Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras tai pelottavin näkemäsi kauhuelokuva?

Vierailija
02.01.2021 |

Listataan tähän hyviä kauhuleffoja. Mietin vielä omaa vastaustani. Ainakin Orpokoti on hyvä, mutta ei sentään pelottavin. Niin ja itsehän tykkään eniten yliluonnollisista kauhuelokuvista. Splatterit, slasherit, zombit ym. hirviöjutut eivät niin kiinnosta.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainittu ja Netflixiin juuri saapunut The Others on todella hyvä ja katsomisen arvoinen elokuva, piti sitten kauhuelokuvista tai ei. The Descent on myös erittäin hyvä. Molemmat elokuvat ovat enemmän psykologista kauhua, eivätkä nojaa pelkkiin jump scareihin. Jacob's Ladder (vuoden 1990 versio, ei se uusi surkea versio) on myös hyvä.

Vierailija
42/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blair Witch Project ja Paranormal Activity kuulokkeet päässä pimeässä 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neon demon oli hirveä leffa. En ikinä enää katsoisi sitä uudestaan.

Vielä kauheampi samantyyppinen leffa on Excision - Viiltävä nuoruus (2012).

Ei Ap:n makuun, mutta hyvin ahdistava on.

Vierailija
44/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpänen. Siitähän taitaa olla 50-luvun ja 80-luvun versiot.

Vierailija
45/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neon Demon on tuttu nimenä, en ole vielä katsonut. Excisionia en myöskään ole nähnyt. Starry Eyes voisi ehkä olla vähän samantyylinen. Entä onko ranskalainen Raw nähty? Aika ällöttävä mutta mielenkiintoinen. AP

Vierailija
46/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo mainittu ja Netflixiin juuri saapunut The Others on todella hyvä ja katsomisen arvoinen elokuva, piti sitten kauhuelokuvista tai ei. The Descent on myös erittäin hyvä. Molemmat elokuvat ovat enemmän psykologista kauhua, eivätkä nojaa pelkkiin jump scareihin. Jacob's Ladder (vuoden 1990 versio, ei se uusi surkea versio) on myös hyvä.

Nämä ovat kaikki katsomislistallani. Othersin olen nähnytkin joskus kauan sitten ja tykkäsin. AP

Vierailija
47/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neon Demon on tuttu nimenä, en ole vielä katsonut. Excisionia en myöskään ole nähnyt. Starry Eyes voisi ehkä olla vähän samantyylinen. Entä onko ranskalainen Raw nähty? Aika ällöttävä mutta mielenkiintoinen. AP

Olen tämä jolle kommentoit ja en ole nähnyt mainitsemisiasi elokuvia. Tämän jonka itse mainitsin jätti ainaskin pahemman maun suuhuni, kuin Saw leffat.

Vierailija
48/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kun Scary stories to tell in the dark tmv. tuli uniin.. siinä oli hyvin rakennettu monia kohtauksia. Se variksenpelätin kummitteli mielessä pitkään, hyyyyyiii...

Mulla taas jäi mieleen vaivaamaan tämä ällöttävä olio:

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2019/08/scary22.png

Eiiih! Olin jo työntänyt tuon jonnekin alitajunnan perukoille

Vierailija
49/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Train to Busan on paras näkemäni Zombie leffa ikinä. Draama on eniten esillä siinä leffassa ja hyvä niin. Siten leffaankin tulee enemmän sävyä. Pariin kertaan olen leffan kattonut.

Lopussa tirahti itselläni kyyneliä molemmilla katselu kerroilla, vaikka onkin zombie leffa. Siinä on paljon toimintaa ja ahdistavan elokuvan siitä tekee se, että kuka tahansa voi siinä kuolla.

Vierailija
50/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Train to Busan on paras näkemäni Zombie leffa ikinä. Draama on eniten esillä siinä leffassa ja hyvä niin. Siten leffaankin tulee enemmän sävyä. Pariin kertaan olen leffan kattonut.

Lopussa tirahti itselläni kyyneliä molemmilla katselu kerroilla, vaikka onkin zombie leffa. Siinä on paljon toimintaa ja ahdistavan elokuvan siitä tekee se, että kuka tahansa voi siinä kuolla.

Tämän aion kyllä katsoa, vaikken mikään zombifani olekaan. On siis tuttu nimeltä. AP

Vierailija
51/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kun Scary stories to tell in the dark tmv. tuli uniin.. siinä oli hyvin rakennettu monia kohtauksia. Se variksenpelätin kummitteli mielessä pitkään, hyyyyyiii...

Tässä kommentissa vasta katsoin tuon kuvan ja vähän aikaa sitten kuvittelin mainita tämän leffan, mutta jätin sen pois kun kuvittelin sen olevan vähän lässy elokuva :)

Scary tories to tell in the dark on tuo leffa. Teineille suunnattu elokuva. Itseäni ei ahdistanut tuo leffa. Itse olen maininnut paljon pahempia leffoja tähän ketjuun.

Vierailija
52/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän aion kyllä katsoa, vaikken mikään zombifani olekaan. On siis tuttu nimeltä. AP

Peninsula on tullut siihen jatko-osaksi. Ei läheskään yhtä hyvä kuin tämä Train to Busan.

Vierailija
53/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crawl elokuva on tulossa netflixiin.

Kävin katsomassa sen elokuvissa ja sai itseni ainaskin pyörimään paikoillani. Leffan jälkeen jotkut muutkin suhtautuivat samalla lailla, kuin minä elokuvaan. Ei kummonen juoni, mutta otteessaan pitävä eläin kauhu elokuva.

Vierailija
54/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kommentissa vasta katsoin tuon kuvan ja vähän aikaa sitten kuvittelin mainita tämän leffan, mutta jätin sen pois kun kuvittelin sen olevan vähän lässy elokuva :)

Scary tories to tell in the dark on tuo leffa. Teineille suunnattu elokuva. Itseäni ei ahdistanut tuo leffa. Itse olen maininnut paljon pahempia leffoja tähän ketjuun.

Joo teineille suunnattu, mutta hyvin tehty. Loppu meni turhan eeppiseksi, mutta tarinat olivat oikeasti kihelmöiviä.

Vierailija
55/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo teineille suunnattu, mutta hyvin tehty. Loppu meni turhan eeppiseksi, mutta tarinat olivat oikeasti kihelmöiviä.

Oli se itsellenikin hyvä, vaikka ei ollutkaan ahdistavimmasta päästä. Pidän hirviö kauhuista.

Vierailija
56/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kauhuelokuva on psykologinen. Fiilis häviää heti, jos näytetään mitään alleviivaavan konkreettista, kuten zombeja, verta ja suolenpätkiä.

The Others on ihan huippuesimerkki kauhuelokuvasta, jossa karmiva tunnelma ei kaipaa mitään kuvottavia tehosteita. Hohto on briljantti, vaikka muutamassa kohdassa menee överiksi.

Juurikin näin.

Ajattelin heti tuota Othersia kun kommenttiasi luin ja sen myös mainitsit :)

Moni elokuva lässähtää jossain vaiheessa vaikka alku olisikin lupaava.

Itseä on pelottanut aikanaan Ring ja Kauna.

Myös Sinister on ollut aika jännä.

Ne Kirottu elokuvat on ihan jees olleet oikeastaan kaikki.

Vierailija
57/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyi, Auditionin se nilkkakohtaus :|

Alkuperäinen Ju-on (the Grudge) on myös hyytävä.

Vierailija
58/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kauhuelokuva on psykologinen. Fiilis häviää heti, jos näytetään mitään alleviivaavan konkreettista, kuten zombeja, verta ja suolenpätkiä.

The Others on ihan huippuesimerkki kauhuelokuvasta, jossa karmiva tunnelma ei kaipaa mitään kuvottavia tehosteita. Hohto on briljantti, vaikka muutamassa kohdassa menee överiksi.

Juurikin näin.

Tuon kaltaisten elokuvien joukkoon sopii hyvin:

- The Taking of Deborah Logan

- As Above so Below

- The Gallows

- Hooked Up

- Lights Out

- The Bye Bye Man

- Friend Request

- The Awakening (sekoitan useasti Orpokotiin tämän elokuvan)

Vierailija
59/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Devils Due on vähän samankaltainen elokuva, kuin Paranormal Activity, mutta vähän rajumpi.

Colour out of Space (2019) on mielestäni kaikkien aikojen hienoimmista visuaalisimmista elokuvista kauhuelokuvissa.

Vierailija
60/100 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Tuon kaltaisten elokuvien joukkoon sopii hyvin:

- The Taking of Deborah Logan

- As Above so Below

- The Gallows

- Hooked Up

- Lights Out

- The Bye Bye Man

- Friend Request

- The Awakening (sekoitan useasti Orpokotiin tämän elokuvan)

Tässä listassa on useampikin umpisurkea tekele, kuten Lights Out, Friend Request, The Gallows ja muut amerikkalaisille teineille tehdyt helpot pätkät. Niissä myös pelataan tehosteilla ja verellä, ei psykologisella kauhulla ja hitaalla tunnelmanluonnilla.

Mutta As Above, So Below on kyllä erittäin hyvä ja pelottava elokuva. AP