Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Paskiaisten itsepetosta. Minulla menossa 21654.
Mulla on jo 2 alkoholitonta päivää takana👍
Tämä alkaa nyt tänään.Alkoholitonta 10.4 asti.
Tänään alkoi 62.s alkoholiton päivä. Ja tulee jatkumaan niin pitkään kun haluan.
Tälle saavutukselle peukutan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.
Tiede ei ole kanssasi samaa mieltä, oikeastaan se ei kiinnosta mielipiteistämme. Mitä vähemmän juo, sen parempi. Edes kohtuukäyttö ei ole terveellistä, ne debunkattiin jo vuosia sitten.
Totta! Huvittuneena muistelen kuinka vielä jokunen vuosi sitten oli vallalla käsitys, että yksi lasillinen viiniä tai konjakkia per ilta tekee terveydelle hyvää, kun laittaa veren kiertämään. Onneksi tuo on kumottu, sillä alkoholistiksi tullaan juomalla, ja monella tuo yksi annos on äkkiä kaksi, sitten kolme..
Itse olen kohtuukäyttäjä, mutta olen silloin tällöin leikitellyt ajatuksella lopettaa tämä kohtuullinenkin ottaminen. Sen olen huomannut, että mitä enemmän tulee ikää sitä vähemmän alkoholi kiinnostaa. Uutenavuotena join lasin viiniä illallisella, ja kaksi lasia siideriä myöhemmin pubissa. Illan jälkeen mietin, että olisin ihan hyvin pärjännyt ilmankin.
Viime vuonna olin juomatta 9kk, syksyllä sitten taas alkoi menemään enemmän kuin olisi järkevää. Alkoholiton jakso oli sen verran positiivinen kokemus, että ei muuta kuin uutta yritystä kehiin.
Tavoitteesta saavutettu nyt 10%.
Alkoholiongelmaisten ihmisten kaikista suurin koettelemus: 100 päivää kärvistellä selvinpäin. Säälittävää. Itsellä menossa 10:s vuosi ilman ensimmäistäkään alkoholipisaraa eikä tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelmaisten ihmisten kaikista suurin koettelemus: 100 päivää kärvistellä selvinpäin. Säälittävää. Itsellä menossa 10:s vuosi ilman ensimmäistäkään alkoholipisaraa eikä tunnu missään.
Onnee sulle ja iloa ja jaksamista elämääs
Tänään saavutettu 23% tavoitteesta.
Vierailija kirjoitti:
- - -
Kyllä sen täältä sivusta katsoja huomaa. Näytät olevan katkera ja synkkämielinen itseäsi täynnä oleva narsisti. Itse ainakin karsastaisin porukassa noin itserakasta henkilöä.
Haaste.100 päivää ilman alkoholia 1.1-10.4.