Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
1521/1879 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusielämä kirjoitti:

Mulla tuli vuosi täyteen. 370:s alkoholiton päivä menossa, tämä pitkän ja rankan alkoholismivaiheen jälkeen. Kaveri kuoli alkoholinkäyttöön alle neljäkymppisenä, ja tajusin itse olevani samalla tiellä. Kesti silti vielä pari vuotta että sain itseni kuiville, niin kovassa oli riippuvuus.

Vieläkin hirvittää pahimmat ryyppäyskerrat ja ne kuolemankrapulat, mistä toipumiseen meni pahimmillaan 2-3 päivää. Sairasta itsensä tuhoamista.

Hyvä päätös lopettaa alkoholinkäyttö.

Vierailija
1522/1879 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en nyt ymmärrä, että mikä saavutus on 100 päivää ilman alkoholia?

Eihän alkoholi ole ihmiselle mikään elossa pysymisen edellytys.

Ennätysten kirjassa tuskin tulee olemaan kategoriaa " pisimpään ilman alkoholia olleet ihmiset".

Iltalehti... Kohu uutinen ! Vantaalainen Mikko Virtanen on elänyt 3 kuukautta ilman viinaa!Hän on saanut jopa maailmanlaajuista huomiota uskomattomalta saavutuksellaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1879 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla en juonut alkoholia=)

Vierailija
1524/1879 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sujuu alkoholiton nyt?

Vierailija
1525/1879 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua alkoholiongelmaan kan.fi

Vierailija
1526/1879 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alkoholiton nyt 30 päivää ja muutos on huikea!

- paino on tippunut tekemättä muita muutoksia, BMI 25,7 > 25,2

- leposyke on laskenut, 58 > 53

- unen laatu on parantunut

- pöhötys ja turvotus on poissa

- vatsan toiminta on normalisoitunut

- energiaa riittää aamusta iltaan

Tarkoitus on jatkaa näin ainakin toiset 30 päivää, sitten ehkä kokeilen kohtuukäyttöä vaikkapa nauttimalla pari lasia viiniä jouluaterialla.

Vierailija
1527/1879 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oletteko laihtuneet alkoholin vähentämisen/lopettamisen myötä?

Kyllä paino on tippunut hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
1528/1879 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan aloittanut nyt Marraskuussa?

Vierailija
1529/1879 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No en aloittanut marraskuussa, mutta syksyllä kuitenkin, syyskuun alkupuolella. Tavoitteena ainakin se 100 päivää, tulee sopivasti jouluksi täyteen, joten saa ehkä ihanaa mausteista keitetystä siirapista itse tehtyä glögiä sitten.

Mulla myös paino pudonnut ja olo parempi, mutta ei sen takia että olisin paljon aiemminkaan juonut, mutta olen muutenkin ollut saman ajan kuntokuurilla: rutkasti lisää liikuntaa, terveellistä ruokaa ja enemmän unta. :) Alkottomuudelle annan sen verran grediittiä hommassa, että itsehillintä pelaa ilman alkoholia paljon paremmin. Yksikin viinilasi saa mulla aikaan sen, että tekee mieli napostella suolaista ja illan liikunta jää helposti väliin.

Vierailija
1530/1879 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole poika homma eikä mikkään.

Vierailija
1531/1879 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh 🙂 olen ilman alkoholia 364 päivää vuodessa ,mutta koska viina kuuluu jouluun niin silloin vedän pullon wiskiä.

Perinteinen Joulukänni

Vierailija
1532/1879 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä pidän tipatonta marraskuuta. Kokeilen hakea endorfiinit avantouinnista. 

Vierailija
1533/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa sitten taas tammikuu 1 ja kestää huhtikuu 10 asti.

Vierailija
1534/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on jatkaa näin ainakin toiset 30 päivää, sitten ehkä kokeilen kohtuukäyttöä vaikkapa nauttimalla pari lasia viiniä jouluaterialla.

Hyvä sinä! Nuo hyvät puolet varmasti kannustavat jatkamaan tipatonta.

Vierailija
1535/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kun olisi rohkeutta ehdottaa omille tissutteleville vanhemmille tuollaista haastetta. Joskus yritin ottaa heidän alkoholin käyttöä puheeksi, mutta reaktio oli hyvin kiukkuinen. Eivät näe ongelmaa, koska eivät käy baareissa ja "nauttivat saunaolutta". Mutta kun siellä saunassa käydään joka toinen ilta, niin olutmäärä on kuukaudessa aikas paljon. Toisella on ylipainoa 50-60 kg. Ja jos tuon oluen jättäisi pois, niin paino lähtisi heti alas. Hän myös tekee drinkkejä, mutta siinäkään ei nähdä mitään ongelmaa, koska näkevät sen hyvien juomasekoitusten keksimisenä ja nauttimisena.

Vierailija
1536/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.

Kyll parrein on litran leka seitsemänä päivänä viikossa vähintään!

Vierailija
1537/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti, joka aiheutti juomisellaan surua ja haittaa niin itselle kuin läheisillekin. Itseni pelasti todellinen pohjakosketus, joka sai jättämään juomisen. Nyt kaksi vuotta raittiina ja on kuin uusi elämä olisi alkanut. Kaikista eniten pahoillani olen siitä että aiheutin läheisille niin paljon huolta juomisellani. Sitä en itse juodessani tajunnut vaan uskottelin aina tilanteen olevan hallussa. Alkoholisti on selittelyn mestari. 

Mun neuvo on että jos juominen alkaa tuntua liian kivalta tai sitä nuosuhumalaa alkaa haluta yhä useammin niin kannattaa hälytyskellojen alkaa soida.

Vierailija
1538/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Itse olen ollut varmaankin nyt n. reilut 100 pv ilman alkoholia, mutta ainoa missä

meillä on sama vaikutus on painon putoaminen, n. 5-6 kg ilman muita muutoksia.

Muuten on olo kuin ennenkin, vaikka viikonloppuisin meni se viskipullo+viiniä ja lomilla ihan joka päivä

pari-kolme lasia viskiä, siis täyttä lasia.

Lopetin koska huomasin ajattelevani juomista vähän liikaa: noin ja noin monta vapaapäivää tuolloin, voin siemailla niin ja niin monena iltana.

Päivisin en koskaan ole juonut, enkä riehunut humalassa.

Vierailija
1539/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin elämäni ekat 15 vuotta juomatta.

Vierailija
1540/1879 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kun olisi rohkeutta ehdottaa omille tissutteleville vanhemmille tuollaista haastetta. Joskus yritin ottaa heidän alkoholin käyttöä puheeksi, mutta reaktio oli hyvin kiukkuinen. Eivät näe ongelmaa, koska eivät käy baareissa ja "nauttivat saunaolutta". Mutta kun siellä saunassa käydään joka toinen ilta, niin olutmäärä on kuukaudessa aikas paljon. Toisella on ylipainoa 50-60 kg. Ja jos tuon oluen jättäisi pois, niin paino lähtisi heti alas. Hän myös tekee drinkkejä, mutta siinäkään ei nähdä mitään ongelmaa, koska näkevät sen hyvien juomasekoitusten keksimisenä ja nauttimisena.

Ei ole sinun asiasi. Täysivaltainen ihminen saa tehdä elämällään mitä huvittaa.