Melatoniinin käyttäjät
Mikä annostus ja valmiste toimii teillä parhaiten?
Kommentit (50)
1,9 mg toimii mulla mutta aika yksilöllisestä toimiiko ollenkaan.
Ei mikään. Kolmosen melatoniinit lekurista, aivan sama vaikka rouhisi viisi illalla, ei mitään vaikutusta. Tuolla ne on turhan panttina laatikossa. Mun miehellä ja äidillä sama juttu, ei toimi.
Circadin 2 mg toimii. Käytän säännöllisesti, olen käyttänyt jo pitkään. Rinnakkaislääkkeellä Mecastrin en tahtonut saada nukutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Koita ottaa 2.
Olen ottanut jopa kolme, ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Circadin 2 mg toimii. Käytän säännöllisesti, olen käyttänyt jo pitkään. Rinnakkaislääkkeellä Mecastrin en tahtonut saada nukutuksi.
Oliko sulla aiemmin yöheräilyä/valvomista? Ap
Käytän satunnaisesti (jos on stressiä) melaatoniinia 5mg. Sammun kuin saunalyhty.
Vierailija kirjoitti:
Käytän satunnaisesti (jos on stressiä) melaatoniinia 5mg. Sammun kuin saunalyhty.
Kyllä minäkin sammun niillä, kun menen nukkumaan mutta teho loppuu kesken ja herään valvomaan klo.3 tai 4 ja unet on siinä. Ap
On melatonin orion 3mg ja pääsääntöisesti toimii hyvin, joskus saatan herätä yöllä enkä enää saa unta mutta melko harvoin näin käy. Tunnin ennen nukkumaanmenoa otan ja noin 15 minuutissa yleensä nukahdan kun menen maate, välillä voi mennä puoli tuntia tai vähän enemmän mutta yleensä noin vartissa nukahdan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi apteekin 5mg jostain syystä toimii mulla paremmin kuin vaikka ottaisi 10 ruokakaupan jotain 1,9mg. En tiedä onko se jotenkin paremmin imeytyvässä muodossa vai miksi.
Ne täytyy ottaa tyhjään vatsaan ja ainakin 1,5 tuntia ennen nukkumaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Kolmosen melatoniinit lekurista, aivan sama vaikka rouhisi viisi illalla, ei mitään vaikutusta. Tuolla ne on turhan panttina laatikossa. Mun miehellä ja äidillä sama juttu, ei toimi.
Kun olin 53v alkoivat vaihdevuodet ja unettomuus ja sain lääkäriltä kolmosen melatoniinia. Ei toiminut ja sain nukahtamislääkkeen(ei kyllä hevillä antanut, sanoi, että olisi pitänyt ottaa hormooninkorvaushoito ja oikeassa olikin) .
Mutta ei auttanut ne nukahtamislääkkeetkään vaikka otin useamman, sydän vaan alkoi hakkaamaan.
Lopulta nöyrryin hormooninkorvaushoitoon ja unet palasivat kuin taikaiskusta.
5-6 vuotta meni noin ja sitten lopetin hormoonit. Unettomuus palasi, mutta ei niin pahana ja huvikseni ostun kaupasta niitä 1,9 vahvuisia melatoniinejä, vaikka olin ihan varma, ettei ne mitään auta. Mutta kuinkas kävikään, nehän tehoaa ja nukuttavat mukavasti.
Parhaita on olleet ihan marketti tavarana myytävät, joissa on jotakin muitakin rohtoja mukana . Pahan makuisia mutta toimivat.
Melatoniini ei varmaankaan auta, jos unettomuus on todella paha.
Mä käytän Sleep guide melatoniini suihketta kielen alle ja toimii. Otan 3 suihkausta.
Melatal 1,9mg imeskeltävä tabletti. Kielen alle kun pistää liukenemaan, niin puolen tunnin päästä takuulla uni tulee.
Vuorotyössä noista ei hyötyä, näin sanoi työterveyslääkäri, tutkittu juttu. Täällä myös uniongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi, pelkkää rahastusta.
No ei se nyt ihan noinkaan ole. Otin yhden puolisen tuntia sitten ja nyt ei enää tahdo kirjoitus sujua. Täytyy lähteä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi apteekin 5mg jostain syystä toimii mulla paremmin kuin vaikka ottaisi 10 ruokakaupan jotain 1,9mg. En tiedä onko se jotenkin paremmin imeytyvässä muodossa vai miksi.
Uskaltaako sitä tosiaankin ottaa enemmänkin , kuin vain yhden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tuota 5mg ilman reseptiä? Ap
Minulla käytössä Melarest 1,9 pitkävaikutteinen. Silti loppuu unet kesken aamuyöllä. Ei mitään eroa normaalilla ja pitkävaikutteisella tabulla. Ap