Suomalainen mies ympärileikattu?
Onkos tuollainen mitenkin yleistä kun nyt tuli itselle eteen eka kerran? menin kyllä vähän hämilleen että tehdäänkö niitä suomalaisillekkin. ikää miehellä 50v ja itselle ei ole yhtään sattunut eteen vaikka olen pipuleita nähnyt aika paljon . Tekivätkö tuon ikäisille ukoille enemmän ympärileikkauksia joskus 70 luvulla sitten.
Kommentit (56)
Kyllä seurustellut -58 syntyneen kanssa joka oli leikattu. Hyvin toimi ei siinä mitään, ja oli hyvä rakastaja, oli opetettu oikein mistä nainen tykkää ja nauttii..
Suomessa ei harrasteta ympärileikkausta. Omat kumppanini olleet pieniä tuppikulleja yhtä lukuunottamatta. Hän on isokaluinen paljasterskainen jätti.... upea kalu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei harrasteta ympärileikkausta. Omat kumppanini olleet pieniä tuppikulleja yhtä lukuunottamatta. Hän on isokaluinen paljasterskainen jätti.... upea kalu.
No hyvä että harrastuksen vuoksi ei lapsia sentään silvota! Kalun kokoonhan tuolla ei ole mitään vaikutusta, mutta tuntoherkkyyteen paljonkin. Itse olen todella iloinen siitä että minulle ei tehty turhaa leikkausta kun vaihtoehtoinen ja toimiva tapa on olemassa.
Oliko 70 luvulla ympärileikkaus buumi Suomessa?
Hyuiop kirjoitti:
Oliko 70 luvulla ympärileikkaus buumi Suomessa?
Ei ole ollut koskaan. Ei ole ollut millään vuosikymmenellä minkään ihmisryhmän buumi. Ei edes tapa eikä villitys.
Täällä syntynyt 60 luvulla ja jolloin kireä esinahka on poistettu. Saman ikäisellä kaverilla poistettiin vasta 70-luvun lopulla, joten onhan meitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä syntynyt 60 luvulla ja jolloin kireä esinahka on poistettu. Saman ikäisellä kaverilla poistettiin vasta 70-luvun lopulla, joten onhan meitä.
Jauhat tuota samaa paskaa jatkuvasta. Täällä 50-luvulla syntynyt mies ei havainnut ko. toimenpiteestä annetun ohjetta, suositusta, eikä asiasta ole lässyttäneet muut kuin kaltaisesi. Toimenpitöde ei myöskään ole tässä maassa koskaan ollut veronmaksuun tai maanpiolustukseen rinnastettava velvollisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhat tuota samaa paskaa jatkuvasta. Täällä 50-luvulla syntynyt mies ei havainnut ko. toimenpiteestä annetun ohjetta, suositusta, eikä asiasta ole lässyttäneet muut kuin kaltaisesi. Toimenpitöde ei myöskään ole tässä maassa koskaan ollut veronmaksuun tai maanpiolustukseen rinnastettava velvollisuus
Onko peniskateuden lisäksi olemassa myös ympärileikkauskateus, vai mikä noin veti herneen nenään. Ihan asiallinen kommentointihan tuo oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko peniskateuden lisäksi olemassa myös ympärileikkauskateus, vai mikä noin veti herneen nenään. Ihan asiallinen kommentointihan tuo oli.
Muistin virkistys vain, ei sen kummempaa
Eikä niitä ole napsittu suomessakin pojilta iät ajat joilla ollut pakonomainen tarve hanskata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo
lissu24 kirjoitti:
Eikä niitä ole napsittu suomessakin pojilta iät ajat joilla ollut pakonomainen tarve hanskata?
Ei kai nyt sentään sen takia ole leikattu. Muistan kyllä 70 - 80 luvuilla ympättyä oli koulussa monia liekkö ollut täällä päin sitten tapana.
Oopolop kirjoitti:
lissu24 kirjoitti:
Ei kai nyt sentään sen takia ole leikattu. Muistan kyllä 70 - 80 luvuilla ympättyä oli koulussa monia liekkö ollut täällä päin sitten tapana.
Kerro ihmeessä lisää. Minä vuosina, missä kaupungissa ja missä koulussa. Täällä miljoona ihmistä odottaa malttamattomana vastaustasi
Vierailija kirjoitti:
Oopolop kirjoitti:
lissu24 kirjoitti:
Kerro ihmeessä lisää. Minä vuosina, missä kaupungissa ja missä koulussa. Täällä miljoona ihmistä odottaa malttamattomana vastaustasi
Tuskimpa nyt muut odottaa kun sinä . Ihme sönkkäri kieltämättä....
Mistä ap tietää että edes on ympärileikattu? Monilla, kuten minulla ja isällänikin, on luonnostaan nuppi esillä eikä nahka pysy sen päällä vaikka yrittämälläkään.
saxon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oopolop kirjoitti:
lissu24 kirjoitti:
Tuskimpa nyt muut odottaa kun sinä . Ihme sönkkäri kieltämättä....
Kerro pois vain. Ei kannata ujostella.
Minut on leikattu, syntynyt - 74.
Pillua en silti ole saanut.
Mun 1970-luvulta syntynyt mies ja 2000-luvun alkupuolella syntynyt poika on leikattu, molemmat peruskouluikäisinä ahtaan esinahan vuoksi.
Päättelen siitä jos terska täysin paljas silloin leikattu. Voiko sitä muustakin päätellä muka?
70-luvun alkupuolella tehtiin enemmän ympärileikkauksia. Esim veljelle on tehty ahtaan esinahan vuoksi, mutta itse sain samaan vaivaan 5v nuorempana neuvolasta ohjeet vetää joka päivä liikkuvat taakse niin en tarvinnut leikkausta.