Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Mulla tulee luonnostaan raittiina se 240 päivää tai jopa enemmän. Raskauduin tammikuussa ja kieltämättä ihanaa, kun ei tarvitse enää keksiä tekosyitä siihen, miksi ei haluaisi juoda mitään. Itselle tuli jollain tavalla mitta täyteen, ei jotenkin enää saanut juomisesta enää sellaisia positiivisia asioita, vaan lähinnä ärsytti väsymys ja huonot yöunet. Tosin raskauden takia en nuku nytkään, mutta on tämä väsymys erilaista, mitä juomisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama projekti menossa. Vaimo jätti kaiken tissuttelun viime vuonna ja tiputti kaiken ylipainonsa sen ansiosta. Nyt on minun vuoro. Aika tuntuu matelevan. Juoppoja ei olla oltu, mutta pitkin viikkoa on mennyt helposti 2 sixpackiä lonkeroa tai olutta. Ei olisi pitänyt Latvian kaljanhakureissuja tehdä.
Hyvä päätös lopettaa alkoholin käyttö kokonaan.
Miksi? Sama kuin joutuisi Al-koholin terroristileirille!
Huomenna 9kk ilman tipan tippaa
Tipaton tammikuu tuntui niin hyvältä, että se on ihan huomaamatta kestänyt jo 741 päivää. Enää ei tule mieleen mitään syytä miksi joisin alkomahoolia.
Alkoholi on myrkky aivoille pieninä annoksinakin. Muistioireet lisääntyneet jo nuorillakin juomisen vuoksi, dementia kehittyy ja vaivaa jo työikäisiä. Aivoissa löydöksiä etu-ja ohimolohkorappeumasta jo 40-50v miehillä erityisesti.
Niin, mihin sitä holia edes tarvitaan? Vanhanaikaista koko juominen.
Alkoholittomia oluita ym. kauppojen hyllyt notkuu, jos maku on se syy miksi juodaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä alkoholin tilalle?
Holittomia, kauppojen hyllyt notkuu vaihtoehtoja. Ja on vissyvedet jne.
Ongelma on siinä, että ihminen joka ei kykene ilman alkoholia nauttimaan elämästä, on usein jollain lailla tunnevammainen. Pelkää kohdata itseään ja luopua siitä pellen roolista, jota vetää nousuhumalassa. Roolit pettää, kun pitäis ollakin selvinpäin se oma itse.
Ja suurin syy tietysti on riippuvuus., joka on sairaus siinä missä diabetes tai kohonnut verenpaine. Hoitoa löytyy, mutta addiktin pitää sitä itse haluta ja sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna 9kk ilman tipan tippaa
Tämä on jo hyvä alku ja hyvä saavutus.
40/100 täynnä. Taitaa olla useaan vuoteen pisin aika ilman.
Humalatonta helmikuuta mennyt 11 päivää.
Olipas hyvää viskiä eilen illalla!
Minulla on päinvastoin: kaikki tuttavani ovat absolutisteja, vain vaimo juo joskus vähän. Itse joisin pari iltaa/viikko, jos asuisin yksin.
Humalaton helmikuu 7.päivä.