasarjat toimi vielä normaalisti.

Tänä päivänä tulee 19 päivää täyteen myöhästynyttä kiertoa ja olen pitänyt sidettä varalta näinä muutamana päivänä vaikka mitään tuntemuksia menkkojen alkamisesta ei olekaan.

Jokohan saan heittää huolen menkoista jatkossa? Kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jää yhdet väliin ja vuodat kuin seula seuraavalla kerralla. Aika näyttää. Itsellä loppui 50 vuotiaana.

Vierailija
2/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vaikka puolen vuoden päästä takaisin, mutta voi myös olla tulematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kierto kai lyhenee ja sitten pitenee ennenkuin loppuvat. Ärsyttävää aikaa kuitenkin. Itse olen 49 v, vielä suht säännöllistä mut silti heittelee enemmän kuin ennen. Lopun alkua. Ties miten kauan tämäkin välivaihe kestää.

Vierailija
4/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 50v ja mulla yhä säännölliset kuukautiset ja kestää 6-7 päivää.Ystävän kanssa keskusteltiin, et mitä sit kun ne loppuu. Molempia jännittää tilanne.

Vierailija
5/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin kierto lyhenee ja sitten se alkaa pidentyä eli sinulla alkoi nyt se pidentymisen sykli. Se voi kestää jopa 10 vuotta. Kuukautise tulee kahden tai kolmen kuukauden välein. Voit myös varautua siihen että tässä välissä kuukautiset voivat sitten kestää yli 7 päivää eli vuotoa vaan tulee. Itselläni ne olivat muuten aivan kivuttomat kun oli sitä ennen kärsinyt järjettömistä kuukautiskivuista.

Vierailija
6/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun niistä jo pääsisi! Vihaan niitä!! n45

Vierailija
7/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuivat heti kun otin kolme vuotta sitten hormonikierukan 45-vuotiaana. Yhtään kertaa ei ole tullut menkkoja sen jälkeen. Olisi kiva tietää, koska ne "oikeasti" loppuvat, että voisi sen kierukankin poistattaa.

Vierailija
8/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kierto kai lyhenee ja sitten pitenee ennenkuin loppuvat. Ärsyttävää aikaa kuitenkin. Itse olen 49 v, vielä suht säännöllistä mut silti heittelee enemmän kuin ennen. Lopun alkua. Ties miten kauan tämäkin välivaihe kestää.

Mulla alkoi juuri tuossa iässä kierto pitenemään, välillä oli 2-3 kk:ttakin ilman menkkoja. Sitten 51-vuotiaana loppuivat kokonaan. Hankalaa tuossa välivaiheessa oli se ettei koskaan tiennyt milloin menkat alkaa, ei tullut tavanomaisia oireita siitä että kohta alkaa vuoto. Aina piti olla suojat mukana kaiken varalta laukussa.

Vierailija
9/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin loppuu kerrasta, minulla oli välissä 8 kk tauko, sitten tuli kahdet kuukautiset normaalilla kierrolla ja sitten loppui kokonaan 54 vuotiaana.

Vierailija
10/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys "vertaistuelta": miten kuukautisten loppuminen tai tämä välivaihe vaikuttavat teidän seksihaluihin vai vaikuttaako ollenkaan? Kiinnostaako koko touhu enää, vai miten käy?

Vierailija
11/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varminta kuitenkin käyttää kondomia ainakin satunnaissuhteissa.

Vierailija
12/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys "vertaistuelta": miten kuukautisten loppuminen tai tämä välivaihe vaikuttavat teidän seksihaluihin vai vaikuttaako ollenkaan? Kiinnostaako koko touhu enää, vai miten käy?

Seksihalut on vähentyneet. Mut ei se mua häiritse.

Vierailija
13/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole seksihalut vähentyneet...yksilöllistä sekin.

Vierailija
14/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat loppuivat kuin seinään 45-vuotiaana. Gynekologi piti vaihdevuosiani ihan mahdottomana, joten passitti verikokeisiin, joista asia selvisi. Samoihin aikoihin tutustuin töiden kautta niin valtavan kuumaan itseäni hieman vanhempaan mieheen, että olin sulaa pöksyihini. Siitä kehittyi sitten tosi onnellinen parisuhde, joka jatkuu edelleen:) 

Vierailija
15/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jää yhdet väliin ja vuodat kuin seula seuraavalla kerralla. Aika näyttää. Itsellä loppui 50 vuotiaana.

Minulla jäi kahdesti väliin ja oli muutenkin vaihdevuosioireilua, ehdin jo innostua että nytkö niistä pääsee eroon, ja sitten tulikin yhdet elämäni karmeimmista menkoista ja sen jälkeen kierto on ollut säännöllinen mutta muutaman pävän normaali lyhyempi.

Vierailija
16/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ilmestyi aina välillä yllättäen eli hyvin epäsäännöllisesti, kunnes lopulta ei tullut lainkaan.

Vierailija
17/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä voi olla, että tulee tosi niukkoja vuotoja ja just kun luulet niiden loppuneen alkaa todellinen pato murtumaan

Väliä voi olla viikko tai kaksi päivää tai puoli vuotta. Ärsyttävintä on yllätyksellisyys, itse pidin menkkatarvikkeita mukana turhaan varmaan kaksi vuotta vielä sen jälkeen kun olivat kokonaan loppuneet, koska niitä pitää sen kierron arvaamattomuuden vuoksi olla koko ajan saatavilla

Kannattaa varata myös vaihtohousut mukaan  

Vierailija
18/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 ja samanlaisia kokemukset kuin muillakin tähän vastanneilla, ja vuosi sitten luulin että nyt ne loppuivat kokonaan, mutta olikin muutaman kuukauden tauko ja alkoivat tulla uudelleen ja säännöllisesti. Nyt viime kuussa ei taas tullutkaan ja nyt toinen samanlainen ja arvelen, että nyt jäivät sitten kokonaan pois. Mutta kun ei ole kuitenkaan kokonaan varmuutta, niin kyllä tässä saa koko ajan vielä varautua. Mutta olo on jotenkin energisempi ja rennonmpi, varmaan siksikin kun ei tarvitse öisin heräillä vessaan eikä muutenkaan. Ja halut on edelleen kuten ennenkin. 

Vierailija
19/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 48 ja lähes säännöllisesti vielä tulevat. Tosin viime marraskuussa ei tullut toisia enää loppukuusta vaan marraskuun alussa ja seuraavat joulun jälkeen. Tänä vuonna ollut säännöllisesti, mutta vuoto kestää lyhimmillään 3 päivää. Edelliset kestivät 6 päivää. Lihaskivut ja migreeni lisääntyneet. Ja aivosumu. 

Vierailija
20/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla  5Ov vaan loppuivat, ei mitään muita  oireita mutta vuoden päästä tuli vielä yhdet kuukautiset, nauratti kun kaverilleni tuli myös samaan aikaan, hänellä oli jo loppuneet ennen mua.  Kannattaa siteitä ainakin olla mukana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän