Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Mulla käynnissä selvä päivä 158/365. Aika yllättäen alkoholia ei tee enää edes mieli, suorastaan pelottava ajatus että vetäisin entiseen malliin pullon viinaa päähäni, ja altistaisin itseni kaikenlaisille vaaroille siksi että pää on sekaisin ja harkintakyky huono. Myös humalaisten näkeminen on alkanut jotenkin kuvottamaan, ihmiset marinoivat aivojaan liuottimella ja örisevät aivottomina. Järkyttävää.
Tarkoitus oli olla vuosi juomatta ja opetella kohtuuskäyttö, mutta ajatus täysraittiudestakin on välillä käynyt mielessä. Aika näyttää miten tässä käy, mutta ainakin nyt nautin todella paljon tästä krapulattomasta elämästä. Rahatkin riittää nyt ihan eri tavalla kaikkeen muuhun, kun en enää tuhlaa niitä viinaan.
Enpä olisi uskonut että viinan himo näin totaalisesti katoaa, luulin että tämä vuosi on jatkuvaa viinahampaan kolotusta vastaan taistelua. Noh, helpompi näin.
Jotenkin tuntuu tavalliselta olla ilman viinaa. Ei pakottavaa tarvetta, ei halua ja himoa , ei edes kaihoavaa ajatusta viinasta. Luullakseni minun tulee olla kuitenkin varovainen, etten saata itseäni kiusaukseen ja vanhasta tottumuksesta jossakin kaveriporukan tapaamisessa aloita ryypiskelyä. Tulen sanomaan ja olen sanonut ystävilleni, että nyt olen viinalakossa, puhun suoraan liikakäytöstä. Tällä hetkellä hyvä olo. Kiitos siitä.
Tipaton 70v 6kk+, eli ei ole vinetot ym öllit koskaan maistuneet. Syntynyt raittiina ja sama jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käynnissä selvä päivä 158/365. Aika yllättäen alkoholia ei tee enää edes mieli, suorastaan pelottava ajatus että vetäisin entiseen malliin pullon viinaa päähäni, ja altistaisin itseni kaikenlaisille vaaroille siksi että pää on sekaisin ja harkintakyky huono. Myös humalaisten näkeminen on alkanut jotenkin kuvottamaan, ihmiset marinoivat aivojaan liuottimella ja örisevät aivottomina. Järkyttävää.
Tarkoitus oli olla vuosi juomatta ja opetella kohtuuskäyttö, mutta ajatus täysraittiudestakin on välillä käynyt mielessä. Aika näyttää miten tässä käy, mutta ainakin nyt nautin todella paljon tästä krapulattomasta elämästä. Rahatkin riittää nyt ihan eri tavalla kaikkeen muuhun, kun en enää tuhlaa niitä viinaan.
Enpä olisi uskonut että viinan himo näin totaalisesti katoaa, luulin että tämä vuosi on jatkuvaa viinahampaan kolotusta vastaan taistelua. Noh, helpompi näin.
Tämä on jo hyvä saavutus.Alkoholiton 365 on hyvä tavoite.
Taas on menty iltapäivän puolelle ilman alkoa, pitäisi koettaa vielä monta tuntia jaksaa niin olisi ensimmäinen tipaton päivä maaliskuusta takana.
Vain alkoholi riippuvaiset joutuvat pitämään tipatonta tai muutenkaan pitävän juomattomuutta jonkinlaisena saavutuksena. Ei tuollainen normaali ihmisille ole mikään haaste. Ei normaali ihmiset myöskään "tarkkaile" syömisiään taikka pidä mitään diettejä tai laihdutuskuurejakaan. Sairasta..
Miksi ei voi vain myöntää itselleen olevansa alkoholisti ja alkoholiriippuvainen?
En kyllä rupea lisäämään juomistani että voisin olla vain 100 päivää juomatta :D En nimittäin käytä alkoholia juuri lainkaan. Osaan tehdä tyhmyyksiä selvinkin päin. Lisäksi liikun lähes aina autolla niin ei siksikään tule juotua. Geenirasite alkoholismiin on sen verran iso ja lapsuudessa katsonut mitä siitä voi seurata niin ei ole koskaan oikein tehnyt mieli. Kokeillut olen kyllä sen verran nuorena että tiedän mistä puhutaan.
Jotenkin hassu ketju, odottaako noi tauon pitäjät jotain mitalia "saavutuksestaan" vai miksi tuosta pitää kirjoittaa sivukaupalla?
Vuosikymmenen viinalla enemmän tai vähemmän lätrännyt (kuluneen 3-4 vuoden aikana lähes päivittäin) miesystäväni piti tipattoman tammikuun, ja muutos oli aivan käsittämätön. En olisi mitenkään, että alkoholi edes voi vaikuttaa ulkonäköön niin paljon - miehen katse kirkastui ja terävöityi, pöhötys lähti, kasvojen iho sai aivan toisen sävyn. Tajusin tuonkin eräänä kirpeänä pakkaspäivänä, kun tavallisen, hieman kelmeän ja samean ihon sijaan mieheni poskipäille oli noussut terve punoitus. Muutos näkyi myös yleishabituksessa, ryhti oli parempi ja ajatus kulki kirkkaamin. Aamuiset ahdistuskohtaukset jäivät pois, kuorsaaminen loppui, koti pysyi siistinä ja energiaa riitti. Palasipa hän myös monen kuukauden tauon jälkeen rakkaan harrastuksenakin pariin!
Valitettavasti hänen kohdallaan kohtuukäyttö on vaikeaa ja tipattoman jälkeen onkin ollut sitten vähemmän tipaton helmikuu. Mutta haluan kannustaa kaikkia korkin kiinni laittaneita, sillä muutos sekä ulkonäössä että olemuksessa on palkitseva!
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmenen viinalla enemmän tai vähemmän lätrännyt (kuluneen 3-4 vuoden aikana lähes päivittäin) miesystäväni piti tipattoman tammikuun, ja muutos oli aivan käsittämätön. En olisi mitenkään, että alkoholi edes voi vaikuttaa ulkonäköön niin paljon - miehen katse kirkastui ja terävöityi, pöhötys lähti, kasvojen iho sai aivan toisen sävyn. Tajusin tuonkin eräänä kirpeänä pakkaspäivänä, kun tavallisen, hieman kelmeän ja samean ihon sijaan mieheni poskipäille oli noussut terve punoitus. Muutos näkyi myös yleishabituksessa, ryhti oli parempi ja ajatus kulki kirkkaamin. Aamuiset ahdistuskohtaukset jäivät pois, kuorsaaminen loppui, koti pysyi siistinä ja energiaa riitti. Palasipa hän myös monen kuukauden tauon jälkeen rakkaan harrastuksenakin pariin!
Valitettavasti hänen kohdallaan kohtuukäyttö on vaikeaa ja tipattoman jälkeen onkin ollut sitten vähemmän tipaton helmikuu. Mutta haluan kannustaa kaikkia korkin kiinni laittaneita,
Minun mielelläni todettiin tammikuun alussa vaikea maksakirroosi. Oli vuosikausia tissutellut, ja yhtäkkiä meni ihan keltaiseksi ja huonovointiseksi.
Nyt ollut juomatta 2 kk ja huolimatta siitä, että maksa toimii n 20% teholla, ulkoinen habitus muuttunut hirveän paljon. Ennen oli sellainen harmaa ja veltto iho kunnes meni keltaiseksi, nyt terveen värinen ja pöhötys pois. Eikä kuulemma tippaakaan enää aio ottaa, sen verran säikähti,vielä tuo maksa kestäisikään yhtään alkoholia.
Maksakirroosi on arvaamaton, se voi tulla vaikka joisi "vain" pari laillista viiniä iltaisin.
Ylihuomenna voi tulla jo paripäivää.........mutta mitä sitä 40-vuoden hyvää ryyppyputkea katkaisemaan........
Vierailija kirjoitti:
Ylihuomenna voi tulla jo paripäivää.........mutta mitä sitä 40-vuoden hyvää ryyppyputkea katkaisemaan........
Kyllä se ryyppyputki katkeaa kun maksa sanoo poks.
Edelleen viinatonna elämää. Ei mielihaluja, ei haaveilua viinasta. Puhun täällä viinasta ja juomisesta, koska ne on pysäyttäviä sanoja. Tissuttelu ja tipaton ovat pehmentäviä, häivyttäviä sanoja. Olen tarttunut härkää sarvista eikä asia muuksi muutu, minun on muututtava. Kiitos tästä herätyksestä.
Nyt tavoitteesta saavutettu 70%.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on aikamoinen alkoholisti jos pitää laskea selviä päiviä ja yrittää olla juomatta jokin tietty aika. Jos ei osaa alkoholia käyttää kuten normaalit ihmiset niin lopettakaa kokonaan, ei siinä ole vaihtoehtoja. Tai sitten juokaa niin, että maksa poksahtaa niin ette kuluta yhteiskunnan rahoja ja rasita terveydenhuoltoa vuosikymmeniä.
mikä on normaalit ihmiset? kerran kuussa?
Minulla 8 vuosi menossa ilman tupakkaa,viinaa ja naisia.8v sitten lekurilta sain zyban reseptin tupakan lopettamiseen, kyllä tehosikin niin hyvin et jäi se vähäinenkin määrä alkoa ottamatta.Myös sexi lakkasi kiinostamasta kokonaan ja tämän vuoksi sitten otin eronkin vaimostani.Et näin minulla.
63% tavoitteesta nyt saavutettu,