Kaikki hihkuu somessa ”ihanaa, lunta”. Miksi? Mitä kivaa siinä valkoisessa p******a on?
En tajuu.
Tekipyhää käydä metsässä nappaamassa jotain ’kulissikuvia’ kun lumesta ”kuuluu tykätä”.
Mä vihaan talvea ja lunta. Viime talvi oli ihana kun ei tarvinnut tehdä lumitöitä, tarpoa polvi myöten hangessa, liukastella saati pukeutua kymmeneen vaatekerrokseen jos piti piipahta lähikaupassa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hihkuu somessa ”ihanaa, lunta”.
Valetta. Esimerkiksi minä en.
Lumi kuuluu talveen.
Se valaisee ja näyttää kauniilta.
Se suojaa talvehtivia kasveja sekä talviunta nukkuvia ja horroksessa olevia eläimiä.
Osa eläimistä vaihtaa talvella turkkia ja tekee sen riippumatta, onko lunta vai ei.
Lumi antaa talvella liikkumiseen mielekkyyttä, koska lähes kaikki ns. talvilajit vaativat lunta ja/tai pakkasta.
Siinäpä sinulle muutama syy. Toki huonojakin puolia on, kuten se, että jalkaisin, autolla tai pyörällä voi olla hitaampi ja hankalampi liikkua, ja lumitöiden tekemisen vaiva, jos ei asu kerrostalossa, mutta siinäpä ne huonot puolet oikeastaan olikin. Muistakaa, että lumettomuus ei tarkoita, että olisi kesä, vaan lumettomuuden vastakohta on vesisateinen, pimeä, märkä ja ajoittain jäisen liukas talvi.
on valoisampaa ja puhtaampaa kuin alituisessa vesisateessa litsuuntuneet kadut ja puutarhat...kaikki paikat samassa paskassa ja synkkää.
Lumi tuo valon ja kirkastaa päivänkin.
Kunnon talvi ja puhdas kimateleva lumi on parasta mitä tiedän. Inhoan sitä märän talven pimeyttä ja liejun hajua. Lunta olla pitää! Kasveille ja eläimille on myös parempi, että talvella on lunta. Miettikää vaikka metsäjänistä, joka vaihtaa talvikarvan, ja on sitten täysin suojaton jos lunta ei tulekaan. Itse sitä saa liikuntaa, kun pääsee hiihtämään ja tekemään lumitöitä. Lapset leikkivät todella mielellään lumessa, joten ulkoilu on paljon mielekkäämpää lumessa kuin kurakelissä.
Saat olla tykkäämättä. Ei ketään siihen pakoiteta. Yhtälailla voidaan kysyä, että miksi joku tykkää kahvista, ristikoista tai formuloista ja joku ei. Minä pidän lumesta. Ei haittas, jos muut eivät pidä.
Kohta pääsee etelässäkin hiihtämään. Lumityöt on kivaa liikuntaa. Ilma kirkastuu. Ei kastu jalkineet.
Mieluummin katselisin nämä pimeät talvikuukaudet lunta kuin tuota puolikuolleen näköistä maisemaa ja kurap#skaa. Ihan sama vaikka olisi vähän kylmää ja liukasta.
Rakastan lunta. Ei ehkä pitäisi, sillä olen liikuntarajoitteinen. Haaveilen pulkkamäestä.
Sinunlaisesi nega-Petteri nyt ei muutenkaan taida löytää mitään positiivista yhtään mistään. Kiva kun olet löytänyt Vauva-palstan, missä voit valittaa kaikista asioista.
Vierailija kirjoitti:
P******a ?
Pullassa? Kyllähän se vähän muistuttaa pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Miks lumesta pitää tykätä? Senkö takia et siitä kuuluu tykätä? Lumi ei aiheuta muuta kuin haittaa. Tuhoaa luonnon ja kasvit.
Lapin koirat pysykööt lapissa tai vaikka pohjoisnavalla omassa elementissään. Koirat ei kuulu kaupunkiin.
Ap
Ei pidä tykätä, jos ei tykkää, mutta tuossa olet väärässä, että lumi tuhoaa luonnon ja kasvit. Se on päinvastoin.
Ihanaa, kun on valoisaa ja kaunista! Mun lapset 6 ja 9 sanoivat eilen ruokapöydässä näin, kun puhuttiin joululahjoista: kaikkein paras lahja oli se, kun tuli lunta! (Meillä siis alkoi sataa aatonaattona ja koko ajan on tullut lisää.) Itse en oo valitettavasti päässyt kauheasti nauttimaan lumesta, kun loukkasin jalkani, mutta sentään oon päässyt hevosen selässä lumiseen luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ulosteesi on valkoista, sinulla on tod.näköisesti maksatulehdus.
Malaria. :D
Viime talvi oli masentava, puoli vuotta putkeen vesisadetta ja hämärää. Lumessakin on huonot puolensa mutta kyllä se vesisateen voittaa.
En pidä liukkaudesta. enkä kovista pakkasista. En myöskään vesisateesta.
Viime talvena ei sitä parin mainitsemaa loskaa ollut ainakaan täällä yhtään. 2 kertaa satoi lunta koko talvena, ja ne suli heti pois. Samana tai seuraavana päivänä.
Pikkupakkanen ilman lunta ois paras. Tai saisi pellot, nurmikot, ym. olla valkoisena, kunhan tiet olisi lumettomat ja kuivat.
Mä kans ihmettelen, miten puhdas ja valkoinen lumi muka muistuttaa p*skaa? Minusta se lumettomina talvina haiseva, vettynyt mutalieju on paljon enemmän ulosteen kaltaista.
Hevosenomistajalle tämä lumi on taivaan lahja. Kuralieju on poissa, ei tarvitse enää kahlata vaatteet mudassa liejun keskellä. Kaikki on puhtaampaa kun on lunta. Ja pääsee rekiajelulle. Onhan tuolla hiton kaunistakin.
Toivon, että sulaa ainakin vähemmäksi.
Lumettomat/leudot talvet tuhoavat Suomen luontoa. Mitä leudompaa, sitä enemmän tänne tulee alkuperäislajeille haitallisia vieraslajeja. Vieraslajit tuhoavat alkuperäislajit.
Käytiin tänään lasten kanssa pulkkamäessä. Ap:n lapset jää ilmeisesti sitä iloa vaille?