Kannattaako muuttaa pois ? Kyllästynyt maan politiikkaan ja henkeen.
Osaamattomuus, naiviuus ja sekoileva meininki.
Ei auteta meitä työttömiä, samat virheet tehdä uudestaan ja uudestaan. Rakennusbisnes on oksettava. Ihmisiä passivoidaan kotona ettei vaa kukaan menestyisi, kukaan ei välitä pahoinvoinnista ja lapsista.
Olen alkanut inhoamaan tätä sinisilmäisyyttä Suomessa. Tunkkainen, ilkeä, empatiakyvytön, ylimielinen ja laiska ilmapiiri.
Kommentit (74)
lähtikö manne aikoinaan. uhkasi ainakin lähteä.
Kanadassa on jonkin verran suomalaistyyppistä byrokratiaa. Tiettävästi Vancouverin seutu on sellaisesta tunnettu. Jenkkilästä on rennompi vaikutelma. USA. voittaisi 2-0. Minä asettuisin seudulle, jossa on ankarin rikoslaki. Amerikassa on tiettävästi osavaltiokohtaisia eroja. N. 99 % amerikkalaisista ampumaaseen omistavista ei joudu aseensa kanssa tositoimiin. Rata ja urheiluasetoimintaa ei lasketa eikä metsästystä.
Vierailija kirjoitti:
Iltaa sinne Pietariin
Oikeesti, keksikää jo jotain uutta, tuo hokema tursuu jo korvista ulos.
Aivan kuin joku peräkammarin poika, joka huutelee Putous-hokemaa, minkä kuuli joskus aikaa sitten, tajuamatta, miten aika ajoi jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ainakaan kannata kuvitella, että työttömänä sinulla olisi jossakin paremmat oltavat. Ihan hirveän naivia. Et taida tuntea ulkomaita ja niiden politiikkaa kovinkaan hyvin.
Suomi onkin maailman paras maa työttömälle, siinä olet ihan oikeassa. Mitä korkeampi koulutus, sen surkeampi maa suhteessa mihin tahansa toiseen maahan.
Sitten vaan kaikki korkeasti koulutetut kipin kapin Naurulle, P-Koreaan tai vaikka Somaliaan. Äkkiä nyt, miksi ette ole jo menossa⁉️
Minnepä täältä muuttaisi, etenkään jos ei ole helvetisti rahaa.
Ei oikein ole hyvää maata mihin muuttaisi. Kaikissa maissa on omat ongelmansa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Kanadassa on jonkin verran suomalaistyyppistä byrokratiaa. Tiettävästi Vancouverin seutu on sellaisesta tunnettu. Jenkkilästä on rennompi vaikutelma. USA. voittaisi 2-0. Minä asettuisin seudulle, jossa on ankarin rikoslaki. Amerikassa on tiettävästi osavaltiokohtaisia eroja. N. 99 % amerikkalaisista ampumaaseen omistavista ei joudu aseensa kanssa tositoimiin. Rata ja urheiluasetoimintaa ei lasketa eikä metsästystä.
Minä taas asettuisin seudulle jossa rikostilastot olisivat sieltä maltillisemmasta päästä. Tai en itse ainaskaan näe järjen häivää asettua seudulle jolla tapetaan vartin väkein joku ja josta tekijä saa komennon kuoleman selliin.
Heti matkaan Gambiaan vaikka. Passi mereen ja ei ikinä takaisin. Emme kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ainakaan kannata kuvitella, että työttömänä sinulla olisi jossakin paremmat oltavat. Ihan hirveän naivia. Et taida tuntea ulkomaita ja niiden politiikkaa kovinkaan hyvin.
Suomi onkin maailman paras maa työttömälle, siinä olet ihan oikeassa. Mitä korkeampi koulutus, sen surkeampi maa suhteessa mihin tahansa toiseen maahan.
Sitten vaan kaikki korkeasti koulutetut kipin kapin Naurulle, P-Koreaan tai vaikka Somaliaan. Äkkiä nyt, miksi ette ole jo menossa⁉️
Naura sinä vaan mutta fakta on, että jopa Pohjois-Koreassa akateemisen ihmisen elämä Pjongjangissa on parempaa kuin Suomessa. Se on itseasiassa paljon parempaa koska siellä olisi varaa useampaan palveliaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein ole hyvää maata mihin muuttaisi. Kaikissa maissa on omat ongelmansa.
Tietenkin on. Mutta esimerkinomaisesti uudessa kotimaassani nettopalkkani on 2,5 kertainen, asutoni 130 neliötä ja olen haluttu poikamies. Suomessa olisin pelkkä surkimus.
Mä muutin Viroon ja olen todella tyytyväinen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla, sivistysmaassa, 9 vuotta. Elämäni paras päätös. Suomeen tulo masentaa aina ja saa mielen apeaksi. Synkkä sää, kommunismiin taipuvat ihmiset, yleinen vetämättömyys saavat puolittain itse.murha-ajatuksia mieleen. Palatessani ulkomaille palaan normaaliin ja olen onnellinen.
Siis voitko kertoa, että missä noin ihanaa muka on korona-aikana? Epäuskottavaa minusta.🙄
Vierailija kirjoitti:
Viroon!!😵
Mitä ihanaa siellä Neukkulandian tyylisessä paikassa. Vesikin on pahaa, kieli ihan kamala ja ihmiset töykeitä!!??😨
Mihis työtön ap ajattelit päästä muuttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Muutin keväällä. paras valinta koskaan.
Minne muutit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viroon!!😵
Mitä ihanaa siellä Neukkulandian tyylisessä paikassa. Vesikin on pahaa, kieli ihan kamala ja ihmiset töykeitä!!??😨
Ujoja ne ovat. Töykeys on projektiota omista luonteenheikkouksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole sivistysmaa vaan hyvä maa vähälahjaisille ja kunnianhimottomille.
Ja heitä tulee koko ajan lisää.
Kuinka kauan ollaan EUn sylkykuppi.
Puola ja Unkari on kieltäytynyt jo.
Tervemenoa sitten sinne Puolaan tai Unkariin. Kerro sitten, oliko hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla, sivistysmaassa, 9 vuotta. Elämäni paras päätös. Suomeen tulo masentaa aina ja saa mielen apeaksi. Synkkä sää, kommunismiin taipuvat ihmiset, yleinen vetämättömyys saavat puolittain itse.murha-ajatuksia mieleen. Palatessani ulkomaille palaan normaaliin ja olen onnellinen.
Onneksi lähdit. Kai se on vakavaa jos jo jossain tietyssä maassa asuminen saa aikaan itsemurha-ajatuksia. Onko kuntien välillä samanlaisia eroja? Sivistyskuntia ja ei-sivistyskuntia?
Täällä myös "hollantilainen". Kiva on.
Omassa päässäni lähimmäs täydellisyyttä pääsee Kanada. Perustan tämän mielikuville, satunnaisille uutisille ja kuulopuheille.