Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini lumitöihin vai ei?

Vierailija
03.01.2021 |

Lunta tuli yöllä. Meillä teinit nukkuivat tänään kymmeneen sillä välin, kun vanhemmat siivosivat ja laittoivat brunssin. Brunssilla kysyimme vapaaehtoisia lumitöihin, mutta kukaan ei ilmoittaunut. Käskisitkö?

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne. Tietenkin lapset, myös teinit, osallistuvat kaikkiin kotitöihin kykyjensä mukaan. Ei kai kukaan oikeasti ole sitä mieltä, että teinit ovat perheessä vapaamatkustajina?

Vierailija
182/191 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit eivät ole valinneet asuinpaikkaansa, joten meillä lumitöistä, sanoin kuin kesällä ruohonleikkuusta, maksetaan heille vähän. Muista kotitöistä hoitavat osuutensa muutenkin, mutta nuo pihatyöt on ekstraa.

Meillä teinit tekevät kyllä lumitöitä, mutta ymmärrän myös tämän pointin. Asumme kaupungin reunamilla varsin maalaismaisesti. Tässä asuu naapurissa miehen vanhemmat ja "yhteistä" pihaa on tosi paljon. On nurmikon leikkaamista, lumitöitä, puiden pinoamista liiterissä, rakennushommissa auttamista ym. ym. Sitten kun lapsen kaveri tulee kylään, hän ei edes tiedä, mikä on liiteri. Vaikka lapset ovat noita hommia tehneet, en suoraan sanoen viitsi rangaista heitä tästä asumismuodosta sillä, että kaverien kanssa olemisen sijaan tekevät jotain iänikuisia puuhommia tunnista toiseen. Kohtuus siis kaikessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pihaa eikä teiniä, mutta 9-vuotiaalle juuri soitin kotiin ja käskin siivota tavaroita paikalleen ja laittaa tiskejä (isänsä on kyllä kotona). Osoitetut kotityöt kuuluu viikkorahaan 2 e/viikko. 

Eli enköhän käskisi lumitöihinkin :) 

9-vuotias ei ole vielä teini. Pitää odottaa pari vuotta.

Vierailija
184/191 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pihaa eikä teiniä, mutta 9-vuotiaalle juuri soitin kotiin ja käskin siivota tavaroita paikalleen ja laittaa tiskejä (isänsä on kyllä kotona). Osoitetut kotityöt kuuluu viikkorahaan 2 e/viikko. 

Eli enköhän käskisi lumitöihinkin :) 

9-vuotias ei ole vielä teini. Pitää odottaa pari vuotta.

Neljä vuotta, ei pari. Jos 9-vuotias pystyy tekemään kotiaskareita, niin miksi teini ei voisi kotinsa viihtyvyyden ylläpitämiseksi tehdä jotain?

Vierailija
185/191 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette voi olla tosissanne. Tietenkin lapset, myös teinit, osallistuvat kaikkiin kotitöihin kykyjensä mukaan. Ei kai kukaan oikeasti ole sitä mieltä, että teinit ovat perheessä vapaamatkustajina?

Joko tässä ketjussa on paljon trolleja tai sitten tosi tyhmiä vanhempia jotka jaksaa hankala kuinka kotitöihin osallistuminen on teinille rangaistus.

Vierailija
186/191 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit eivät ole valinneet asuinpaikkaansa, joten meillä lumitöistä, sanoin kuin kesällä ruohonleikkuusta, maksetaan heille vähän. Muista kotitöistä hoitavat osuutensa muutenkin, mutta nuo pihatyöt on ekstraa.

Onko nämä sijoituslapsia? Muussa tapauksessa en ymmärrä että yksikään lapsi saisi itse valita vanhemmistaan riippumatta asuinpaikkansa. Sinänsä jotain maksaminen on ok. Exän tytär sai ruohonleikkuusta 50e / kerta, ja piha oli olematon. Mä en saanut samaa liksaa = 2 kassia ruokaa, jos olisin leikannut sen läntin, kysyin kyllä. Eipä se tytär taida vieläkään viitsiä tehdä mitään, yli 30v jo. Toimeentulotuki riittää ja poikaystävä samanlainen, asuvat erillään niin saavat täydet tuet. Tsiisus...

Meillä on iso piha, nurtsin ajeluun menee pari tuntia viikossa. Mun mielestä 50€ / kerta on aika antelias taksa.

Juu siis se liksa oli aivan liian iso, ja likka kyllä muutenkin vedätti isäänsä, ja 50e aina kun vähän vinkaisi. Miksi tehdä mitään kun aina yks oli setelit ojossa.

Vierailija
187/191 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä sijoituslapsia? Muussa tapauksessa en ymmärrä että yksikään lapsi saisi itse valita vanhemmistaan riippumatta asuinpaikkansa. Sinänsä jotain maksaminen on ok. Exän tytär sai ruohonleikkuusta 50e / kerta, ja piha oli olematon. Mä en saanut samaa liksaa = 2 kassia ruokaa, jos olisin leikannut sen läntin, kysyin kyllä. Eipä se tytär taida vieläkään viitsiä tehdä mitään, yli 30v jo. Toimeentulotuki riittää ja poikaystävä samanlainen, asuvat erillään niin saavat täydet tuet. Tsiisus...

Meillä on iso piha, nurtsin ajeluun menee pari tuntia viikossa. Mun mielestä 50€ / kerta on aika antelias taksa.

Juu siis se liksa oli aivan liian iso, ja likka kyllä muutenkin vedätti isäänsä, ja 50e aina kun vähän vinkaisi. Miksi tehdä mitään kun aina yks oli setelit ojossa.

Onko mies tajunnut missään vaiheessa tehneensä virheen jakamalla vastikkeetonta rahaa.

Vierailija
188/191 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ratkaisuksi? Laitan lapset keskenään asumaan kerrostaloon, jossa talkkari hoitaa lumityöt?

Näin varmaan on tehtävä. Jos teini ilmoittaa, ettei jaksa painaa kerrostalossa hissin nappia, niin äityli palkkaa teinille napinpainajan, koska teini ei ole itse saanut valita haluaako asua talossa jossa joutuu käyttämään hissiä.

Vierailija
189/191 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ratkaisuksi? Laitan lapset keskenään asumaan kerrostaloon, jossa talkkari hoitaa lumityöt?

Näin varmaan on tehtävä. Jos teini ilmoittaa, ettei jaksa painaa kerrostalossa hissin nappia, niin äityli palkkaa teinille napinpainajan, koska teini ei ole itse saanut valita haluaako asua talossa jossa joutuu käyttämään hissiä.

Hyvä, että asutaan maalla, kerrostaloissa (kaikissa kahdessa) tuskin on hissejä. Mutta jos teini ei jaksa lompsia rappusia, niin äiti voi tulla kantamaan?

Mitähän lastensuojelu tähän asumisjärjestelyyn suhtautuu?

Vierailija
190/191 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Työhöni kuuluu työntekijöiden rekrytointi tuntityönä tehtäviin töihin, joista osa on ns. suorittavia ja osa eriasteista osaamista ja koulutusta vaativia tehtäviä. Ainoastaan valmistuneet juristit, psykologit yms. voivat olettaa saavansa 50e/h, muille (esim. 3. vuoden yliopisto-opiskelijoille osaamista ja panostusta vaativista tehtävistä) maksetaan 25 - 35 euroa tunnilta. Melko hyvä liksa luomen työntelystä. Mitä teini oppii tästä??

Vierailija
191/191 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa uudet skimbat tai luistimet, on parempi osallistua.