Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häveliäs kasvatus

Vierailija
03.01.2021 |

Onko täällä muita, jotka on kasvatettu jättäen täysin huomiotta ihmisen alastomuus ja seksuaalisuus? Olen itse syntynyt 80-luvulla ja minun kotonani oli sellaista. Meillä ei voitu koskaa sanoa edes ääneen mitään nimitystä sukupuolielimistä, pylly oli ainoa sana mitä äiti pystyi käyttämään. Muistan kysyneeni lapsena mistä tietää onko eläin tyttö vai poika, ja äiti vastasi että niillä on erilainen pylly. Yksi mieleen jäänyt juttu on myös lastenkirja jota äiti luki minulle: yhdellä sivulla oli sana pippeli, ja äiti jätti sen kohdan lukematta (osasin jo lukea vähän). Minulla oli vähän isompana lapsena ja teininä virtsatulehduksia ja en uskaltanut tietenkään sanoa niistä äidille, koska kipu ja kirvely oli sillä "kielletyllä alueella". Onneksi olin lukenut että karpalomehu voi auttaa tulehdukseen ja niin kävi. Myöskään kuukautisista meillä ei tietenkään puhuttu ikinä ja omilla viikkorahoilla ostin suojat alusta alkaen. En ymmärrä miten lapselta voi täysin kieltää ja jättää huomiotta näinkin ison osa-alueen. En nyt tarkoita että välttämättä seksistä olisin halunnut puhua vanhempien kanssa, mutta edes terveyden näkökulmasta. Toivottavasti olen ainoa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Terv. 81 ja 80- syntyneet.

Ärsyttävää.

Vierailija
2/2 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän