Miehen yritys hallita
Onko teistä oikein että jos tekee jossain asiassa miehen tahdon vastaisesti, niin hän ei puhu moneen päivään mitään? Kun yritän keskustella, vastaus on että miksi menit tekemään noin vaikka tiedät että suutun niin nyt kärsit seurauksista. Usein kyse jostain että vien vaikka lapsen jonnekin kaverille vaikka miehen mielestä pitäisi kävellä. Tämä on niin raastavaa kun sydän kipeänä kun toinen vain vihoittelee, jos valitsen tekeväni jotain hänen tahdon vastaisesti.
Kommentit (38)
Kannattaa erota, ei kuulu normaaliin parisuhteeseen suuttua kaikesta /kontrolloida /olla mykkäkoulussa ja mies ei muutu - ei kannata kuvitellakaan että kylmä (tai narsistinen) perusluonne muuttuu. Etsi joku hyvän luonteen omaava ja fiksusti keskusteleva. Lapsen ei todella aina tarvitse kävellä, kävelylenkit ja ulkoilu on erikseen sitten. Ylimääräiset keskipitkän kävelylenkin tai ulkoilun päälle tulevat matkat voivat altistaa influenssalle jos viimassa mennään. Siinä ei auta villakaulaliinakaan koska se menee suoraan kurkkuun.
Niin kuulostaa vähän siltä, ettet uskalla sanoa tekeväsi mielesi mukaan. Mutta saat kuitenkin kärsiä, kun teoillasi osoitat piittaamattomuutta miestä kohtaan.
Vai kerrotko suoraan, ja sitten ei halua puhua sinulle?
Sun täytyt harjoitella oman mielipiteen sanomista... ei se helppoa oo jos tilanne kireä lasten takia (?) mutta et halua varmaan noinkaan jatkaa. Mieti, missä voisit enemmän kuunnella miehesi toiveita, ja mistä olet niin vakuuttuneesti omaa mieltä, että pystyt sen lempeästikin sanomaan etukäteen.
Niin kuulostaa vähän siltä, ettet uskalla sanoa tekeväsi mielesi mukaan. Mutta saat kuitenkin kärsiä, kun teoillasi osoitat piittaamattomuutta miestä kohtaan.
Vai kerrotko suoraan, ja sitten ei halua puhua sinulle?
Sun täytyt harjoitella oman mielipiteen sanomista... ei se helppoa oo jos tilanne kireä lasten takia (?) mutta et halua varmaan noinkaan jatkaa. Mieti, missä voisit enemmän kuunnella miehesi toiveita, ja mistä olet niin vakuuttuneesti omaa mieltä, että pystyt sen lempeästikin sanomaan etukäteen.
Jos vain seurustelisit, sanoisin, että lähde. Mutta teillä on perhe.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa erota, ei kuulu normaaliin parisuhteeseen suuttua kaikesta /kontrolloida /olla mykkäkoulussa ja mies ei muutu - ei kannata kuvitellakaan että kylmä (tai narsistinen) perusluonne muuttuu. Etsi joku hyvän luonteen omaava ja fiksusti keskusteleva. Lapsen ei todella aina tarvitse kävellä, kävelylenkit ja ulkoilu on erikseen sitten. Ylimääräiset keskipitkän kävelylenkin tai ulkoilun päälle tulevat matkat voivat altistaa influenssalle jos viimassa mennään. Siinä ei auta villakaulaliinakaan koska se menee suoraan kurkkuun.
ööööö mistät sinä ap:n päiväohjelman tiedät? Hän kertoo avauksessa miehen olevan pettynyt viattoman lapsen ulkoiluun.
Kun nyt et kuitenkaan jätä sikaa, niin tuhlaa sitten ainoa elämäsi. Nautin siitä, että olet onneton koska itse valitset niin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vai kerrotko suoraan, ja sitten ei halua puhua sinulle?Sun täytyt harjoitella oman mielipiteen sanomista... ei se helppoa oo jos tilanne kireä lasten takia (?) mutta et halua varmaan noinkaan jatkaa. Mieti, missä voisit enemmän kuunnella miehesi toiveita, ja mistä olet niin vakuuttuneesti omaa mieltä, että pystyt sen lempeästikin sanomaan etukäteen.
Äiti ei voi tehdä mielensä mukaan, ilman että ottaa lapsen edun huomioon. Lapsen pitää saada kävelylenkkejä.
Älä kysele typeriä. Tiedät itsekin, että normaali mies ei käyttäydy noin. Olet jo hyvällä alulla alistetuksi orjaksi, kun myötäilet miestäsi, ettei hän suutu.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kokemusta ja riittääkö se alistuminen oikeasti? Tuntuu että mitä usemmassa asiassa teen hänen mukaansa niin sitä enemmän hän vaatii.
Tästä on kokemusta ja sanon ETTÄ IHAN VARMASTI ei riitä alistuminen. Se on pohjaton kaivo se vaatiminen. Jos makaat kynnysmattona eteisessä, niin hän vaatii että sinun pitää olla vessanpönttö! En osaa muuta neuvoa kuin että eroa ennen kuin mielenterveytesi on mennyt.
Tähän ketjuun on tullut paljon älyttömiä vastauksia. Yleisesti on niin, että käytös vain pahenee ajan myötä ja monesti uhri alkaa ns. kävellä munankuorilla. Eli mies hallitsee rangaistuksilla, ja toinen yrittää alitajuisesti myötäillä rangaistusten pelossa. Se on hänen mallinsa parisuhteesta. Sinun olisi tärkeää lukea aiheesta, jotta ymmärrät itsekin missä mennään. Kannattaa ehdottaa pariterapiaa ja kertoa miehelle, miltä käytös tuntuu. Ei siinä ainakaan mitään häviä ja tietää yrittäneensä.
Vinkki laittaa omat talousasiat kuntoon on olennainen. Pidä aina sen verran rahaa jemmassa, että tarvittaessa pystyt lähtemään lapsen kanssa nopeasti. Älä ole mitenkään riippuvainen miehestä ja muista elää koko ajan omaa elämääsi. Muista, että miehen temppuilu ei ole mitenkään sinun vika. Aikuisen ihmisen tulee pystyä keskustelemaan toisen kanssa mikä on ongelmana, osata tehdä kompromisseja ja osata suhtautua toiseen myötätuntoisesti. Ne on opeteltavissa olevia taitoja, kyse on siitä haluaako mies.
Tuo voi olla mieheltäsi viestiä siitä, että hän haluaa olla vapaampi. Siitä huolimatta rakastaa perhettään, mutta ei halua olla ahtaassa häkissä ja sen takia oireilee tuolla tavoin. Ei ehkä itsekään ymmärrä mistä käytöksensä johtuu. Ei välttämättä ole ollenkaan näin, mutta olen vasta vanhemmiten huomannut itsessäni tuollaisen piirteen: olen hirveä toiselle ihmiselle, koska haluan olla vapaa. Vapaa vain enkä tarkoita nyt ollenkaan seksuaalista vapautta, se ei minua kiinnosta ollenkaan. (Olen nainen).
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kokemusta ja riittääkö se alistuminen oikeasti? Tuntuu että mitä usemmassa asiassa teen hänen mukaansa niin sitä enemmän hän vaatii.
Ei tossa ole järkeä. Suosittelen lähtemään ennen kuin sulla prakaa pää.
Hänellä kun ei ole oikeutta vaatia sulta mitään. EIkä sulla velvollisuutta antaa.
Onko kyseessä suomalaissyntyisen ja muualta muuttaneen suhde? Voi esiintyä tavallistakin enemmän pelleilyä ja ukkelit olla niitä soveltumattomampia tapauksia.
Kiitos kaikille vastauksista, todellakin tuntuu että olen vähän tyhmä kun tätä kestän mutta kun hänessä on se toinen puoli. Olen miettinyt että johtuuko tämä siitä että kun hän on usein niin vihainen, niin se hänen rakkaus tuntuu entistäkin paremmalta silloin kun sitä saa. Vaikea selittää niille joita tässäkin ketjussa oli paljon, eli jotka haluavat vain ilkeillä. Pelkään enemmän millainen hän on silloin jos eroan, sitä välinpitämättömyyttä kostetaan varmasti lapsille.
Kyllä minäkin väsyneenä motkotan miehelle siitä, kun mies ei ota ollenkaan vastuuta lasten liikuntakasvatuksesta. Kaikki pyöräilymittaiset matkatkin liikutaan moottoriajoneuvolla. Kyĺlä mieskkn joutaisi opettaa lapsia liikkumaan.
Mutta en toki mökötä.
Aina kun joku VAATII jonkun toisen olevan XZY, ja kimmastuu kun toinen ei sitä ole,
hän kokee, että hän on uhkakuva hänen valheelliselle minälleen.
Meillä nainen tekee niin kuin minä haluan, tai, hän tekee niin kuin itse haluaa.
Se on käytännöllistä ja reilua. Jos nainen haluaa tehdä ABC, mitä se minulle kuuluu?
Eipä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista, todellakin tuntuu että olen vähän tyhmä kun tätä kestän mutta kun hänessä on se toinen puoli. Olen miettinyt että johtuuko tämä siitä että kun hän on usein niin vihainen, niin se hänen rakkaus tuntuu entistäkin paremmalta silloin kun sitä saa. Vaikea selittää niille joita tässäkin ketjussa oli paljon, eli jotka haluavat vain ilkeillä. Pelkään enemmän millainen hän on silloin jos eroan, sitä välinpitämättömyyttä kostetaan varmasti lapsille.
Se vuoristorata kuuluu tämän tyyppisen suhteen dynamiikkaan (kylmä-kuumakohtelu), ja se on syy siihen miksi näihin suhteisiin jää henkisesti kiinni eikä pääse helposti irti. Voisit lukea tai kuunnella äänikirjana Eevi Minkkisen Ymmärrä itseäsi, ymmärrä suhteitasi -kirjan. Löytyy ilmaiseksi esim. Nextorysta. Näissä suhteissa on usein satumainen alku, joka ylläpitää uskomusta siitä, että joskus suhde vielä jäisi pysyvästi siihen ihana-moodiin. Mutta yhä enemmän se perustuu siihen, kun runneltu itsetuntosi saa taas hyväksyntää ja toivo paremmasta tulevaisuudesta herää. "Mikään ei muutu, jos mikään ei muutu" eli asioita pitää tehdä sen eteen, että pääsette huonosta kommunikointikierteestä eroon. Muuten psyykesi vähitellen romuttuu.
Jos mies on pettynyt vaimon käytökseen, niin ei ole mököttämistä. Mököttäminen on tahallista toimintaa. Pettymys toiseen taas ei ole.