Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
601/1879 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti pidän tälläkin kertaa tipattoman alkuvuoden vappuun asti. Tuohon väliin ei osu mitään ryyppybileitä, niin tipatonhan siitä tulee väkisinkin.

Tämä on hyvä päätös.

Vierailija
602/1879 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton 60 vuotta  3 kk. Ei huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1879 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ekan ja viimeisen kerran kun olin 13v 2,5 dl kossua ja muutama huikka konjakkia sekä viski snapsu. Siitä tiedottomaksi ja ystävät sai vietyä terveyskeskukseen vatsahuuhteluun. Sen jälkeen en ole juonut. M39

Vierailija
604/1879 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti pidän tälläkin kertaa tipattoman alkuvuoden vappuun asti. Tuohon väliin ei osu mitään ryyppybileitä, niin tipatonhan siitä tulee väkisinkin.

Tämä on hyvä päätös.

Helppo päätös kun en harrasta tissuttelua. Aina pää täyteen, mutta vain harvoin.

Vierailija
605/1879 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kokeilla olla 3 kk ilman alkoholia. Toivon että unen laatu paranee ja pääsen parista liikakilosta. Määräni ovat olleet sellaisia, että olen juonut noin neljänä iltana viikossa ja kerrallaan pari olutta tai 2 - 5 viinilasillista (tai noin puoli pulloa tai enemmänkin).

Olen 43-vuotias nainen.

Tulevat bileet vähän mietityttävät, että miten ystävät ottavat sen, kun en ota. Kun kerroin tästä päätöksestäni, tuli jo vastalauseita "kyllä sä sitten meidän Tallinnan matkalla kuitenkin tammikuussa otat". Kun en aio ottaa. Yritän ainakin. 

Vierailija
606/1879 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan 3kk. Suosittelen pitämään välivuoden, ja sen jälkeen miettiä kannattaako ottaa enää koskaan.

Vierailija
607/1879 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaste alkoholiton 1.1.-10.4.22.

Vierailija
608/1879 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananlasku sanoo päihtyneenä hoippuva on älyä vailla.

Vierailija
609/1879 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo laskee juomattomat päivät tarkasti ja monta kertaa päivässä.

Itse unohdin olevani tauolla jo joitakin kuukausia. Vuosia meni muutama ja tauolla edelleen. On tässä mennyt taas jo kaksinumeroinen määrä vuosia, siis taukovuosia putkeen.

Suosittelen laskemaan tauot vuosissa päivien tai edes kuukausien sijaan. Silloin voi sanoa, että ihminen määrää eikä viina.

Vierailija
610/1879 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollu kohta juomatta 10 kk.näköjään pärjää ilman alkoholia ja pystyy itse lopettaaan ilman muiden apua.se on vain tahdosta kiinni. toivon etten olisi koskaan edea alkanut ottamaan alkoholia

611/1879 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.

En sitten vissiin ole suomalainen. 

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
612/1879 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on joku kumma tarve vetää aina lärvit jos on ilmaista alkoholia saatavana.

On ollut ihailtavaa huomata ettei keskieurooppalaiset juo ravintolareissuilla itseään känniin. Pari viinipulloa porukan kesken jaettuna riittää hyvin ruoan kanssa. Eikä siitä enää jatketa humalahakuisten puolelle, kuten suomalaisilla tapana. Ihanaa sekin ettei cityssä tarvitse kuunnella känniläisten örinää kuten yleensä kesällä Suomessa käydessä. Ja pariskuntien tappelua kännissä. Jossain maassa osataan sentään käyttää alkoholia kohtuullisesti. Niin se alkoholi-kaveri vei appiukon hautaan.

Vierailija
613/1879 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä alkkiksia te oikein ootte kun täytyy tipattomia pitää?!

Mikä alkuasukas se sinä oot jos luulet ettei ihmiset dokaa ja tissuttele?

Vierailija
614/1879 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumppu kirjoitti:

olen ollu kohta juomatta 10 kk.näköjään pärjää ilman alkoholia ja pystyy itse lopettaaan ilman muiden apua.se on vain tahdosta kiinni. toivon etten olisi koskaan edea alkanut ottamaan alkoholia

Alkoholiton 10 kk on jo hyvä saavutus.Nyt tavoitteeksi alkoholiton 2022.

Vierailija
615/1879 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä, viherkommareiden touhuja

Vierailija
616/1879 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton 2022.

Vierailija
617/1879 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata päivää ilman. Nyt on niin extreemiä.

Liian hapanta, ei pysty.

Vierailija
618/1879 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen perheen joulu piloille alkoholin takia tänäkin vuonna.

Joulupukin jälkeen vierailulle tulee myös poliisi.

Vierailija
619/1879 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hieman alle 30-vuotias nainen.

Nyt melkein kolme kuukautta ilman tippaakaan.

Mulla on alkoholiongelma. 18-vuotiaasta lähtien joka viikko kännit kavereiden kanssa, pikku hiljaa havahduin siihen, että tissuttelen mielellään yksinkin ollessa. Aina yhtä sekoilua ja itsensä nolaamista ja jopa vaaratilanteita.

Olin lapsena vannonut, etten ikinä koskisi alkoholiin.

Sain herätyksen, että mä voin lopettaa juomisen. Ja niin tein. Joka päivä oon enemmän täynnä energiaa ja elämänhalua ja ennen kaikkea helpotusta siitä, että jätin alkoholin. Vaikka tämä on vasta alku. Mut tuntuu, et viimeinkin oon uskollinen itselleni ja saan elää omannäköistä elämää. Ei ole parempaa tunnetta, kuin herätä virkeänä ilman krapulaa ja morkkista.

Mahtava tunne katsoa peiliin, kun pöhötys on tiessään ja silmät kirkkaina.

En jää mistään paitsi, kun elämä on ollut yksinäistä jo pitkään.

Kiva niille viettää hauskoja iltoja kaveriporukalla, jotka osaa kohtuudella iloita.

Mä en osannut. Ja nyt oon vapaa siitä pirusta. Ihan uskomaton tunne.

Vierailija
620/1879 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensinmäinen päivä menossa mutta otin äsken neljäsenttisen.