Mitä ajattelet AMK-tutkinnosta ja juhlisitko itse
Kommentit (47)
Kyllä mä ihan lähipiirin kesken kakkukahvit kotona join kun valmistuin AMK:sta. Ei isoja juhlia siis ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tutkinnot on turhia. Varsinainen oppi on se juttu.
Ei ole tutkinnot turhia. Ei esim. voi saada vakituista sairaanhoitajan työtä jos ei ole tutkintoa.
Toivottavasti tulen juhlimaan vielä.
Tutkinto on vain tekosyy juhlimisen.
Vierailija kirjoitti:
Tutkinto on vain tekosyy juhlimisen.
Ei kai kukaan muuten vain juhlikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tutkinnot on turhia. Varsinainen oppi on se juttu.
Ei ole tutkinnot turhia. Ei esim. voi saada vakituista sairaanhoitajan työtä jos ei ole tutkintoa.
Ei tutkinto todista osaamista.
AMK on erittäin hyvä koulutus, nykyään ei tahdo mihinkään enää päästä ilman sitä.
Ja joo, kyllä sitä tottakai saa juhlia kuka haluaa, ihan samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin tutkintoa, kyllähän jotkut nuoret juhlii sitäkin että pääsee peruskoulusta.
Mun lapsi kävi ensin ammattilukion, ja juhlat pidettiin, ja sitten AMK mutta ei ollut varsinaisia juhlia silloin kun hän oli jo ulkomailla töissä kun valmistuminen käytännössä tapahtui. Se AMK valmistuminen tuppaa kai yleisestikin olemaan vähän sellainen epämääräinen juttu kun se valmistunut on jo luultavasti töissä siinä vaiheessa kun virallisesti valmistuu, niin ei ole sellaista perinteistä juhlimispäivää että toukokuun viimeinen päivä tms.
Ei tutkinto kenellekään pahitteeksi ole, eri asia sitten millä tutkinnolla saa töitä... *huoh*
Onhan se juhlimisen arvoista. Suurempi työ siinä on tehty kuin lukion aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei tutkinto kenellekään pahitteeksi ole, eri asia sitten millä tutkinnolla saa töitä... *huoh*
AMK on siitä kiva että työharjoittelulla saa näytettyä osaamisensa jo ennen kuin ottaa paperit ulos koulusta. Silleen niitä töitä saa, näytöillä, ei pelkästään tutkinnolla. Mä tiedän fil.maistereita jotka ovat osa-aikaisia tiskaajia ja AMK:n suorittaneita jotka tienaavat 80 000e vuodessa.
Mikä sun pointti oli?
Olen todella onnellinen jokaisen AMK:n suorittaneen puolesta ja musta on ihanaa, kun valmistuneet juhlii. Itse olin valmistuessani viimeisilläni raskaana, joten juhlinta jäi kakkukahveiksi kotona, vain mieheni seurana. Muuten olisin ehdottomasti pykännyt isot juhlat, juhlan aiheita on muutenkin elämässä niin vähän.
Tietenkin juhlin. Opiskelen itse sairaanhoitajaksi ja varmasti juhlin valmistumista sitten kun sen aika tulee. Arvostan tulevaa ammattiani todella paljon ja tiedän sen, että se on yhteiskunnallisesti erittäin merkittävä ammatti. Miksi en juhlistaisi?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se juhlimisen arvoista. Suurempi työ siinä on tehty kuin lukion aikana.
Ammattikoulu ja ammattikorkeakoulu ovat eri asioita. Tuo on sama kuin sanoisit ylioppilastutkinnon vaativan enemmän työtä kuin lukion.
Sitten kun minä valmistun amkista vuonna 2024 aion juhlistaa sitä. AInakin näillä näkymin. Opintoihin pääsy ei ollut helppoa minulle vaikka kyseessä onkin "vaan" amk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AMK on siitä kiva että työharjoittelulla saa näytettyä osaamisensa jo ennen kuin ottaa paperit ulos koulusta. Silleen niitä töitä saa, näytöillä, ei pelkästään tutkinnolla. Mä tiedän fil.maistereita jotka ovat osa-aikaisia tiskaajia ja AMK:n suorittaneita jotka tienaavat 80 000e vuodessa.
Mikä sun pointti oli?
Pointti: millä Amk-opinnoilla saa varmimmin töitä? Hoitsut ja sossu-puolen opiskelijat luultavasti, mutta entä muut? Insinöörit? Kulttuurialat? Ja mitä muita niitä onkaan?
No en juhlisi, itse valmistun juuri maisteriksi eikä sekään ole juhlimisen arvoinen saavutus, saati sit joku AMK😂
En juhlinut, lahjaksi sain samppanjaa, pullo vieläkin kaapissa.
Kun palkkatyölläni tienasi ensimmäisen miljoonan, silloin join kahvit juustokakun kera ja jatkoin hommia ...
Jos tykkää juhlia synttäreitä, nimppareita, tupareita ja kaikkea mahdollista, niin tottakai minkä tahansa tutkinnon suorittamisen kunniaksi voi hyvin järjestää taas yhdet bileet.
Meillä kyllä äiti leipoi kakun ja iskä avasi kuohuvan, kun menin inssi-papereiden kanssa kotipuolessa käymään.
Ja nyt jäi ap-merkinnätkin laittamatta. 16 ja 19 ap.