Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
281/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä jos 100 päivän jälkeen juo taas reippaasti. Itse nautin keskimäärin noin 1-2 annosta kuukaudessa joten ei ole tarvetta nenänvalkaisulle.

Vierailija
282/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen join aika usein ja runsaastikin. Nyt juon silloin tällöin, ja olen kuulemma tylsä.

Mutta en kyllä halua juoda jokapäivä tai edes joka viikko mutta jos on sopiva hetki ja tekee mieli voin vähän jotain juodakin. Enkä ole kieltänyt tai edes huomautellut toisen juomisesta kun ei se minua haittaa siinä sitten juo kunhan joku tolkku pysyy hommissa

Ja tuollaiseen 100päivää tavoitteisiin en rupea , välillä tuo satapäivää tai 200päivää menee varmasti rikki jos haluan lasin punkkia tai likööri tipan otan sen jos taas tiukka raja niin kun tulee raja täyteen niin sitä pitää juhlia ja nollata vaikka viikko kaks olen huomannut vaikka vain vähän joisikin per päivä mutta kun sitten on taas edessä se 100päivää niin pitää "varastoon" juoda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan tuo on, jos on yksinäinen. Suomalaisilla ei ole vaan sen vertaa selkärankaa, että eivät uskalla olla raittiita eikä selvinpäin kavereiden seurassa, koska pelkää jäävänsä ulkopuolelle tai kiusatuksi.

Päin vastoin. Yksinäisyydessäni minä ainakin juon. Ei olisi ketään ryyppykaveria ilman koronaakaan. Nyt olen yksinjuomislakossa, muiden kanssa tai muiden joukossa esim. terassilla ja luonnon helmassa saan kyllä naukkailla. Sitä ei vain juurikaan tapahdu. Vaikeaa, muttei mahdotonta. Ja tärkeä projekti itselleni.

Vierailija
284/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.

Tiede ei ole kanssasi samaa mieltä, oikeastaan se ei kiinnosta mielipiteistämme. Mitä vähemmän juo, sen parempi. Edes kohtuukäyttö ei ole terveellistä, ne debunkattiin jo vuosia sitten.

Tieteen nimissähän voisin siirtyä vaikkapa elämään koeputkessa ruokittuna optimaalisella ravintoliuoksella. Mutta kun haluan elää, kokea ja tuntea. Alkoholia on aina käytetty kohottamaan tunnelmaa, mielialan nostoon, seurustelun virkistämiseen, arjen unohtamiseen. Se jolla on taito pysyä kohtuudessa, saa alkoholista nämä positiiviset puolet. Rajattomat ahnehtii liikaa, addiktoituvat ja hankkivat terveysongelmia. Alkoholi on myrkky vain liikaa nautittuna, monet lääkeaineetkin ovat sellaisia.

Kippistä vaan, vappubrunssille! Juhlinta katkaisee mukavasti arkea ja sitten taas jatketaan luterilaista työntekoa. Ihan ilman alkoholijuomia.

Vierailija
285/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sata päivää pitäisi odotella että saa sen viinilasillisensa nauttia?

Tipattomat on juoppoja varten.

Vierailija
286/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut ei tähän pysty.

Vierailija
287/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä jos 100 päivän jälkeen juo taas reippaasti. Itse nautin keskimäärin noin 1-2 annosta kuukaudessa joten ei ole tarvetta nenänvalkaisulle.

Ja päätit sitten tulla tähän ketjuun elvistelemään asiallasi? 100 päivää on hyvä alku, puhdistaa elimistöä ja auttaa psyykeä luomaan uusia tapoja käsitellä sisäistä maailmaa, ilman alkoholin vaikutusta. Parhaassa tapauksessa 100 päivän paussi voi johtaa lopulliseen juomistapojen muutokseen kohti terveempää elämää ja parempaa vointia. Respect.

Vierailija
288/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 päivää täynnä. Illalla saa taas rommia!

Muista että viinilasi päivässä riitttää pitkällä aikavälillä aiheuttamaan haimatulehduksen joka on hengenvaarallinen tila. Eräs mäkikotkakin kuoli siihen.

Mäkikotkan annos oli tunnetusti ihan jotain muuta kuin viinilasillinen päivässä. Todella rajua juomista. Koko aikuisikä. Ihanko oikeasti olet noin pihalla?

Miksei kaikilla ihmisillä Etelä-Euroopan viinimaissa ole haimatulehdusta? Kaikki alkoholiperäiset terveysongelmat, joita tunnen ovat nimenomaan suurkuluttajilla, siis tosi juopoilla. Yhdenkään kohtuukäyttäjän en ole kuullut sairastavan alkoholin takia.

Vierailija
289/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100/100 tavoite saavutettu.

Wow haluatko mitallin? Meneekö toiset 100 vai oletko alkoholisti joka ei pysty olla juomatta?

Vierailija
290/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wow haluatko mitallin? Meneekö toiset 100 vai oletko alkoholisti joka ei pysty olla juomatta?

Se on kyllä mitalin yhdellä ällällä. Senkin Torso!

Vierailija
291/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 1993 ollut,ei yhtään vaikeaa.

Vierailija
292/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että viinilasi päivässä riitttää pitkällä aikavälillä aiheuttamaan haimatulehduksen joka on hengenvaarallinen tila. Eräs mäkikotkakin kuoli siihen.

Mäkikotkan annos oli tunnetusti ihan jotain muuta kuin viinilasillinen päivässä. Todella rajua juomista. Koko aikuisikä. Ihanko oikeasti olet noin pihalla?

Miksei kaikilla ihmisillä Etelä-Euroopan viinimaissa ole haimatulehdusta? Kaikki alkoholiperäiset terveysongelmat, joita tunnen ovat nimenomaan suurkuluttajilla, siis tosi juopoilla. Yhdenkään kohtuukäyttäjän en ole kuullut sairastavan alkoholin takia.

Minäkin tunnen elämäntapa rapajuoppoja jotka kännissä joka päivä. Ykskään näistä ole sairastanut ryyppäämisen takia.

Vierailija
293/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään jo 151 päivää alkoholiton.

Vierailija
294/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin huvikseni, niin 667 päivää mulla. Muistan tarkasti viimeisimmän kerran, koska oltiin kaveriporukalla mökillä silloin.

Nuorempana (olen nyt 34v) join joka viikonloppu, ainakin joka toinen. Juominen on ollut humalahakuista. Siis voin ihan rehellisesti sanoa että kyllä tarkoitus on aina ollut päästä edes pikkuhiprakkaan. En ole koskaan juonut esimerkiksi lasillista viiniä ruuan kanssa, tai yhtä saunakaljaa. Eivät ne niin hyvältä maistu että huvikseen joisin ilman että menee edes päähän.

Jossain vaiheessa tuli vaan fiilis että ei huvita enää kännätä. En minä absolutisti ole, mutta harvoin tulee juotua. Lapseni on 10v eikä ole koskaan nähnyt minua humalassa, eikä meillä ole kotona ikinä alkoholia. Olen hänelle toki alkoholista puhunut, että sitä voi ottaa kohtuudella ja kaikki eivät juo känniin asti eikä pari kaljaa ole juopottelua. Ja että tavaksi ei kannata ottaa humalajuomista, alkoholi aiheuttaa riippuvuutta.

Monet kun puolustelevat juomistaan sillä että lapset oppivat kohtuukäytön kodin mallista. Minun mielestäni kaikesta mitä lapselle neuvoo, ei tarvitse näyttää esimerkkiä kotona.

Vierailija
295/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin huvikseni, niin 667 päivää mulla. Muistan tarkasti viimeisimmän kerran, koska oltiin kaveriporukalla mökillä silloin.

Nuorempana (olen nyt 34v) join joka viikonloppu, ainakin joka toinen. Juominen on ollut humalahakuista. Siis voin ihan rehellisesti sanoa että kyllä tarkoitus on aina ollut päästä edes pikkuhiprakkaan. En ole koskaan juonut esimerkiksi lasillista viiniä ruuan kanssa, tai yhtä saunakaljaa. Eivät ne niin hyvältä maistu että huvikseen joisin ilman että menee edes päähän.

Jossain vaiheessa tuli vaan fiilis että ei huvita enää kännätä. En minä absolutisti ole, mutta harvoin tulee juotua. Lapseni on 10v eikä ole koskaan nähnyt minua humalassa, eikä meillä ole kotona ikinä alkoholia. Olen hänelle toki alkoholista puhunut, että sitä voi ottaa kohtuudella ja kaikki eivät juo känniin asti eikä pari kaljaa ole juopottelua. Ja että tavaksi ei kannata ottaa humalajuomista, alkoholi aiheuttaa riippuvuutta.

Monet kun puolustelevat juomistaan sillä että lapset oppivat kohtuukäytön kodin mallista. Minun mielestäni kaikesta mitä lapselle neuvoo, ei tarvitse näyttää esimerkkiä kotona.

Joo, sitä en ole ikinä ymmärtänyt miksi lapsille pitäisi opettaa alkoholin käyttöä. Siitä voi puhua ja hyvä onkin mutta automaattisesti oletetaan jokainen alkaa nuorena juomaan ja se pitää sitten kotona oppia. Ja suurin osa nuorista jotka juovat eivät siemaile sitä viiniä ja juo yhtä kaljaa fiksusti kuten vanhemmat koittaa opettaa. Heillä on se kaljapäkki joka vedetään puiston kulmalla salaa aikuisilta.

Vierailija
296/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku hyötynyt tipattomasta tammikuusta tai 100 päivän haasteesta niin, että alkoholinkäyttö olisi pysyvästi vähentynyt? Haasteesta ei liene hyötyä alkoholismiin taipuvaisille, jotka laskevat päiviä sdan täyttymiseen ja lähtevät sitten dokaamaan? Vai onko jolloain muunlaisia kokemuksia? Tietysti mikä tahansa juomatauko on terveydelle hyväksi, mutta jos se päättyy känneihin niin masentavaa.

Vierailija
297/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton 10 kuukautta ja 21 päivää

Vierailija
298/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden viikonlopun pikkuputkikin voi saada aikaan haimatulehduksen

Vierailija
299/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt korkkaan oluen,ja kohta narautan suomiviinapullonkin auki ;) hyvät vaput kaikille

Vierailija
300/1879 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 päivää saavutettu, alkoholittomia oluita tulee hörpittyä liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan