Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

O' ou. Rahapäivä 7.1 ja rahaa n. 7 euroa

Vierailija
04.01.2021 |

Kaapissa ainekset lihamakaronilaatikkoon sekä vielä yksi pussi makaronia. Pari leipää pakkasessa, puolikas hitler paketti sekä margariini, tölkki maitoa ja pieni tippa appelsiini mehua.

Myös vehnäjauhoja löytyy täysi pussi.
Olen pulkassa. Pitäisi to asti pärjätä näillä ja tuolla 7 eurolla..
Yksin asun siis

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma oli?

Vierailija
22/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7e saa kyllä ihan hyvin ruokaa. Keitonkin saat tehtyä jota vetää pari päivää. Joulun "laatikko" juurekset nyt edullisia. Sitten kaivat jonkun punalappulihan tai kananmunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rahapäivä?

Vierailija
24/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudu mummoksi ja hiivi johonkin hoivakodin ruokalaan ja odota että sinut tullaan syöttämään. Tosin saatat saada koronan, ja sinulla ei ole varaa kotiinkuljetuksiin. 

Huono neuvo, hoivakodeissa on ovet aina lukossa.

Vierailija
25/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla euromäärällä saa aika monta  kaurahiutalepakettia lidlistä. Kun rahaa tulee seuraavaksi, kannattaa suunnitella tarkkaan hyvä ruokavarasto ja täyttää kaapit. Kannattaa myös laskea ihan perusbudjetti, jossa huomioi menot, niin ehkä selviää paremmin seuraavaan "rahapäivään". 

Aina kannattaa säästää. Työttömänä olessani säästin rahoja pankkitilin ulkopuolelle, niinpä minulla on edelleen kotona useampi rahajemma. En ole edes laskunut paljonko niissä on rahaa, mutta koskaan ei tule sellaista päivää, että rahaa olisi tyyliin 7 euroa.

Vierailija
26/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Mulla 1,20€ ja rahaa tulee 11.1. Jääkaapissa neljä perunaa, muutama punajuuriviipale, margariinia ja puoli litraa maitoa. Pakastimessa viisi sämpylää, herneitä ja maissia.

Kaapissa puurohiutaleita, vähän pastaa, kahvia, teetä ja koiran ruokaa.

No, eipä pääse persus leviämään.

Koiralle pitää olla aina ruokaa, muistathan sen☺

Tottakai muistan 🙂 Siksipä kuivamuonaa on vielä n. 10kg ja toi 1,20 menee joko märkäruokaan tai tosi edulliseen makkaraan tms. Katsotaan löydänkö jotain punalappuista.

Vierailija
27/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei AP:n edes tarvitse tuhlata tuota 7 ekee. Kyllä sinä noilla eväillä pärjäät, kunhan pidät nyt vaan huolen rakkaasta karvakaveristasi❤

Vierailija
28/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Mulla 1,20€ ja rahaa tulee 11.1. Jääkaapissa neljä perunaa, muutama punajuuriviipale, margariinia ja puoli litraa maitoa. Pakastimessa viisi sämpylää, herneitä ja maissia.

Kaapissa puurohiutaleita, vähän pastaa, kahvia, teetä ja koiran ruokaa.

No, eipä pääse persus leviämään.

Koiralle pitää olla aina ruokaa, muistathan sen☺

Tottakai muistan 🙂 Siksipä kuivamuonaa on vielä n. 10kg ja toi 1,20 menee joko märkäruokaan tai tosi edulliseen makkaraan tms. Katsotaan löydänkö jotain punalappuista.

👍😊

Vierailija
29/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi jotku ihmiset ovat noin persaukisia, mulla on ollut noin vähän rahaa viimeksi kun olin lapsi joskus 80-luvulla kun tili perustettiin pankkiin.

Mahtivastaus! Onko sinulla käynyt mielessä että ihmisiä on erilaisissa elämäntilanteissa ja kaikki eivät elä kuten sinä tms. Myös jokainen on lähtöisin erilaisista olosuhteista. On varakasta vanhempaa ja vähemmän varakasta jne. Eli suomeksi: jokaisen tilanne on omanlaisensa eikä ole identtisiä elämiä olemassakaan.

Vika on korvien välissä, osa ihmisistä ei hallitse rahan käyttöä.

Vierailija
30/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva-aineksina sulla on pari leipää pakkasessa, vehnäjauhopaketti ja pussi makaronia.

Jääkaapissa margariinia, maitotölkki, gotler leikettä ja appelsiinimehua

Makaronilaatikkoon aineksetkin vielä.

Sullahan on siis lämmin ruoka pariksi päiväksi ja voileipätarvikkeet. Ja 7€: llä osta vaikka kurkkua leivän päälle, porkkanaa raasteeksi, omena, appelsiini, kananmunia.

Vierailija
31/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omituinen. Korona-aika on tehnyt minusta vielä omituisemman. Olen saanut pitkitettyä ruokakauppakäyntien välin kahteen viikkoon (kolmekin menee joskus). Eli vain pari kertaa kuussa tarvitsee lähteä ihmisten ilmoille täydentämään ruokavarantoja! Mutta ei se omituisuus siinä piile, vaan siinä että mitä vähemmän on ruokatarvikkeita kaapeissa, sitä luovemmaksi äidyn niitten kanssa. Ja saan ihan takuulla maittavaa ruokaa viimeiseen muruun saakka. Ja riittävästi, ellen liikaakin, tiedättehän sen makaronin syömisen, kun se on niin hyvääääää....

Leipominen on tehokas konsti viimeisten päivien varalle. Tuoreet sämpylät mahtavia, ei aina tarvitse paljon päällystöjä, ylähuuli riittää. Levitettä toki olisi hyvä olla, muuten menee puisevaksi. Juuri leivottua sämpylää kahvin kanssa. Nami.

Vierailija
32/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tolla pärjää. Itse odottelen edelleen viime kuun palkkaa....

Vierailija
33/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas paketti hitleriä oli hyvä!

Vierailija
34/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulkassa Hitleriä.

Only on AV.

Vierailija
35/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kanankoipia kolmen paketti, puurohiutaleita, sipuli, kilo porkkanaa ja kenno munia. Tee porkkanasosekeittoa lounaaksi (hitler-voikkarin kera), kanankoipia makaronin kera päivälliseksi, puuroa aamupalaksi ja iltapalaksi munakasta. Hyvin täyttyy maha. Vitamiinit hiukan vähissä, mutta 2 päivää ei haittaa.

Vierailija
36/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omituinen. Korona-aika on tehnyt minusta vielä omituisemman. Olen saanut pitkitettyä ruokakauppakäyntien välin kahteen viikkoon (kolmekin menee joskus). Eli vain pari kertaa kuussa tarvitsee lähteä ihmisten ilmoille täydentämään ruokavarantoja! Mutta ei se omituisuus siinä piile, vaan siinä että mitä vähemmän on ruokatarvikkeita kaapeissa, sitä luovemmaksi äidyn niitten kanssa. Ja saan ihan takuulla maittavaa ruokaa viimeiseen muruun saakka. Ja riittävästi, ellen liikaakin, tiedättehän sen makaronin syömisen, kun se on niin hyvääääää....

Leipominen on tehokas konsti viimeisten päivien varalle. Tuoreet sämpylät mahtavia, ei aina tarvitse paljon päällystöjä, ylähuuli riittää. Levitettä toki olisi hyvä olla, muuten menee puisevaksi. Juuri leivottua sämpylää kahvin kanssa. Nami.

Totta, maistuu ja täyttää paremmin kuin näkkäri. Eikä vaadi kaappiin kuin jauhoja ja kuivahiivaa, ripaus suolaa.

Vierailija
37/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha.. uskaltaisitteko syödä hitleriä, jos oikein hätä tulee? Pulkassa? 

Vierailija
38/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjäksi Hitler on Gitler, niin ei tuo gotler edes kovin kaukana ole. 

Vierailija
39/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulkassa Hitleriä.

Only on AV.

Kännyköissä on pitäisi ilmeisesti osata säätää tekstinsyöttö sellaiseksi, ettei pulkkahitlereitä syntyisi. Ongelma siis siinä, eikä palstassa.

Vierailija
40/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi jotku ihmiset ovat noin persaukisia, mulla on ollut noin vähän rahaa viimeksi kun olin lapsi joskus 80-luvulla kun tili perustettiin pankkiin.

Köyhät on. Palkka tuli 15.12. (2800€), tässä vaiheessa ei paljon rahaa enää ole...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän