Muita jotka toivoo rajoitusten kestävän vielä koko tämän vuoden?
Olen pikkuhiljaa alkanut nauttimaan rajoituksista ja keksinyt paljon hyviä harrastuksia, aloitin esim moottoripyöräilyn jolla kiva matkustella kotimaassa kun ei voi ulkomaille lähteä. Oikeastaan vähän harmittaisi nyt jos kesäksi rajoitukset poistuu, olen jo panostanut hyvin rajoitusten kanssa elämiseen.
Toinen asia mikä yksinäisenä introverttina on mukavaa, on ettei tarvi niin ahdistua kun kaikki muut ulkona pitämässä hauskaa tapahtumissa/matkoilla.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dislikeä siitä, kun olet vahingon-iloinen. Itse noudatan rajoituksia ja viimevuoden työpaikka bonukseni valuivat kankkulan kaivoon, kun viimevuoden tapahtumat kaatuivat. Niihin tapahtumiin, kun kuluivat bonukseni.
Harmittaa vietävästi.Ymmärrätkö, kuinka paljon paremmassa asemassa olet kuin esim työkyvyttömyyseläkeläinen?
Ymmärrän, mutta mikä syy se on ajatella toisista pahalla? Itse olen nuori ja en kuulu dissaajien joukkoon. Parhaimmat vuotenikin on nyt ja koronaa pukkaa, ettei ketään näy missään. "Kiva" sitä sitten vanhempana muistella kuinka "kivaa" on vain oleskella. Ihan kuin korona ei vaikuttaisi toisten elämään negatiivisesti. Ja toi dissaaminen vain suututtaa entisestään. Kiitos kun sain purkaa pahaa oloani.
Joku taas on parhaansa vuotensa vakavasti sairas eikä saa edes parisuhdetta tai työtä. Joku korona ei ole mitään noihin verrattuna. Realismia ja suhteellisuudentajua kiitos.
Mitä helevetin kitinää tämä on? Maailmalla kuollut hirveä määrä ihmisiä niin suhteellisuuden tajua itsellesi, pässi. Pää pois omasta perseestä edellinen ja ap!
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Minä olen ainakin päässyt rajoitusten aikaan Saksaan, Italiaan, Viroon ja Latviaan. Vaimo on lisäksi päässyt Japaniin. Luuletteko te introvertit, että maailma on kiinni?
Ainakaan normityössä et ole, koska sinulla on mahdollisuus 10 päivän kotikaranteeniin joka reissun jälkeen?
Siis onko joku vielä oikeasti noin tietämätön? Ymmärrätkö sinä, mikä ero on vapaaehtoisella karanteenilla ja viranomaisen määräämällä eristyksellä? No et selvästikään.
Vapaaehtoinen karanteeni on sellainen, johon jokainen matkoilla käynyt jättäytyy tietyksi ajaksi, jos välittää kanssaihmisistään ja jos on yhtään järkeä päässä. Ja tietenkin käy välittömästi koronatestissä.
Viranomaisen määräämä eristys on sellainen, johon sinun kaltaisesi pitäisi pakottaa, koska et ymmärrä jäädä vapaaehtoiseen karanteeniin käytyäsi matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dislikeä siitä, kun olet vahingon-iloinen. Itse noudatan rajoituksia ja viimevuoden työpaikka bonukseni valuivat kankkulan kaivoon, kun viimevuoden tapahtumat kaatuivat. Niihin tapahtumiin, kun kuluivat bonukseni.
Harmittaa vietävästi.Ymmärrätkö, kuinka paljon paremmassa asemassa olet kuin esim työkyvyttömyyseläkeläinen?
Ymmärrän, mutta mikä syy se on ajatella toisista pahalla? Itse olen nuori ja en kuulu dissaajien joukkoon. Parhaimmat vuotenikin on nyt ja koronaa pukkaa, ettei ketään näy missään. "Kiva" sitä sitten vanhempana muistella kuinka "kivaa" on vain oleskella. Ihan kuin korona ei vaikuttaisi toisten elämään negatiivisesti. Ja toi dissaaminen vain suututtaa entisestään. Kiitos kun sain purkaa pahaa oloani.
Joku taas on parhaansa vuotensa vakavasti sairas eikä saa edes parisuhdetta tai työtä. Joku korona ei ole mitään noihin verrattuna. Realismia ja suhteellisuudentajua kiitos.
Valitettavaa ja myötätuntoa osoitan heidän laisilleen, mutta pointtini oli vahingon-ilo toisille.
Lähes jokainen kärsii täällä jollakin tavalla ja sadistinen ajattelu on sairasta. Kuvittelin myös Ap:n aloituksen omaisuuden menettäneen silmin (koronan takia menettäneen). Tajuttoman pahalta tuntuisi tälläisen ihmisen paikalla lukea tämän aloituksen.
Itse olen jopa harkinnut etten ota rokotetta koska tavallaan tykkään rajoituksista. En ole rokotevastainen, yleensä on influenssarokote tullut otettua joka syksy.
Kutsukaa vain omahyväiseksi ja katkeraksi, mutta yksinäisenä tavallaan nautin kun muutkaan ei pääse pitämään hauskaa kavereidensa kanssa. Toinen asia mistä vähätuloisena nautin, on kun muut menettää työpaikkansa ja joutuvat elämään rahahuolessa kuten minä.
Taidan omalta osaltani yrittää pitkittää epidemiaa enkä ota rokotetta.
Näissä rajoituksissa on ollut se hyvä puoli, että on säästynyt käsittämättömiä summia rahaa. Olen tehnyt maaliskuusta asti etänä töitä eli ravintolalounaat ja työmatkakustannukset jääneet pois. Vaatteisiin ja meikkeihinkin mennyt vuositasolla paljon vähemmän rahaa. Lisäksi vapaa-ajan ulkona syömiset, matkailu ja muut tapahtumat ovat jääneet koronan aikana väliin. Salikorttiakaan en enää ole uusinut ja olen löytänyt uuden harrastuksen juoksemisesta, joka on edullisempaa.
Paljon säästöä, mutta tästä huolimatta kaipaan takaisin konttorille.
Miks ihmeessä näitä pakkorajoituksia?
Kukin voi elää tavallaan ja introvertit voi kotoilla ja etäillä halutessaan kuinka paljon vain haluavat. Suurin osa työnantajista vapauttaa etätyöt täysin pandemian jälkeen, kun ovat huomanneet, että työt hoituu näinkin.
Osittain toivon.
Tykkään tehdä etätöitä ja vaikka tein niitä ennenkin, niin osalla porukasta oli kuitenkin tahto, että kyllä tämä palaveri pitää hoitaa kasvotusten yms. Ja äkkiä olikin joka päivä tällainen pakkopalaveri. Nyt kun nämä kasvotusten tyypit on pakotettu myös etätöihin, voi itsekin olla rauhassa etänä. Ja omasta mielestäni myös tiedonkulku on osittain parantunut. Ennen saatettiin huudella käytävillä jotain ja ne jotka eivät sitä sattuneet kuulemaan, olivat täysin tietämättömiä.
Etätyön ansiosta rahaa on säästynyt huimasti. Ei lounaita ravintoloissa, ei tarvitse ostaa ns. siistimpiä työvaatteita, työmatkakulut pois. Ja huomasin myös, että töistä kotiin tullessa tuli käytyä lähes päivittäin jossain kaupassa, joten kaikki heräteostokset ovat jääneet pois. Ja myös virkeys, elämään tuli kaksi tuntia joka työpäivä lisää. Työteho paljon parempi jne.
Ihanaa kun viikonloput ovat oikeasti vapaita. Ei mitään kissanristiäisissä käymistä, harrastuksien pakollisia menoja. En edes tajunnut kuinka paljon mulla on erilaisia menoja viikonloppuisin, ihmettelin vain että kuinka vapaata elämä nyt onkaan.
Perheen kanssa on yhteisen ajan puitteissa tehty tosi paljon kivoja juttuja. Lähimetsätkin ovat vihdoin tulleet tutuiksi ja tehty paljon sellaisia asioita joista puhuttu, että sitten joskus. Esim. telttailu ja retkeily yleensä.
Tykkään kyllä mennä ja tehdä asioita ystävien kanssa, pidän matkustamisesta yms. Joten sitten taas kun rajoitukset poistuvat, niin sitten mennään muiden mukana. Mutta tämä pysähdys on tehnyt hyvää ja en oikeastaan haluaisi tästä luopua.
Muuten voisin kai toivoakin, mutta kun mies on ollut jo pitkään lomauteettuna ja meilläkin yt:t, ja on talo- ja autovelkaa, niiin talous kyllä huolettaa.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Minä olen ainakin päässyt rajoitusten aikaan Saksaan, Italiaan, Viroon ja Latviaan. Vaimo on lisäksi päässyt Japaniin. Luuletteko te introvertit, että maailma on kiinni?
Ainakaan normityössä et ole, koska sinulla on mahdollisuus 10 päivän kotikaranteeniin joka reissun jälkeen?
Määrittele normaalityö. Itse olen ihan normaalissa toimistotyössä ja käynyt työpaikalla ehkä 5 kertaa maaliskuun jälkeen. Voisin siis olla kotikaranteenissa ihan mielin määrin
Ainakin tällä rokotustahdilla etätyösuositus kestää jonnekin vuosien 2025-2026 tienoille.
Te rajoituksista nauttivat voitte noudattaa niitä vaikka koko loppuelämänne, mutta miksi toivotte että muidenkin pitäisi kärsiä niistä?
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Se "karanteeni" on pelkkä leikkikaranteeni jotanei ole pakko pitää.
Ei ole mikään toivomisasia, kyllä ainakin 2021 ja 2022 menee koronativolissa vielä.
Ja sitten maski päässä kotona kykkiminen alkaakin tuntua jo normaalilta.
Paluuta entiseen ei ole.
Toivon lähinnä, että etätyösuositus jatkuisi hamaan ikuisuuteen, tai että oma työnantaja mahdollisten rajoitusten jälkeen toteaisi, että etätyö laajasti on okei. Etätyö lisää omaa työssä viihtymistäni 150 % heittämällä.
Muuten toivon kyllä, että tilanne normalisoituisi.
Eipä oikeastaan haittaisi, vaikka jatkuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vain suomessa on näin sairaita ihmisiä jotka toivovat että rajoitukset jatkuu.
"Vain Suomessa"! Mä ihailen ja kauhistun aina tämän kommentin joka paikkaan tunkemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomessa on näin sairaita ihmisiä jotka toivovat että rajoitukset jatkuu.
"Vain Suomessa"! Mä ihailen ja kauhistun aina tämän kommentin joka paikkaan tunkemista.
Jep! Vain Suomessa mies huutaa naukuvalla äänellä jne.
(Tosi ohis)
Minä olen tykännyt siitä, että ihmiset ovat ajatelleet hygieniaa ja tartuttuvuusriskiä ja olemmekin olleet terveempiä kuin koskaan. Varsinkin norot ym väheni väestön keskuudessa heti. Ajatelkaas, jos tästä joku oppis nyt pesemään niitä käsiään vähän useammin, tai jäämään oireisena kotiin. Ei olis huono ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain tästä on kauhukseen oppinut niin sen etteivät kaikki vanhemmat suurinpiirtein siedä tai tunne omia lapsiaan. Joillekkin tuntunut olevan ihan ylitsepääsemätön ja kerrassaan kamala paikka kun ne ihan omat lapset viettävät enemmän aikaa nyt siellä yhteisessä kodissa. Totuttu siihen että niitä lapsia juoksutetaan joka päivä koulun lisäksi ties missä harrastuksissa ja kotona ollaankin vain myöhään illalla ja niin väsyneitä ettei jaksa mitään. Työpaikalla tietysti valitellaan kun ei ole aikaa lasten kanssa touhuta voivoi. Nyt on aikaa muttei vaan vissiin huvita sitten kuitenkaan.
Mä olen nauttinut tosi paljon yhdessäolosta! Ainoa rankka vaihe oli etäkoulu keväällä, joka jäi aika lailla omille harteille kun pienemmällä ei ollut mitää etäyhteysopetusta ja isompikin tarvitsi koko ajan apua. Ja siihen lisäksi et oltiin kotona muutenkin lähes vankeja se aika.