Harvoin on leukani loksahtanut auki mutta nyt. Katsokaa video.
https://www.talouselama.fi/uutiset/muistatteko-boston-dynamicsin-kaatui…
Robotit tanssivat.
Kommentit (85)
4 eri robottia tanssii, hyppii, kujeilee.
Uskomatonta.
Ja pelottavaa.
Mahtavaa, täydellistä! Bravo bravissimo!
Haluun ton koiran, mitäköhän se maksaa?
Ne on silti robotteja, ne on ohjelmoitava, eivät itse sitä osaa, eivätkä ajattele itsenäisesti.
Ihania! Varsinkin tuo nelijalkainen pyllynpyörittäjä. Ensin ajattelin, että ei noiden rytmitaju ole oikein hyvä, mutta ehkä ne eivät ottaneet rytmiä musiikista vaan jostain muualta.
Apokalypsin sattuessa minut tietysti listitään ensimmäisenä, mutta parempi kai se on kuin joutua tuollaisten jahdattavaksi.
Mitähän ne seuraavaksi osaavat tehdä?
Tuskin maltan odottaa ensimmäisiä robo-liikunnanohjaajia.
Vierailija kirjoitti:
Ne on silti robotteja, ne on ohjelmoitava, eivät itse sitä osaa, eivätkä ajattele itsenäisesti.
Netti, tekoäly, 5G, kaikki on jo olemassa.
Kysymys on milloin, ei jos.
If
Jotain liikkuu
Then
Ammu, kunnes liike lakkaa ja kerro kavereille
Tarvitsisin iäkkäälle omaiselleni ladattavan kauppa-apurobotin. Se auraisi lumet kulkuväylältä ja hiekoittaisi sen, tarjoaisi istuimen seniorin väsyessä, maksaisi kassalla ja kantaisi tietysti ostokset kotiin. Se lähteä hänen seurakseen käymään labrassa ja muistuttaisi, että mulle pitää soittaa.
Teknologinen singulariteetti on väistämätön.
Kaksi Atlas-robottia, Spot ja Handle.
Olen kahden vaiheilla, tykkäänkö vai en.
Hämmentää niiden taituruus. Tanssivat paremmin kuin minä, osaavat kurkipotku-asennon.
Huomasitteko Atlas-pojat tanssivat myös itsenäisesti ja sitten tahdissakin.
WAU!
Paras video aikoihin.
Nostan leukani polvista.
Epäilin että se olisi animaatio mutten löytänyt todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan kuin ihmiset.
Tähän teknologiaan kun yhdistetään muutama kosmeettinen yksityiskohta, ei naista tarvita kohta mihinkään ehkä... ;)
Mutta miksi koneiden hoivaamisesta maksetaan enemmän kuin ihmisten? Tuon kehittäjillä pitäisi olla sama palkka kuin lähärillä.
Eikös tiedemiehet ole se jo todenneet että tekoäly tulee ottamaan vallan vielä.
Oho! Kylläpä on tekniikka kehittynyt! Muistan katsoneeni dokumentin, jossa kerrottiin, miten vaikeaa jo pelkästään käveleminen on robotille. Ja nämä myös hyppivät! Uskomatonta, jos video on aito.
Tälle teknologian kehitykselle olis pitänyt laittaa stoppi jo vuosia sitten