Paras tai pelottavin näkemäsi kauhuelokuva?
Listataan tähän hyviä kauhuleffoja. Mietin vielä omaa vastaustani. Ainakin Orpokoti on hyvä, mutta ei sentään pelottavin. Niin ja itsehän tykkään eniten yliluonnollisista kauhuelokuvista. Splatterit, slasherit, zombit ym. hirviöjutut eivät niin kiinnosta.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Mother on kovin psykologinen elokuva.
Kauhean ahdistava.
Tätä minäkin äänestän. Monella tasolla aivan uskomattoman hieno elokuva.
Massakauhua, mutta makuusi voisi olla Itkevän naisen kirous. Löysästi kuuluu sarjaan Conjuring.
Vierailija kirjoitti:
Case 39 ja Hereditary.
Case 39 ei mielestäni ollut erityisen hyvä. Hereditary taas oli. AP
En pidä kauhuelokuvista, menevät mulla liian ihon alle ja esim. vievät yöunet... Nuorempana kuitenkin yritin esittää rohkeampaa kuin olin ja joitakin katsoin, niistä kamalin oli Halloween (1978) 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko lisää esimerkkejä tiivistunnelmaisista psykologisista kauhuelokuvista, joissa ei päät ja veri lennä?
Goodnight Mommy (itävaltalainen), todella hyvää psykologista kauhua. AP
Lisäksi Session 9 ja The Invitation (2015), tosin eivät ole aivan väkivallattomia. Mutta tunnelmaa ja piinaavaa jännitystä näissä lähinnä luodaan. AP
Vierailija kirjoitti:
Massakauhua, mutta makuusi voisi olla Itkevän naisen kirous. Löysästi kuuluu sarjaan Conjuring.
Juu, pitää jossain vaiheessa vilkaista tuo La Llorona. Conjuring 1 ja 2 on nähty. Ihan hyviä, mutta eivät yllä omalle top-listalleni. AP
Neon demon oli hirveä leffa. En ikinä enää katsoisi sitä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Baba-dook-dook-DOOK!
Lopetin tän katsomisen puolen tunnin jälkeen, koska se poika oli niin uskomattoman rasittava. Muuttuiko se elokuva tuosta vielä jännittävämmäksi? Tai katsomisen arvoiseksi ylipäätään
Ja sitten ihmetellään miksi mielenterveysongelmat ovat niin yleisiä kun ihmiset vapaaehtoisesti katsovat tällaisia
Netflix on täynnä upeaa kauhua ja draamaa. Esim. Koti leffa on jäätävä.
Silent Hill leffassa on hirviöitä. Pelistä tehty elokuva ja hyvin viihdyttävää kauhua oli.
Ei mauttomasti toteutettu.
Kuulostavat hyviltä nuo Ap:n leffat.
Itse olen tykännyt myös Hitchcockista. Ovat tietysti aikakaudelta, jolloin kulttuuri oli erilainen, mutta sisältävät ihan ajattomia aineksia ja tapahtumaa edelleen. Vaikkeivät toisaalta varsinaista kauhua?
Verigon haluaisin nähdä uudelleen, ja Linnut, jälkimmäistä en edes muista. Onko nainen johon linnut hyökkäävät tulossa hulluksi? Vai mistä on kyse.
Sellainen kun Scary stories to tell in the dark tmv. tuli uniin.. siinä oli hyvin rakennettu monia kohtauksia. Se variksenpelätin kummitteli mielessä pitkään, hyyyyyiii...
The autopsy of Jane Doe ja Deliver us from evil.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostavat hyviltä nuo Ap:n leffat.
Itse olen tykännyt myös Hitchcockista. Ovat tietysti aikakaudelta, jolloin kulttuuri oli erilainen, mutta sisältävät ihan ajattomia aineksia ja tapahtumaa edelleen. Vaikkeivät toisaalta varsinaista kauhua?
Verigon haluaisin nähdä uudelleen, ja Linnut, jälkimmäistä en edes muista. Onko nainen johon linnut hyökkäävät tulossa hulluksi? Vai mistä on kyse.
Hitchcockista tykkään itsekin. Katsoin juuri tuossa syksyllä Linnut uudestaan pitkästä aikaa, ja se oli edelleen jännittävä ja hyvin säilynyt. Ei ollenkaan kärsinyt sillä tavalla kuin jotkin vanhat elokuvat. En spoilaa, jos päätät katsoa. Ja Vertigo on myös yksi omista suosikeistani, vaikken sitä kauhuksi luekaan. AP
Vierailija kirjoitti:
The autopsy of Jane Doe ja Deliver us from evil.
Katsoin tuon Deliverin muutama kuukausi sitten. Se oli ihan ok, erittäin amerikkalainen ja viihdyttäväksi tehty. Paljon toimintaelementtejä mukana ja uskontoa tietenkin. AP
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kun Scary stories to tell in the dark tmv. tuli uniin.. siinä oli hyvin rakennettu monia kohtauksia. Se variksenpelätin kummitteli mielessä pitkään, hyyyyyiii...
Mulla taas jäi mieleen vaivaamaan tämä ällöttävä olio:
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2019/08/scary22.png
Nämä ovat ehkä enemmän trillerin ja kauhun välimaastossa, mutta The Gift vuodelta 2015 on tosi hyvä, Unsane vuodelta 2018 taas on enemmän ihan hyvä -osastoa. Psykologista kauhua/jännitystä siis. AP