Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Käyttäjä40338 kirjoitti:
Alkoholinkäytön lopetus on on aina hyvä päätös.
Kyllä näin on aivan ehdottomasti.
Alkoholin käytön lopettaminen ei ole koskaan huono idea.
Mutta yhtälailla järkevä kohtuukäyttö on ihan ok, jos siitä saa jotain iloa. Järkevä kohtuukäyttö voi olla monen näkökulmasta aika vähän. Ainakin omasta mielestäni 1~3 annosta kerralla ja ehkä pari kolme kertaa viikossa.
17 vuotta sitten jätimme alkoholin kokonaan, siksi ettei lapsi saisi meistä huonoa esimerkkiä.
Nykyään en edes muista, että alkoholia on olemassa. Saatan silti juoda lasin skumppaa noin seitsemän vuoden välein, jos tilanne tuntuu hyvältä. Ja itse tarjoan sen itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.
Jos tämä arveluttaa niin suosittelen ostamaan baarissa Ginger Alea.
Se ei näytä limpparilta lasissa eikä aiheuta kanssaihmisissä hylkimisreaktiota.
Jos mausta ei pidä niin sitä ei ole pakko juoda, lasi kuitenkin pitää olla edessä jos aikoo välttää tuon ulossulkemisen.
Vierailija kirjoitti:
Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.
Ei mun mielestä alkottomien juomista enää niin ihmeellisenä pidetä. Tai no ehkä riippuu piireistä, mutta kyllä mä voin lähtee kavereiden kanssa terassille ja otta vaan colan tai jonkun alkottoman oluen, joita niitäkin on nykyään ihan hyviä. Terveys ja kuntoilu on nykyään niin isoja trendejä, että alkottomuus yleistyy.
Ite en vain tajua alkoholin hienoutta. Joskus tulee maistettua ruokalusikallinen ja se onkin siinä. Koskaan en oo kännissäkään ollut.
Onnea kaikille jotka osaa jättää tauolle!
N20
Vierailija kirjoitti:
Ite en vain tajua alkoholin hienoutta. Joskus tulee maistettua ruokalusikallinen ja se onkin siinä. Koskaan en oo kännissäkään ollut.
N20
Ota ruokalusikan sijaan viinipullollinen illassa niin se hienous avautuu.
Vierailija kirjoitti:
N20
On aina vähän huono arvioida jotain mitä ei ole koskaan harrastanut. Jos ei ole koskaan kuksinut, niin sen mielekkyyttä on vähän paha arvioida. Tai jos ei koskaan ole käynyt saunassa, niin miten sen mukavuutta voi arvioida?
221 päivää ilman alkoholia eikä tee enää edes yhtään mieli. Ehkäpä olen oman osuuteni tämän maailman alkoholeista juonut.
Missä vaiheessa alkaa alkoholittomuuden vaikutukset todella näkyä? Kuukausi, 6 kuukautta, vuosi? Nyt muutama viikko takana ja paino ponkaisi nousuun, vaikka ruokailukim käymyt fiksummaksi eikä napostelua.
Vierailija kirjoitti:
221 päivää ilman alkoholia eikä tee enää edes yhtään mieli. Ehkäpä olen oman osuuteni tämän maailman alkoholeista juonut.
Tämä on jo hyvä alku ja hyvä saavutus.
Yritin tätä joskus nuorena, kun uusi vuosi meni överiksi. Meni muuten ihan hyvin, mutta kaverin synttärit huhtikuun alussa katkaisivat putken kalkkiviivoilla.
Nykyään tuollainen sata päivää menee yrittämättä. Haittapuolena harvakseltaan maistelulle on, että viskipullojen korkit hapertuvat ja murtuvat avatessa.
Useimmilla tuo yritys epäonnistuu jo heti tuoreeltaan, kun juovat uuden vuoden yönä puolen yön jälkeen.
Minä olen ollut n. 14 kuukautta juomatta. Paitsi että yhtenä iltapäivänä tänä kesänä join kaksi tuoppia olutta. Toinen niistä vahvaa tuontiolutta. Tsiisus! Varmaan toleranssi aika lailla laskenut mikä vaikuttaa asiaan. Mutta tajusin kuinka uskomattoman vahva aine alkoholi on. Se vaikuttaa tosi lujaa sekä mieleen että kehoon. Eikä siitä mikään hyvä fiilis edes tule. Miksi ihmeessä olen mokoman kanssa niin paljon lätrännyt?
Vierailija kirjoitti:
N20
Jep, en minäkään ymmärrä tätä ja sitä vielä vähemmän ymmärrän miten paljon ihmetystä se muissa herätti jos ilmoitti ettei aio juoda alkoholia.. hirveä utelu että miksen juo ja olenko raskaana ja mikä mua vaivaa. Vasta 25vuotiaana osasin hieman nauttia alkoholista ja nousuhumalassa mutta silloinki join vain 3-7 x vuodessa. Nyt olen ollut ilman alkoholia 3 vuotta mikä ei ole ollut temppu eikä mikään.
Vahingossa raitustunut kirjoitti:
17 vuotta sitten jätimme alkoholin kokonaan, siksi ettei lapsi saisi meistä huonoa esimerkkiä.
Nykyään en edes muista, että alkoholia on olemassa. Saatan silti juoda lasin skumppaa noin seitsemän vuoden välein, jos tilanne tuntuu hyvältä. Ja itse tarjoan sen itselleni.
Skumppa seitsemän vuoden välein ei ole alkoholia. Ok!
Siirtyisin shampanjaan, jos vain seitsemän vuoden välein joisin kuohuvaa.
Itse olin viinin lipittäjä, sitten ykskaks päätin, että nyt loppui! Paino tippui puolen vuoden sisällä ilman mitään dieettiä 10 kg, eikä kilot ole tulleet takaisin. Aikaa on kulunut 15 vuotta ilman alkoholia! Asuin ulkomailla lopettaessani ja siellä se oli helppoa, kun kukaan ei vieroksunut alkoholittomuuttani, ei edes kiinnittänyt huomiota, etten juo.
Mä aloitin nyt alkoholiton 100 arkipäivää. On tullut tissuteltua koko kesän ja sitä ennenkin jo arkena myös. Paino noussut, joskus ollut krapulassa töissä, aivan kaameaa.
Eilen oli ensimmäinen arkipäivä ilman lasillista. Tänään seuraava. Viikonloppuna, siis pe tai la saan ottaa maltilla. Ehkä nekin jää jossain vaiheessa pois
Vaatii luonnetta, varsinkin nuorempana. Olen tämän kokenut. Nyt viimeistä tipatonta jatkunut vuodesta 2005.
Vai että lasillinen viiniä sama asia kuin sipsipussi :D Lasillisessa viiniä on ehkä 100kcal pussillisessa sipsiä koosta riippuen joka pari tuhatta. No ymmärrän kuitenkin pointtisi että alkoholi rinnastetaan muihin ravintopaheisiin mutta suhteellisuudentaju tässä hieman heittää.