Kannattaako muuttaa pois ? Kyllästynyt maan politiikkaan ja henkeen.
Osaamattomuus, naiviuus ja sekoileva meininki.
Ei auteta meitä työttömiä, samat virheet tehdä uudestaan ja uudestaan. Rakennusbisnes on oksettava. Ihmisiä passivoidaan kotona ettei vaa kukaan menestyisi, kukaan ei välitä pahoinvoinnista ja lapsista.
Olen alkanut inhoamaan tätä sinisilmäisyyttä Suomessa. Tunkkainen, ilkeä, empatiakyvytön, ylimielinen ja laiska ilmapiiri.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä ihmisten valitusta. Suomessa on edelleen hyvä sosiaaliturva. Terveydenhuolto toimii. Jokainen saa katon pään päälle. Luonto on kaunis. Täällä on tilaa ja vapautta. Englantilainen ystäväni asui meillä pari pari viikkoa juuri ennen korona-aikaa ja sanoi, että tajuatteko te suomalaiset miten onnellisia olette. Ei meistä monet taida tajuta.
Terveyshuolto on kammottavan huono. Vuosien jonotus, hammaslääkäri tekee huonoa jälkeä, yksityiseen vain rikkailla on varaa, hidas ja kankea järjestelmä.
Suomen luonto on vitsi, pelkkää tasamaata ja talousmetsä. Ei ole mitään nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä ihmisten valitusta. Suomessa on edelleen hyvä sosiaaliturva. Terveydenhuolto toimii. Jokainen saa katon pään päälle. Luonto on kaunis. Täällä on tilaa ja vapautta. Englantilainen ystäväni asui meillä pari pari viikkoa juuri ennen korona-aikaa ja sanoi, että tajuatteko te suomalaiset miten onnellisia olette. Ei meistä monet taida tajuta.
Tämähän ei pidä paikkaansa. Suomessa on yli 5000 koditonta. Minä olen yksi heistä. Ainoa vikani on, että firman kaaduttua ei ole luottotietoja. En käytä mitään aineita ja työhistoriani on loistava. Mistään en ole asuntoa saanut, onneksi on ystäviä joiden luona majailla. Sossusta tai Kelasta ei ole mitään apua.
Näköalattomuutta ja toivottomuutta. Suomi ei ole hyvä maa toteuttaa ittensä, viimeistään te toimisto jarruttaa tekemiset.
Mistä työtön amis sais töitä muualla? Kielitaito on hyvä!
Olen ap. Inhoan sitä että jos Suomessa jäät työttöksi kuten minä tällä hetkellä, niin vaikka kuinka yrität niin mitään ei tapahdu, eikä edes ketään kiinnosta. Väsynyt te virkalija käski vain olla kotona kun on korona hysteria.
Koko yhteiskunta on innoton ja väsynyt. Ei jaksa aina olla se joka yrittää.
Olen ap. Inhoan sitä että jos Suomessa jäät työttöksi kuten minä tällä hetkellä, niin vaikka kuinka yrität niin mitään ei tapahdu, eikä edes ketään kiinnosta. Väsynyt te virkalija käski vain olla kotona kun on korona hysteria.
Antaisin vaikka henkeni tämän ihanan maan puolesta, niinkuin monet tekivät 80 vuotta sitten. Kiitos rakas isänmaa että saan elä täällä.
Itse olet väsynyt ja saamaton, älä syytä muita omista ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kieltämättä huono aika työllistyä. Onneksi kuitenkin on rokote tulossa. Kyllä se talous alkaa taas pyöriä. Muissa maissa tilanne on tuskin Koronan suhteen ainakaan parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole sivistysmaa vaan hyvä maa vähälahjaisille ja kunnianhimottomille.
Ja heitä tulee koko ajan lisää.
Kuinka kauan ollaan EUn sylkykuppi.
Puola ja Unkari on kieltäytynyt jo.
Tervemenoa sitten sinne Puolaan tai Unkariin. Kerro sitten, oliko hyvä päätös.
Molemmissa olen käynyt useamma kerran ja aina on olleet todella antoisia matkoja. Eikä yhtään mammua!!! 😃😀
Ehdottomasti sinun kannattaa muuttaa. Puola, Valkovenäjä ja Romania tarjoavat sinulle kaipaasi inspiroivan ilmapiirin ja henkisen buustin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä työtön amis sais töitä muualla? Kielitaito on hyvä!
Jenkeissä pärjää nykyäänkin ihminen, joka on hyvä tyyppi.
Tiedän yhden suomalaisen ihan tavallisen, mutta iloisen ja rohkean nuoren, joka asui jenkeissä liki 10 vuotta tehden kahta ihan erityyppistä työtä.
Hänellä oli niin ystävällinen ja hyvä asenne työssään, että oli hyvin pidetty siellä, mutta sitten koti-ikävä voitti.
En kerro enempää, koska joku voi tunnistaa.
Nyt on hyvä aihe. Lähdin itse 18-vuotiaana ulkomaille, ja näiden reilun 10 vuoden aikana olen asunut 5 eri maassa eri puolella maapalloa. Nämä kokemukset ovat kasvattaneet paljon: ulkomailla asuessa oppii arvostamaan Suomea ja suomalaisia, mutta totta kai oppii myös näkemään, mitkä asiat voisivat olla paremmin. Suomi on pieni ja kaukana pohjolassa - tämä toimii niin hyvässä kuin pahassakin. Valitettavasti tuntuu, että Suomen nykyhallitukset kokevat suomalaisuuden ja suomalaiset arvot jotenkin häpeän aiheena ja yrittävät päästä niistä eroon. Ajatellaan myös, että Suomen reilu 5 miljoonan kansa pelastaa koko maailman veroillaan, lahjoituksillaan ja päästötoiminnallaan.
Haluan itsekin lähteä Suomesta mahdollisimman pian pois. Kannattaa kuitenkin muistaa, että mikäli mielii elää ns. "hyvinvointivaltiossa" tarkoittaa se aina melko korkeiden verojen maksamista.
Suomen systeemi tulee kaatumaan jossain vaiheessa. Onko se sitten 10 vai 50 vuoden päästä, jää nähtäväksi. Tällä menolla miten rahoja syydetään "kehitysapuun", luokkaerot kasvavat ja verotus kovenee, on tulevaisuudessa kovat ajat tiedossa.
Kerro varsinkin jos sut rai skataan, hedelmöityt ja haluaisit abortin....