Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Oletteko laihtuneet alkoholin vähentämisen/lopettamisen myötä?
Mikä teitä auttaa hetkissä, kun tekisi mieli juoda alkoholia?
Siru
No minulla tänään toinen päivä. Ajattelin hakea viinipullon ja sallia sen itselleni kun olen vielä lomallakin. Kuitenkin ajatus meni ohitse, en hakenutkaan. Tänään auttoi se että en heti toteuttanut hakua, mielihalu meni ohi.
Minua on motivoinut alkoholittomuuteen raha. Nyt tekisi mieli retkahtaa. Onneksi en enää tälle päivälle alkoholia saa.
On 100 alkoholitonta päivää jo tänä vuonna kasassa. Ei tosin peräkkäin. Ja varmaan toiset 100 tulossa mutta ei peräkkäin.
Tänään 170 päivää kasassa. Ei kaduta yhtään tämä päätös, päin vastoin!
Motivaatiota puuhaan:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009790669.html
Roope Salminen on ollut jo 4 vuotta ilman alkoholia!
Vierailija kirjoitti:
Tänään 170 päivää kasassa. Ei kaduta yhtään tämä päätös, päin vastoin!
170 alkolitonta päivää on jo hyvä saavutus.
Näköjään ole ollut 1320 päivää raittiina tänään.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ole ollut 1320 päivää raittiina tänään.
Onhan se jo ihan hyvä alku alkoholittomaan loppuelämään.
Itse vähentänyt suurkulutukseni niin, että arkipäivät on oltava selvinpäin ja vkonloppuna voi ottaa.
Tämä johtanut yllättäen siihen, ettei sitä tee edes vkonloppunakaan mieli :D mahtavaa
Olen ollut tuhansia päiviä selvinpäin, ei ne nyt ihan peräkkäin ole olleet..!
Mulla tuli vuosi täyteen. 370:s alkoholiton päivä menossa, tämä pitkän ja rankan alkoholismivaiheen jälkeen. Kaveri kuoli alkoholinkäyttöön alle neljäkymppisenä, ja tajusin itse olevani samalla tiellä. Kesti silti vielä pari vuotta että sain itseni kuiville, niin kovassa oli riippuvuus.
Vieläkin hirvittää pahimmat ryyppäyskerrat ja ne kuolemankrapulat, mistä toipumiseen meni pahimmillaan 2-3 päivää. Sairasta itsensä tuhoamista.
Kuinka moneen uuteen ihmiseen olette tutustuneet, kun ette juo? Itse olen ujo selvänä. Tarkoitus olisi olla loppuelämä juomatta. Tänä vuonna olen 3x vetänyt pään täyteen. Pidän tätä todella hyvänä suorituksena. Rahaa on säästynyt hirvittävästi, selvänä en poltakaan. Mitään hyvää en ole mielialassa huomannut. Elämä nyt tylsää p****. Kuin jäisi elämä elämättä.
Mukavampi tavata uusia ihmisiä selvin päin koska aistit ovat käytössä. Ei ole juotu kauniiksi ja komeiksi.
1660 vrk tänään.
minä en pysty olemaan yli viikooa ilman alkoa, kännissä on vaan niin paljon hauskempaa olla
Älkåå hyvät ihmiset pilatko elämäänne ja ihmissuhteitanne viinalla.... terveys ennen kaikkea !!!
... ja entäs sitten roolimallina lapsillenne.... sanoi eräs mummo....
Päivä 15 menossa. Minulla menee alkoholia vähintään 48 annosta viikossa. Ollut yllättävän helppoa olla ilman.