Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Etoricoxib-lääkkeestä?

Vierailija
07.07.2023 |

Minulle lääkäri määräsi 90 mg kipeään kyynärpäähän.

En oikein ymmärrä annostusta, kun käsittääkseni nivelreumaankin määrätään vähemmän ja tämä annostus 90 mg pakkausselosteen mukaan selkärankareumaan.

Kyynärpää kyllä kipeä, mutta pystyn esim. nukkumaan normaalisti.

Aika hurjia sivuvaikutuksia luetellaan. Kaiken lisäksi kolmen päivän tähänastinen kuuri ei minulla edes ole kipuun vaikuttanut.

Taidan jättää väliin koko lääkkeen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta on sinun, ap.

Vierailija
2/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tulehdusta vastaan, mutta sinä teet kuten sinä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse jouduin päivystykseen infarktiepäilyn vuoksi lääkkeen otot jälkeen, joten ei ikinä mulle kiitos enää kyseistä lääkettä.

Vierailija
4/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mainitusta lääkkestä tuli kahden viikon kuurin aikana heitehuimaus, päänsärky ja munuaisten vajaatoimintaa. Särkyyn se ei vaikuttanut millään tavalla. Se ongelma ratkaistiin kortisonipiikillä.

Vierailija
5/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sellainen lääke että sitä otetaan silloin kun on kipuja, eli ei jatkuvasti syötäväksi kuten ei ns. kipulääkkeet muutenkaan. Tai kuuriluontoisesti mutta ei jatkuvaan käyttöön.

Kyllä se tasoittaa kipupiikkiä ja vaikuttaa pitkään. Alkaa tehota myös nopeasti. Mutta riippuu varmaan tietysti kivun kovuudesta että miten tehoaa.

Itselläni tämä on tehonnut paremmin kuin käsikauppa Parasetamol tms.

Merkittäviä haittavaikutuksia en omassa käytössä ole havainnut mutta otan tabletin joskus kun muu ei auta eli satunnaisesti.

Vierailija
6/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään tätä pitäisi syödä, että alkaa sitten kipuun vaikuttaa? Osaako joku sanoa?

Taustalla on sekin, että kyseinen lääkäri määräsi läheiselleni täysin sopimattoman lääkkeen, lääkitystä jouduttuin sitten myöhemmin korjaamaan toisen lääkätin toimesta.

En luota lääkäriin.

Minusta tuo annostus on ainakin ihan pielessä.

Ap

Vierailija
7/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään tätä pitäisi syödä, että alkaa sitten kipuun vaikuttaa? Osaako joku sanoa?

Taustalla on sekin, että kyseinen lääkäri määräsi läheiselleni täysin sopimattoman lääkkeen, lääkitystä jouduttuin sitten myöhemmin korjaamaan toisen lääkätin toimesta.

En luota lääkäriin.

Ap

No syön itse esim. kovaan selkäkipuun niin alkaa vaikuttaa kyllä lähes heti. Voi olla ettei se täysin kipua poista mutta taittaa pahinta kipua.

Vierailija
8/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten minulla on kipuun auttanut sellainen kyynärpään seudulle laitettava tuki.

2 vkon kuurin määräsi tuota lääkettä.

Ap

Vierailija
9/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin taas kuurin, auttaa vähäksi aikaa (mulla myös kyynärpäissä kipu, ja olkapäissä). En ainakaan ole tiedostanut mitään sivuvaikutuksia. 

Vierailija
10/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luota lääkäriin.

Ap

No syön itse esim. kovaan selkäkipuun niin alkaa vaikuttaa kyllä lähes heti. Voi olla ettei se täysin kipua poista mutta taittaa pahinta kipua.

Kiitos vastauksesta.

Vierailija
11/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä lääkekuurisi on? Lue se  lista sivuvaikutuksista.

Vierailija
12/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten minulla on kipuun auttanut sellainen kyynärpään seudulle laitettava tuki.

2 vkon kuurin määräsi tuota lääkettä.

Ap

Jos aloitat lääkkeen, seuraa, mitä sivuvaikutuksia sinulle tulee.  Kahden viikon kuuri on tavallinen.

Vierailija
13/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota lääkäriin.

Ap

Luottamusta lääkärin ammattitaitoon ei lisää myöskään se, että kun menet vastaanotolle tutkimus on lähinnä sitä, että hän googlailee koneelta mistä voisi olla kyse. Saat käteen Duodecim-artikkelin.

No, osaan googlea käyttää kyllä itsekin.

Ap

Vierailija
14/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän käytin. Yöunet meni painajaisiksi. Onneksi muutaman päivän kuuri auttoi minulla ja kova kramppi ja kivut olivat kadonneet.

Vierailija
15/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin tuota, kun oli seitsemässä nivelessä tulehduksia ja kipu oli mieletön. Ei vienyt kipua kokonaan pois, mutta oli ainut lääke, joka edes vähensi sitä niin, että pystyi nukkumaan kunnolla. Käytin ehkä viikon, sen jälkeen kortisonipiikit ja suun kautta otettu kortisoni rauhoitti jo tulehdukset. Kaverilla tuo on ainoa, mikä tehoaa selkäkipuun.

Vierailija
16/40 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin erikoisia tuntemuksia kuten edellisen yön unet tulee päivällä mieleen ja huimaus niin että istua pitää ja päänsärkyä. Tehoaa kyllä viikon kuurina mutta paras ottaa alkuillasta että pahin olo menee yöllä ohi. Jotenkin outo tuntemus että kohta alkaa sielu vaeltaa vaikka elävien kirjoissa ollaankin!!

Vierailija
17/40 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tavaraa Buranan kanssa.

Turha syödä, jos jopa pystyt nukkumaan sen kivun kanssa ilman mitään. 

Vierailija
18/40 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut itselläni mitään negatiivisia sivuvaikutuksia tuolla lääkkeellä mutta toki nämä voivat olla hyvin yksilölliisiä juttuja. Äidilleni tuli kamala olo Tramalista ja minulle taas tuli todella hyvä olo siitä (ihan lääketieteellinen käyttö kyseessä).

Vierailija
19/40 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luota lääkäriin.

Ap

Luottamusta lääkärin ammattitaitoon ei lisää myöskään se, että kun menet vastaanotolle tutkimus on lähinnä sitä, että hän googlailee koneelta mistä voisi olla kyse. Saat käteen Duodecim-artikkelin.

No, osaan googlea käyttää kyllä itsekin.

Ap

Mullekin on tuhlattu paperia, mutta eri vaivasta. Olin lukenut artikkelin vuosia sitten, mutta eipä tuo ilmoitellut tekemisistään myöskään tuon tulostuksen aikana. 

Vierailija
20/40 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tavaraa Buranan kanssa.

Turha syödä, jos jopa pystyt nukkumaan sen kivun kanssa ilman mitään. 

Ei yhteistä Buranan eli ibuprofeenin kanssa.

Ei mulla muuta.

- M.D., PhD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi