Miksi eläimissä ei pahemmin tapaa noita muunsukupuolisia
Kommentit (21)
Muunsukupuolisuus (sukupuolettomuus) on tunne, ei fyysinen asia. Mistä tiedät, miten eläin asian kokee?
Itse asiassa me ihmiset olemme seksin suhteen aika lailla muutenkin kaukana muista eläimistä. Hyvin harvat eläimet parittelevat vain huvin vuoksi, ilman aiettakaan saada jälkikasvua. Ei tule mieleen yhtäkään eläinlajia. Ok, esimerkiksi apinoilla voi olla parittelua muulloinkin kuin kiima-aikaan, mutta silloinkaan ne eivät tiedä, ettei parittelusta voi tulla raskaaksi eli ne kumminkin tavoittelevat lisääntymistä.
Joten en nyt tiedä sanoa siitä, mikä enemmän eroaa eläinten "luonnollisesta" seksuaalisuudesta. Seksi huvin vuoksi vai kenties muun sukupuoliset ihmiset.
Homoseksiäkin on joillain eläinlajeilla, joten...
Kyllä meidän Mansikki olis vasikkansa halunnu olla sonni mutta muut hiehot ei digannu.
Oletko jutellut monenkin eläimen kanssa aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Muunsukupuolisuus (sukupuolettomuus) on tunne, ei fyysinen asia. Mistä tiedät, miten eläin asian kokee?
Eli vika korvien välissä?
Mun poikakissa❤ oli tyttömäinen mutta häneltä olikin poistettu pussukat.
Itse asiassa kaikilla eläinlajeilla, jotka ylipäätään seksiä harrastavat, on homoseksiakin.
Ainoastaan parittelemattomilla sitä ei ole.
Ja aika paljonkin on olemassa hermafrodiittisia eläinlajeja.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals
Itse asiassa ap siis on ihan väärässä. Sori!
Kyllä tapaa. Et vain ole asiasta tarpeeksi perillä.
On nylkyttäviä narttuja ja uroksia jotka yrittää toisen uroksen selkään, homopingviininejä, sukupuoltaan vaihtavia eläimiä, eläimiä jotka hoitavat itse lisääntymisen ilman toista osapuolta jne.
Kaikkea löytyy auringon alta.
Aina on löytynyt ja aina tulee löytymään.
Kaverilla on lemmikkeinä akaattikotiloita. Minun nähdäkseni ne ovat kaikki muunsukupuolisia.
Koska eläimillä ei ole ensimmäisen maailman ongelmia, vaan ne elävät kyseenalaistamatta sitä, mikä on totta. Ihmiset keksivät ajankulukseen ja huomionhakuisuuteensa kaikenlaista hölmöä ja todellisuudesta vieraantunutta.
(tätä ei uskaltaisi sanoa muuten kuin anonyymisti, niin hulluksi on maailma mennyt)
No kissat ja koirathan leikellään nykyisin useimmiten niin että niistä tulee sukupuolettomia.
Eläimet ovat sitä mitä ovat, ei ne suunnittele sukupuolenvaihtoa, transiutumista tai muusuuntumista. Järkeviä elukoita!
Vierailija kirjoitti:
Koska eläimillä ei ole ensimmäisen maailman ongelmia, vaan ne elävät kyseenalaistamatta sitä, mikä on totta. Ihmiset keksivät ajankulukseen ja huomionhakuisuuteensa kaikenlaista hölmöä ja todellisuudesta vieraantunutta.
(tätä ei uskaltaisi sanoa muuten kuin anonyymisti, niin hulluksi on maailma mennyt)
Eläimet muun muassa vaihtavat sukupuolta iän myötä, vaihtavat sukupuolta yhdynnän aikana, hedelmöittävät itse itsensä, harrastavat homoseksuaalisuutta ja toki tyydyttävät itseään toisen eläinlajin avulla.
Mutta onneksi eivät hölmöile kuten ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa me ihmiset olemme seksin suhteen aika lailla muutenkin kaukana muista eläimistä. Hyvin harvat eläimet parittelevat vain huvin vuoksi, ilman aiettakaan saada jälkikasvua. Ei tule mieleen yhtäkään eläinlajia. Ok, esimerkiksi apinoilla voi olla parittelua muulloinkin kuin kiima-aikaan, mutta silloinkaan ne eivät tiedä, ettei parittelusta voi tulla raskaaksi eli ne kumminkin tavoittelevat lisääntymistä.
Joten en nyt tiedä sanoa siitä, mikä enemmän eroaa eläinten "luonnollisesta" seksuaalisuudesta. Seksi huvin vuoksi vai kenties muun sukupuoliset ihmiset.
Kas kummaa, tuo se ei monia mammoja miellytä, kun noin alapeukutetaan.
Kommenttini olivat kumminkin ihan faktaa.
Mun pointti ei siis ollut väittää mitään "luonnottomaksi", ap se siitä halusi vänkyttää. Kuitenkin "luonnottomuus" ei ole mikään relevantti seikka ylipäätään. Meidän ihmisten seksi ON epätavallista muihin eläinlajeihin verrattuna, voi sitä luonnottomaksikin sanoa. Siis muiltakin puoliltaan kun muunsukupuolisuuden tai seksuaalisuuden eri muotojen puolesta.
Siksi siitä on aika tyhjänpäiväistä puhua.
3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vika korvien välissä?
Säälittää jotenkin ihmiset, jotka kasvaneet sellaisissa olosuhteissa, joissa muodostuu suvaitsemattomaksi ja ahdasmieliseksi.
Mitä se tarkoittaisi, että eläin on muunsukupuolinen?
Eläimissä totta kai on intersukupuolisia kuten ihmisissäkin, ja on myös eläinlajeja, joissa sukupuolia on useampia kuin kaksi. Loppujen pitäisi varmaan väistämättä olla jotain "muuta" kuin naaras ja koiras. On myös eläimiä, jotka vaihtavat sukupuoltaan fyysisesti, ja eläimiä, jotka ottavat vastakkaisen sukupuolen sosiaalisen roolin.
Mutta ihmisissä muunsukupuolisuus ei liity synnynnäiseen poikkeavuuteen mies- ja naistyypillisestä anatomiasta. Jos ajatellaan, että fyysisesti tai sosiaalisesti sukupuoltaan vaihtavat eläimet ovat rinnastettavissa binäärisesti transsukupuolisiin naisiin ja miehiin, niin miltä muunsukupuolisuus näyttäisi eläimissä? Eläimillä ei ole kulttuuria eikä sille rakentuvaa sosiaalisen sukupuolen käsitettä, jonka ne voisivat torjua. Eläimillä ei ole kulttuurisia tapoja, joilla ne ilmentävät sukupuoltaan. Eikä niillä ole käsitteellistä ajattelua tai kieltä, jolla ne voisivat miettiä tällaisia tai kertoa ajatuksistaan.
Mun tyttökoira haluaa olla poika, kun se nostaa koipea lenkillä
New Yorkin eläintarhassa annettiin emonsa hylkäämä pingviininpoikanen hoitoon pitkäaikaiselle homopingviinipariskunnalle ja muitakin homopingviinipariskunnalle tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläimet eivät tavoittele lisääntymistä, koska eihän ne tiedä, että se on seuraus seksistä. Ne tavoittelevat vain kiimaista seksiä. Apinoita ainakin se rauhoittaa niin, että väkivaltaisia yhteenottoja on seksin takia vähemmän.
Onhan niitä hermafrodiitteja, jotka on siis kumpaakin tarvittaessa.