Harvoin on leukani loksahtanut auki mutta nyt. Katsokaa video.
https://www.talouselama.fi/uutiset/muistatteko-boston-dynamicsin-kaatui…
Robotit tanssivat.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Nämä on sen sortin leluja, että rahoitus tulee luultavasti USA:n puolustusvoimilta? Ja lopullinen tarkoitus saada korvikkeita sotilaille?
Ei tarvi arvailla, kyllä Google kertoo.
Facebook joutui keskeyttämään chatbox-testinsä, kun robotit alkoivat kehittää omaa keskinäistä kieltänsä, jota ihminen ei enää ymmärtänyt. Robotiikassa on valtavasti potentiaalia tulevaisuudessa, mutta myös uhkia. Jos homma lähtee käsistä ja kehitystyötä ei tehdä valvotuissa oloissa, niin Terminaattori-skenaario ei ole enää scifiä.
https://www.independent.co.uk/life-style/facebook-artificial-intelligen…
Vierailija kirjoitti:
Facebook joutui keskeyttämään chatbox-testinsä, kun robotit alkoivat kehittää omaa keskinäistä kieltänsä, jota ihminen ei enää ymmärtänyt. Robotiikassa on valtavasti potentiaalia tulevaisuudessa, mutta myös uhkia. Jos homma lähtee käsistä ja kehitystyötä ei tehdä valvotuissa oloissa, niin Terminaattori-skenaario ei ole enää scifiä.
https://www.independent.co.uk/life-style/facebook-artificial-intelligen…
Aika hurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän teknologiaan kun yhdistetään muutama kosmeettinen yksityiskohta, ei naista tarvita kohta mihinkään ehkä... ;)
Eikä miestäkään... 😄
Vielä siihen asti tarvitaan, kun robotit eivät täysin suunnittele toisiaan.
Minä en ainakaan mistään nähnyt, minkälaiset värkin noiden suunnittelijoiden housuissa on.
Sinusta siis naiset on suunnilleen jotain ketkuttelevia robotteja yhteiskunnassa? Oi tätä sovinistisuutta tällä palstalla 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Ne on silti robotteja, ne on ohjelmoitava, eivät itse sitä osaa, eivätkä ajattele itsenäisesti.
Jossain vaiheessa pystyvät ajattelemaan itsenäisesti, ei kyllä vielä ihan ensi vuonna mutta joskus
Kyllä nekin tanssimattomat robotit osaa. Katoin brittisarjaa ruokatuotteiden valmistuksesta ja jotain mustaherukkajuomatölkkejä valmistui monia rakka-autollisia tehtaassa, jossa oli jotain 8 ihmistä töissä. Eikä niitäkään marjoja käsin kerätty vaan julmetuilla metrien levyisillä poimureilla.
Jotenkin tästä saa pelkästään ajatuksen että olemme äärimmäisen kaukana oikeasta älykkyydestä kehityksestä ja toisekseen mihin se johtaa, on tuho, eli ihmiskunta valmistaa itse itselleen lopun.
Kävelykatuja voisi robotit pitää puhtaana.
Turussa on kävelykatu kokonaan lämmitetty ettei tule lunta eikä jäätä.
Tuskin robotit sen kalliimmaksi tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan mistään nähnyt, minkälaiset värkin noiden suunnittelijoiden housuissa on.
Sinusta siis naiset on suunnilleen jotain ketkuttelevia robotteja yhteiskunnassa? Oi tätä sovinistisuutta tällä palstalla 🤦♀️
Mitä ihmeen sovinistisuutta?
Missasit nyt pointin. Tässähän keskusteltiin siitä, että mikäli näin motorisesti taitavalla robotilla olisi naisen värkki, aito nainen kävisi miehen kannalta turhaksi, koska riittävän aidon kokemuksen saisi robotin kanssa.
Tällä tavalla, pikku hiljaa, kansa totutetaan robotteihin. Taustalle reipasta musiikkia ja oliot tanssimaan. Näyttää niin kovin turvalliselta ja hauskalta.
Vielä tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän teknologiaan kun yhdistetään muutama kosmeettinen yksityiskohta, ei naista tarvita kohta mihinkään ehkä... ;)
Eikä miestäkään... 😄
Vielä siihen asti tarvitaan, kun robotit eivät täysin suunnittele toisiaan.
Tämä. Valtaosa automaatiotekniikan di-koulutuksessa on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tästä saa pelkästään ajatuksen että olemme äärimmäisen kaukana oikeasta älykkyydestä kehityksestä ja toisekseen mihin se johtaa, on tuho, eli ihmiskunta valmistaa itse itselleen lopun.
Tässä käy niin, että näitä lennätetään joukoittain Marsiin rakentamaan uutta maata ja ja jonkun sadan vuoden päästä Marsin matkailut on verrattavissa joihinkin Tallinnan risteilyihin.
Ei ne tuollaisia tyyriitä robotteja ihan vielä laita taistelukentille halpojen rynnäkkökiväärien murjottaviksi...
Vierailija kirjoitti:
Olipas yllätys et miehet ajattelee vaan
alapäällään kun eivät muuhun kykene
Lampaat täällä suomessa eivät ymmärrä, että johonkin ihmisiä valmistellaan: näytetään robotteja jotka tanssii ja elehtii, joo noin hauskoja ja kivoja ne on...
Entäs tulevaisuudessa,, nythän puhutaan että robotit tulevaisuudessa hoitaisi suurimman osan työt, eli ihmisiä ei tarvitsisi mihinkään lähitulevaisuudessa... Pelottavaa jos elän nyt niin pitkälle että minua hoitaisi kylmä, tunteeton robotti, joka voi tahallaan laskea väärin lääkkeet
Tuossa pätkässä ihminen olisi jo hermostunut laatikkoa siirtelevään työkaveriin:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on silti robotteja, ne on ohjelmoitava, eivät itse sitä osaa, eivätkä ajattele itsenäisesti.
Olet väärässä. Ja jossain todella meneisyydessä. Tekoäly opettelee itse.
Jep ja välillä se kehittelee omalaatuisia ratkaisuja:
Onhan noita ihmisissä valelääkäreitä, myrkkyhoitajia ja vaikka mitä. Koneet ei tee virheitä, vaan aina ihmiset.
Pelottavaa ja kammottavaa. Maailman menon tietäen, ei mene pitkään, kun noille tanssijoille on laitettu aseet kouraan ja siihen kun yhdistetään tekoäly, niin ihmiskunta voi alkaa valmistautumaan omaan hävitykseensä. :(