Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Lueskelen tätäkin ketjua viskilasin ääressä.
Minulle maistuu! Tai maistui...Tykkään viineistä, kuoharista ja shampanjasta.
Olen meidän perheen viinivastaava eli ostan ruoat ja viinit. Näin on menty monta vuotta.
Vkl:n viinibudjetti on ollut vähintään n. 40 eur eli pe, la ja su siemaillaan. Menisi kahteen pekkaan pullo sekä lounaalla että iltaruoalla. Minulle jää aina vähemmän juotavaa, kun mies on ketterämpi täyttämään omaa lasiaan.
Alkuvuodesta oli nuhakuume, jonka jälkeen lopetin Alkossa käynnit.
Jääkaapissa möllöttää ihana valkkari, cremant ja shampanja. Nyt 4 vko viinittä eli raittiina, ei vaan tee mieli!!!
Päätin, että jos tulee ilmaisen viinan bileet, niin sitten se on arriva 🍾 tai, jos joku haluaa tarjota.
Minä en enää tämän huushollin viinejä maksa. Mies näköjään kiskoo 1 keskarin joka ilta.
Sijoitan viinirahat johonkin ihananturhaan hepeneeseen. 🥿👜 Mitäs siihen sanotte..
Voisi tarttua tähän! Tosin join 5.1 (liikaa koronaeristyksen loputtua), joten mulla 100 päivää tulee vasta huhtikuun puolivälissä täyteen.
Oon ollut viime kesästä pitkiä aikoja juomatta, koska alkoholi aiheuttaa jo kohtalaisissakin määrissä huomattavia muutoksia verenkuvaani. Ei voi olla siis terveellistä. lääkäri epäili ensin jotain vakavaa veritautia, mutta arvot korjaantuivat täysin juomattomuudella...
Vierailija kirjoitti:
Voisi tarttua tähän! Tosin join 5.1 (liikaa koronaeristyksen loputtua), joten mulla 100 päivää tulee vasta huhtikuun puolivälissä täyteen.
Oon ollut viime kesästä pitkiä aikoja juomatta, koska alkoholi aiheuttaa jo kohtalaisissakin määrissä huomattavia muutoksia verenkuvaani. Ei voi olla siis terveellistä. lääkäri epäili ensin jotain vakavaa veritautia, mutta arvot korjaantuivat täysin juomattomuudella...
Moni on jatkanut juomista 1.1. yöllä ja luulee, että 1.1. lasketaan tipattomaksi, kun ei sitten päivän valjettua enää juo. Tipaton tammikuu on siis tuhottu käytännössä heti sen ensi minuuteilla.
Tipaton tammikuu vielä 2 päivää,
Päätinpä itsekin aloittaa muutoksen hengellisen ryhtiliikkeen myötä. Ei ole Herran suunnitelma sellainen että ihminen joka viikonloppu vaan örveltää tillintallin tai makaa krapulassa.
Ensimmäinen viikonloppu takana, mutta olo on hyvä eikä tehnyt edes mieli viinaa. Absolutistiksi en aio alkaa, mutta yletön kittaaminen saa jäädä menneisyyteen. Tästä se lähtee!
Huomenna tipaton tammikuu 31/31.Sitten alkaa humalaton helmikuu.
Tuo on kuvilla olemista kun pitää päiviä laskea. Raitis alkoholisti on eri asia.
En ole lukenut ketjua, joten voipi olla jo mainittu.
Eihän tuo 100 päivää edes ole mitään! Kokeilkaa 1000 päivää, ei nimittäin tunnu missään. Ihminen ei alkoholia tarvitse nautintoaineena, toki aineelle on monenlaista muuta käyttöä aina desinfinointitarkoituksista tuulilasinpesunesteeksi..
Vierailija kirjoitti:
Sitten on maistiton maaliskuu. :D
Jaa. Itse olen juonut yhteensä alle 10 annosta alkoholia koko kohta 40-vuotisen elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on maistiton maaliskuu. :D
Sitten taas humalaton huhtikuu.
Ja sitten tenuton toukokuu, kuiva kesäkuu ja huikaton heinäkuu?
Minä nautiskelen viiniä ruoan kanssa, varsinkin perjantaina, kun nollaan työviikkoa. Ei parista lasillisesta tule mitään krapulaa.
Lauantaina olen täysin ajokunnossa eikä mikään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuussa 2v tipatonta.
Tämä on jo hyvä saavutus.
Tänään 24'637 alkoholitonta päivää.
Se alkoi 1. päivänä ja jatkuu vaan.
Se oli sitten siinä tipaton tammikuu.
helmikuun 9 tulee vuosi ilman alkoholia.olen tyytyväinen päätökseeni lopettaa.ihminen ei tosiaankaan tarvitse viinoja,sehän aivan myrkkyä.kuka haluaa myrkyttää itsensä vapaaehtoisesti
Tai siis oikeammin päiviä siihen, koska saa taas juoda.