Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
621/1879 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitista joulua.

Vierailija
622/1879 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä keskieuroopassa ja eteläeuroopassakin juovat itsensä känniin jne

Paskanjauhantaa, etteivät joisi.

Ihan omin silmin olen nähnyt ja kuullut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1879 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion kokeilla olla 3 kk ilman alkoholia. Toivon että unen laatu paranee ja pääsen parista liikakilosta. Määräni ovat olleet sellaisia, että olen juonut noin neljänä iltana viikossa ja kerrallaan pari olutta tai 2 - 5 viinilasillista (tai noin puoli pulloa tai enemmänkin).

Olen 43-vuotias nainen.

Tulevat bileet vähän mietityttävät, että miten ystävät ottavat sen, kun en ota. Kun kerroin tästä päätöksestäni, tuli jo vastalauseita "kyllä sä sitten meidän Tallinnan matkalla kuitenkin tammikuussa otat". Kun en aio ottaa. Yritän ainakin. 

Älä tee juomattomuudestasi numeroa tai viittaa siihen millään tavalla. Vaikene koko asia kuoliaaksi. Ole koko ajan puolitäysi lasi kädessä, juot vaan alkoholittomia. Jos olet tyhjin käsin tai juot vettä/limua niin voit joutua melkoisen painostuksen kohteeksi.

Vierailija
624/1879 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt jo 12 vuotta ilman alkoholia, eikä ole tehnyt tiukkaakaan, mikä juttu tuollainen 100 pvä on joku alkoholiongelmaisten itsepetos riitti vai?

Vierailija
625/1879 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan alkoholistien pakko keksiä rajoja juomiselle.Muut voi olla ilmankin.

Vierailija
626/1879 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join ekan ja viimeisen kerran kun olin 13v 2,5 dl kossua ja muutama huikka konjakkia sekä viski snapsu. Siitä tiedottomaksi ja ystävät sai vietyä terveyskeskukseen vatsahuuhteluun. Sen jälkeen en ole juonut. M39

Vau. Mä join ton ikäisenä helposti puoli litraa kirkasta viinaa ja siihen 6-8 olutta päälle. Ikinä en mennyt tiedottomaksi ja olin 45-kiloinen teinityttö. Ja juu, ei tullut alkoholiongelmaa. Ihmettelen vaan, kuinka pieni poika oikein olit.

N40

Vierailija
627/1879 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon hieman alle 30-vuotias nainen.

Nyt melkein kolme kuukautta ilman tippaakaan.

Mulla on alkoholiongelma. 18-vuotiaasta lähtien joka viikko kännit kavereiden kanssa, pikku hiljaa havahduin siihen, että tissuttelen mielellään yksinkin ollessa. Aina yhtä sekoilua ja itsensä nolaamista ja jopa vaaratilanteita.

Olin lapsena vannonut, etten ikinä koskisi alkoholiin.

Sain herätyksen, että mä voin lopettaa juomisen. Ja niin tein. Joka päivä oon enemmän täynnä energiaa ja elämänhalua ja ennen kaikkea helpotusta siitä, että jätin alkoholin. Vaikka tämä on vasta alku. Mut tuntuu, et viimeinkin oon uskollinen itselleni ja saan elää omannäköistä elämää. Ei ole parempaa tunnetta, kuin herätä virkeänä ilman krapulaa ja morkkista.

Mahtava tunne katsoa peiliin, kun pöhötys on tiessään ja silmät kirkkaina.

En jää mistään paitsi, kun elämä on ollut yksinäistä jo pitkään.

Kiva niille viettää hauskoja iltoja kaveriporukalla, jotka osaa kohtuudella iloita.

Mä en osannut. Ja nyt oon vapaa siitä pirusta. Ihan uskomaton tunne.

Aivan mahtavaa! Upea suoritus, onnea huikeasta elämänmuutoksesta! Kaikkea hyvää sinulle ja iloa ja valoa selvään tulevaisuuteen!

Vierailija
628/1879 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite nyt alkoholiton 2022.

Vierailija
629/1879 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kova suoritus kun hankkii itselleen ongelman ja sitten onnistuu jossain määrin selvittämään sen ongelman.

Sen sijaan, että ei olisi hankkinut itselleen ongelmaa, jota selvittää.

Vierailija
630/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1 sitten alkaa alkoholiton 100 päivää.

Vierailija
631/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaste.Alkoholiton 1.1-10.4 tervetuloa mukaan.

Vierailija
632/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei nyt kyllä spurgut pysty.

Vierailija
633/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama projekti menossa. Vaimo jätti kaiken tissuttelun viime vuonna ja tiputti kaiken ylipainonsa sen ansiosta. Nyt on minun vuoro. Aika tuntuu matelevan. Juoppoja ei olla oltu, mutta pitkin viikkoa on mennyt helposti 2 sixpackiä lonkeroa tai olutta. Ei olisi pitänyt Latvian kaljanhakureissuja tehdä.

No, miten niin ei olisi pitänyt?

Ne on tehty ja niillä ollut oma aikansa. Silloin kivaa.

Nyt on nyt. Kaljareissut on katsottu.

Nyt sitten katsomaan ja kokemaan toisenlaista.

Parempaa oloa:) freesinpää ja vapaampaa.

Vierailija
634/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi niitä päiviä pitää laskea? Se vaikuttaa siltä kuin olisi ns. kuivilla.

Ei raittiin tai kohtuukäytttäjän tarvi miettiä että montako päivää olen nyt ollut juo,atta

Eli nämä jotka laskevat niitä päiviä alitajuisesti haluaisivat juoda, mutta hyvää tuo kuivilla oleminenkin kropalla tekee. Kunhan ette vain ylpeile ja vaadi muita tekemään samaa ratkaisua.

Joskus kuukausia olen juomatta alkoholia, en laske päiviä, sitten saatan juoda kaksi olutta. Jolloinkin useamman juhlajuoman. En kärsi krapulasta, niin paljon en juo. Toki sekin tuli nuorena koettua, mutta ei ollut hauskaa.

Vierailija
635/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan alkoholistien pakko keksiä rajoja juomiselle.Muut voi olla ilmankin.

No eikö se ole hyvä, että välillä leppuuttavat maksaa. Tuo 100 päivää puhdistaa maksaa jo mukavasti. 

Vierailija
636/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa Pyhästä Yrtistä, hyvät ystävät. Ja jättäkää alkoholi kokonaan pois.  Terveytenne kiittää.

Vierailija
637/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miksi niitä päiviä pitää laskea? Se vaikuttaa siltä kuin olisi ns. kuivilla.

Ei raittiin tai kohtuukäytttäjän tarvi miettiä että montako päivää olen nyt ollut juo,atta

Eli nämä jotka laskevat niitä päiviä alitajuisesti haluaisivat juoda, mutta hyvää tuo kuivilla oleminenkin kropalla tekee. Kunhan ette vain ylpeile ja vaadi muita tekemään samaa ratkaisua.

Joskus kuukausia olen juomatta alkoholia, en laske päiviä, sitten saatan juoda kaksi olutta. Jolloinkin useamman juhlajuoman. En kärsi krapulasta, niin paljon en juo. Toki sekin tuli nuorena koettua, mutta ei ollut hauskaa.

No se varmaan kannustaa olemaan juomatta ainakin sen 100 päivää.  Miksi tuosta pitäisi ylpeillä ja vaatia tekemään samaa ratkaisua? Jos sinun ei tarvitse laskea päiviä, niin sitten et laske niitä. Eiköhän täällä tsempata niitä, jotka myös laskevat päiviä. 

Vierailija
638/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pian 5 vuotta alkoholitonta elämää takana. En ollut kyllä mikään suurkuluttaja koskaan, mutta myönnän, ettei ole yhtään ikävä niitä krapula-aamuja.

Onnea kaikille raittiuden valitseville, tie voi olla koetteleva aluksi, mutta askel kevenee. Lopulta uusi elämä aukeaa, pystyt siihen.

Vierailija
639/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mukana! Ilman alkoholihuumetta jo toukokuusta 2019. Olenko raitis? En todellakaan ole. Viikonloppuisin hiisaan kohtuudella Pyhää Yrttiä vesipiipustani. Tämä on mukavaa ja terveellistä, juu. Ei enää koskaan alkoholia.

Vierailija
640/1879 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi Yrttimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mukana! Ilman alkoholihuumetta jo toukokuusta 2019. Olenko raitis? En todellakaan ole. Viikonloppuisin hiisaan kohtuudella Pyhää Yrttiä vesipiipustani. Tämä on mukavaa ja terveellistä, juu. Ei enää koskaan alkoholia.

Alkoholi ja tupakka vaarallisia kovia huumeita:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…