Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Niin, ja ajatukset, parisuhde ja terveys tasapainottuivat myös pikkuhiljaa. 20vuotta ehti mennä päihteisiin. Perhesuhteet meni rikki pään ollessa sekaisin, tai lähinnä laskusuhdanteissa ja häpeän aiheuttamassa raivoasa, nyt vasta vajaan kymmenen vuoden selvistelyn jälkeen alkaa luottamus palautua. Viinapiru huijasi, että olen hauskempi sekaisin ollessani, mutta läheiset sano, että sitä oli kauhea katsoa, kun uskottelin itselle että päihteet ovat elämän onni, ja samalla alamäki oli kova. Kaikki meni lopulta. Miten ihminen voi olla niinsokea? Päihteet antaa hetken helpotuksen, muttA huomenna on sata kertaa pahempi olla. Rukoile ystävä vapautta ja mielen rauhaa Jeesukselta.
Vierailija kirjoitti:
Millä motiiveilla teette tämän 100 päivän alkottomuuden?
Mulle tämä 100 päivän alkoholiton kausi on muodostunut vuosittaiseksi tavaksi.
Ryhdyin tähän vuonna 2014 Ylen "100 päivää ilman viinaa"-ohjelman innoittamana, kuten ehkä moni muukin täällä (?)
Nautin tauon tuomista positiivisista terveysvaikutuksista: parantuneesta unen laadusta, lisääntyneestä energisyydestä, painon putoamisesta ja hyvästä olosta kaikkiaan. Myös rahaa säästyy.
Motiivina siis se, että tämä on minulle totuttu tapa sekä terveyshyödyt.
Nyt menossa päivä 32 ilman alkoholia.
Viime vuosina päätin askel askeleelta, että lopetan juomisen. Olin miettinyt sitä jo useamman vuoden. Ajatustyö siinä vaikein oli. Mutta lopulta juominen aiheutti enemmän pahaa mieltä kuin iloa niin päätin että nyt riittää.
Tuli morkkis jo kun avasi yhdenkin siideritölkin. Silloin se päätös oli niin kypsä lopettamisesta ettei tarvinnut enää taistella. Vuosia meni ajatellessa asiaa.
Tuskin juon enää.
Mutta sen olen elämässä huomannut, että parempi kun ei vanno mitään. Nyt mennään näin. Tupakkakin jäi samalla 👍
Oikein hyvää vuotta kaikille juot tai et, se on jokaisen oma päätös eikä tee kenestäkään yhtään parempaa tai huonompaa.
Olipas hyvää kaljaa tänäänkin pizzan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Juomatta pystyy olla kuinka kauan tahansa kun antaa luvan itselleen juoda juuri silloin kun siltä tuntuu, jos selvistä päivistään tekee numeron niin dokaaminen on silloin koko aika mielessä. Yritäpä olla miettimättä punaista norsua lasikaupassa.
Mitä se haittaa vaikka olisikin mielessä? Jokainen juomaton päivä tekee silti hyvää.
~17/xx (piti ihan tarkastaa monesko)
Eka viikko: Oli vaikein. Kalja oli mielessä koko ajan iltaisin, saunan jälkeen
Eka kuukausi: Hiukan helpompaa, aloin uskoa itseeni, että tipaton kuu on ehkä mahdollinen
100 päivää: Meni jo lähes itsestään
Nyt yli 200 päivää: En mieti asiaa juuri muulloin, kun nään kaupassa keskariosaston., mutta silloinkin ei herätä mitään haluja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.
Tiede ei ole kanssasi samaa mieltä, oikeastaan se ei kiinnosta mielipiteistämme. Mitä vähemmän juo, sen parempi. Edes kohtuukäyttö ei ole terveellistä, ne debunkattiin jo vuosia sitten.
Neljättä vuotta ilman alkoa mutta en silti tuputa sitä muille. Jokainen tehköön omat valinnat.
Humalaton helmikuu vielä 6 päivää.
Avasin juuri päivän ensimmäisen oluen.
Sitten vaan profiiliin että ”alko ei ole ongelma”!
Kyllä sitä nyt aina yhden huurteisen voi siemaista! Aaaaaaaaaahhh...
Tipaton tammikuu oli ensin nyt humalaton helmikuu 27/28.
Ollut selvinpäin alkuvuoden mutta nyt alkaa tuo putler niin v..tuttaan että taidan riipasta kännin.
Vierailija kirjoitti:
Ollut selvinpäin alkuvuoden mutta nyt alkaa tuo putler niin v..tuttaan että taidan riipasta kännin.
Juotko venäläistä vodkaa?
Itse asiassa mieluummin dementoitunut alkoholisti kuin absolutisti psykopaatti kuten itärajan toisella puolen.