Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka toivoo rajoitusten kestävän vielä koko tämän vuoden?

Vierailija
03.01.2021 |

Olen pikkuhiljaa alkanut nauttimaan rajoituksista ja keksinyt paljon hyviä harrastuksia, aloitin esim moottoripyöräilyn jolla kiva matkustella kotimaassa kun ei voi ulkomaille lähteä. Oikeastaan vähän harmittaisi nyt jos kesäksi rajoitukset poistuu, olen jo panostanut hyvin rajoitusten kanssa elämiseen.

Toinen asia mikä yksinäisenä introverttina on mukavaa, on ettei tarvi niin ahdistua kun kaikki muut ulkona pitämässä hauskaa tapahtumissa/matkoilla.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jopa harkinnut etten ota rokotetta koska tavallaan tykkään rajoituksista. En ole rokotevastainen, yleensä on influenssarokote tullut otettua joka syksy.

Kutsukaa vain omahyväiseksi ja katkeraksi, mutta yksinäisenä tavallaan nautin kun muutkaan ei pääse pitämään hauskaa kavereidensa kanssa. Toinen asia mistä vähätuloisena nautin, on kun muut menettää työpaikkansa ja joutuvat elämään rahahuolessa kuten minä.

Taidan omalta osaltani yrittää pitkittää epidemiaa enkä ota rokotetta.

Sä käytät aikasi mielummin tekemällä/toivomalla pahaa kuin parantamalla omaa elämänlaatuasi. En ymmärrä.

Vierailija
62/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski kasvoilla ja pipo päässä saa olla aivan rauhassa kaupassa, ei tarvi lätistä jonninjoutavia puolituttujen kanssa.

Ah kyllä! Maski kasvoilla ihmisiä on vaikea tunnistaa ja nyt tuntuu kuin olisi näkymätön ja saa aivan kaikessa rauhassa olla kaupassa. Ylimääräinen plussa vielä siitä että maskilla saa piilotettua pakkasen runteleman naaman joka on kuiva ja ärtynyt joten ei kauhean mielellään tätä näyttele.

Vielä enemmän saa olla rauhassa kun ei kuonokoppaa käytä. Eipä ole kukaan uskaltautunut ostareillakaan samaan hissiin maskittoman kanssa :)

Heh, joku muukin puhuu kuonokopasta ku minä.

Mut joo, ei me maskipäät välttämättä pelätä. Suurin osa meistä lienee samaa porukkaa ku minä, et halutaan osoittaa, et välitetään ja otetaan suoitukset ja ohjeistukset tosissaan, vaikkei tautia pelätä tai edes uskota kovin vahvasti maskin tehoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on etätyö. Ei enää työmatkoja, säästyy bensaa. Ei tarvi miettiä mitä päälle töihin. Ei tarvitse meikata. Pääasia et teams kokous päivinä on ripsiväriä. Ei lounaita ulkona, kotona ollessa ei ole edes niin nälkä , riittää kevyt lounas. Olen säästänyt huimasti rahaa etätyössä.

Vierailija
64/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minä pelkään jotain noroa ku koronaa.

Vierailija
65/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan toivo mitään sellaista!

Toivon, että tämä loppuu mahdollisimman pian! Haluan normaalin arkeni takaisin!

Vierailija
66/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään että tavallisena terveenä en saa rokotusta ennen kuin syksyllä jos silloinkaan. Samalla nää 70+ mummot ja vaarit jotka ei ole kokoontumisrajoituksista tai muistakaan rajoituksista elämässään välittäneet on rokotettu jo keväällä ja nää touhottaa menemään kuten ennenkin matkaillen, lomaillen, toistensa luona vieraillen ja kehuskellen miten ihanaa on ettei ole enää rajoituksia. Vaikkei nuo siis käytännössä aiemminkaan omaa elämäänsä mitenkään suostuneet muuttamaan vaikka olikin rajoituksia. 

Vierailija
67/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on sinulta pois jos muut pääsee tekemään jotain mikä ei sinua kiinnosta?

Miksi maailman pitää pyöriä sinun ympärillä?

On ne rajoitukset vaikuttanut myös kaikkeen muuhunkin missä pakotetaan ihmisiä johonkin yhteisöllisyyteen. Pitämään esitelmiä yleisön edessä, olemaan lasten koulujen ja päiväkotien kaikissa jonninjoutavissa tapahtumissa, keräämässä rahaa jossain myyjäisissä ja osallistumaan talkoisiin. Jos olisikin niin, ettei kukaan ekstrovertti paheksuisi sitä, että ihminen on luontaisesti introvertti, niin normaali elämä saa mun puolesta jatkua. Mutta siihen asti nautin siitä, ettei minua koko ajan törkitä ja työnnetä olemaan kuten muut.

Vierailija
68/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään toivomisasia, kyllä ainakin 2021 ja 2022 menee koronativolissa vielä.

Ja sitten maski päässä kotona kykkiminen alkaakin tuntua jo normaalilta.

Paluuta entiseen ei ole.

Olet sairas

Vierailija
69/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että tämä on mahdollisimman pian ohi. Että virus muuntuu flunssaksi vaan ja päästään jatkamaan tavallista elämää.

Vierailija
70/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse toivoa, kun rajoitukset tulevat säilymään ainakin tämän vuoden ihan toivomattakin. En tosin ole toivonut muutenkaan. Olen kuitenkin alkanut sopeutua. Siinä missä vielä loppuvuodesta suunnittelin elämääni "sitten kun pandemia on ohi" -ajatuksella, nyt suunnittelen "tämä ei lopu koskaan" -ajatuksella. Teen elämästäni mahdollisimman mukavaa näin enkä aio palata - varsinkaan kulutustottumuksissani - enää vanhaan. En edes sitten, JOS tämä on joskus ohi. 

Vierailija
71/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan toivo. Ihan omilla valinnoillani saan introvertteillä rauhassa luolassani, ei siitä tarvitse koko maailman näin kovaa hintaa maksaa.

Vierailija
72/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä todella miten te mökkihöperöt voitte nauttia siitä ettette ikinä näe maailmaa, aina vaan sen saman mettänreunan koko elämänne ajan.

Vierailija
73/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiVITTUmä NAURAN näille ”en palaa kulutustottumuksilta entiseen...”.

Teidät voisi suoraan siirtää 70-luvulle Kekkosen aikaan 😅

Vierailija
74/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on etätyö. Ei enää työmatkoja, säästyy bensaa. Ei tarvi miettiä mitä päälle töihin. Ei tarvitse meikata. Pääasia et teams kokous päivinä on ripsiväriä. Ei lounaita ulkona, kotona ollessa ei ole edes niin nälkä , riittää kevyt lounas. Olen säästänyt huimasti rahaa etätyössä.

Mihin sinä sitä rahaa säästät kun olet ja haluat olla aina yksin?

Aijoo, niihin syöpähoitoihin jotka omasta mielestä ehdottomasti tarvitset 🤦🏻‍♂️

Vierailija
75/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin rajoitukset ahdisti, mutta hyvin nopeasti huomasin monia hyviä puolia tässä. Kotona on niin kiva puuhastella kaikkea, minkä tekemistä on normaalisti siirtänyt. Aiemmin sitä aikataulutti elämän kaikella (muka) tärkeällä. Elämä oli yhtä paikasta toiseen liikkumista. Harrastuksia, työmatkoja, kokouksia, ystävien näkemisiä, juhlia jne. Ja tuntui, että vapaata on hyvin vähän. Sitten kun kaikki jäi pois kerralla, niin tajusi miten paljon ne kaikki oli vienyt voimia ja aikaa.

Kaipaan joitakin asioita entisestä elämästä, mutta olen myös onnellinen tästä pysähdyksestä. Nyt näkee mikä elämässä on olennaista ja tärkeää. Rajoitukset eivät haittaa minua millään tavalla, päinvastoin. Silti en toivo, että tämä jatkuu loputtomiin, koska tiedän, että on paljon ihmisiä, jotka kärsivät tästä.

Vierailija
76/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

---"Olen pikkuhiljaa alkanut nauttimaan rajoituksista ja keksinyt paljon hyviä harrastuksia, aloitin esim moottoripyöräilyn jolla kiva matkustella kotimaassa kun ei voi ulkomaille lähteä. Oikeastaan vähän harmittaisi nyt jos kesäksi rajoitukset poistuu, olen jo panostanut hyvin rajoitusten kanssa elämiseen.

Toinen asia mikä yksinäisenä introverttina on mukavaa, on ettei tarvi niin ahdistua kun kaikki muut ulkona pitämässä hauskaa tapahtumissa/matkoilla."

En tajunnut mitään. Olet introvertti ja harrastat kotimaan matkailua  nyt kun ulkomaille ei pääse. Ja introverttina sun ei tarvi niin ahdistua kun kaikki muutkin on ulkona pitämässä hauskaa tapahtumissa ja matkoilla?? Just.

Ihan vaan kysyn, että miten noi koronarajoitukset tai niiden purkaminen vaikuttaisi muka sun elämään? Onko se sulta jotenkin pois jos ja rajoitukset puretaan? Etkö voi sit enää ajella prätkälläs?

Vierailija
77/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aiVITTUmä NAURAN näille ”en palaa kulutustottumuksilta entiseen...”.

Teidät voisi suoraan siirtää 70-luvulle Kekkosen aikaan 😅

Naura vaan. Minulla on jäänyt säästöön melkein 15 000 e ihan vain kulutustottumusten muutoksella. Ei matkailua, ei heräteostoksia ja ruuat tilaan kotiin. Olen aika paljon miettinyt nyt, että miksi ihmeessä olen törsäillyt rahaa niin paljon ennen koronaa, kun nyt sitä ei tunnu menevän oikein mihinkään ja elämä on silti todella nautinnollista vaikka kuluttaakin vähemmän. Sitä se oravanpyörä on: tee töitä, kuluta. Mitäs jos sen pysäyttääkin?

Vierailija
78/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen haistattanut pitkät sosiaaliselle elämälle jo kauan ennen koronaa, eli mikään ei ole muuttunut. Ja ei myöskään pahemmin kiinnosta muiden tekemiset, joten en ahdistu jos muut pitävät porukalla hauskaa. Kunhan eivät kiusaksi asti ruinaa minua joka kissanristiäiseen.

Vierailija
79/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin rajoitukset ahdisti, mutta hyvin nopeasti huomasin monia hyviä puolia tässä. Kotona on niin kiva puuhastella kaikkea, minkä tekemistä on normaalisti siirtänyt. Aiemmin sitä aikataulutti elämän kaikella (muka) tärkeällä. Elämä oli yhtä paikasta toiseen liikkumista. Harrastuksia, työmatkoja, kokouksia, ystävien näkemisiä, juhlia jne. Ja tuntui, että vapaata on hyvin vähän. Sitten kun kaikki jäi pois kerralla, niin tajusi miten paljon ne kaikki oli vienyt voimia ja aikaa.

Kaipaan joitakin asioita entisestä elämästä, mutta olen myös onnellinen tästä pysähdyksestä. Nyt näkee mikä elämässä on olennaista ja tärkeää. Rajoitukset eivät haittaa minua millään tavalla, päinvastoin. Silti en toivo, että tämä jatkuu loputtomiin, koska tiedän, että on paljon ihmisiä, jotka kärsivät tästä.

Yritä nyt ymmärtää hyvä ihminen että sinäkin tulet kärsimään rajoituksista. Luuletko loputtomiin nauttivasi halvasta terveydenhuollosta kun verorahoja ei tule? Ymmärrätkö miten yhteiskunta pyörii? Kaikki ei pyöri napasi ympärillä.

Vierailija
80/84 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin toivoisin että kaikista rajoituksista ei luovuttaisi ollenkaan.

Turvavälit on oikeastaan kokonaan saanut mun ahdistuneisuuden julkisillapaikoilla loppumaan. Kauppaan menee mielellään kun tietää ettei ketään tule liian lähelle. Ennen oli useasti kauppa reissulla tilanteita millon joku tuli nopeasti nappaamaan olan yli jotain tuotteita. Tai kassajonossa liian lähellä. Vaikka se tuntuu vähäpätöiseltä muille, jotkut kokee sen ahdistavana pelkotilana.

Flunssassa ei mennä töihin tai julkisiin tiloihin. Tällä voitaisiin oikeasti ne kausiflunssatkin saada kuriin. Kyllä ne vanhukset ja riskiryhmät pitäisi normaalistikkin ottaa huomioon. Nekin pikkupöpöt on tappavia noille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä