Sydäntä riipii mun lapsen puolesta (kaveriasiat)
Mun lapsi (alakoulainen, poika) on todella tunteellinen ja kaipaa ihan hirveästi sydänystävää, on ollut koko elämänsä sellainen. Hetken aikaa oli sellainen kaveri naapurustossa, että olivat kuin paita ja peppu, mutta nyt moneen vuoteen ei ole ollut ketään. Lapsen luokalta kukaan ei kolahda, kavereita kyllä on ja meillä on melkein aina joku pojan luokkalainen kun tullaan töistä kotiin. Synttäreillekin tulee aina melkein kaikki ja lastakin kutsutaan.
Mutta sitä sydänystävää lapsi välillä ihan kirjaimellisedti itkee. Riipii, itsellä oli tuohon aikaan "paras kaveri", jonka kanssa pidetään yhteyttä vieläkin. Lohduttaudun ja lohdutan poikaa sillä, että tällainen ystävä saattaa löytyä milloin vain ja myöhemminkin elämässä.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Alat etsiä kaveria esim facebook in kautta, on olemassa lapsia jolla ei ole lainkaan ystäviä, mikä olisi sen parempi teko kun ehdottaa leikkitreffejä sellaisen lapsen vanhemmalle jolla on huoli juuri siitä kun lapsella ei ole lainkaan ystävää. Ikä ja sukupuoli ei ole tärkein kriteeri vaan se että on yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
Hei, tää oli hyvä idea! Kiitos! Ap
Mutta kavereita kuitenkin on? Sekin on jo paljon! Miksi pitäisi olla erityinen ”paras ystävä”?
Itse en ole lapsiani edes rohkaissut laittamaan ystäviään paremmuusjärjestykseen, meillä kaikki ystävät ovat yhtä arvokkaita.
Kuka haluaa olla se kolmanneksi paras ystävä? Ei kukaan.
Miksei kukaan nykyisistä kavereista kelpaa sydänystäväksi?
Sun lapsellasi on asiat hyvin. On paljon lapsia joilla ei ole lainkaan kavereita. Omalla pojallani niitä on aina ollut hyvin vähän. Kaverikutsuja syntymäpäiville ei ole saanut koskaan.
Sydänystävän kanssa pelkästään liikkuvia aletaan valitettavasti usein homottelemaan. Lisäksi on todella rajoittavaa, jos kaikki tekeminen onnistuu vain yhden kaverin kanssa. Ei voi myöskään olettaa, että se sydänystävä olisi pitkään kaveri. Murrosikäisenä kaverisuhteet muuttuvat. Monta kaveria voi siksi olla parempi vaihtoehto.
Alat etsiä kaveria esim facebook in kautta, on olemassa lapsia jolla ei ole lainkaan ystäviä, mikä olisi sen parempi teko kun ehdottaa leikkitreffejä sellaisen lapsen vanhemmalle jolla on huoli juuri siitä kun lapsella ei ole lainkaan ystävää. Ikä ja sukupuoli ei ole tärkein kriteeri vaan se että on yhteisiä mielenkiinnon kohteita.