Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä menee ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
02.01.2021 |

Meillä menee 400-450€. Aikuinen ja 12v lapsi. Mietin, että onko paljon vai vähän. Syödään ok hyvin kuitenkin.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee ruokakauppoihin ja noutoruokaan/ravintoloihin noin 1200-1400€/kk. 2 aikuista ja 2 teiniä. Tosin tuossa luvussa on mukana myös esim perusvaatetta kuten sukkia ja myös hygieniatarvikkeita sekä pieniä kodinkoneita jne. Tiedän että on aika paljon. Mutta ostan paljon vihanneksia, hedelmiä ja kalaa, kanaa. Maitotuotteet kaikki suomalaisia. Lisäksi aika usein esim sushia kaupasta ja muuta valmisruokaa. Inhoan jos jääkaappi näyttää tyhjältä. Käyn myös Rekossa josta ostan kananmunia ja lihaa.

Ja joku kysyi mitä ihmettä oikein syödään; niin esim makaronilaatikko on ihan normaali ruoka meillä mutta teen sen kuitupitoisempaan proteiinipastaan joka maksaa moninkertaisesti tavalliseen makaroniin verrattuna. Kalakeittoon laitan koskenlaskijaa ja käytän vain tuoretta kalaa kuten lohta/kirjolohta tai muuta. Syödään aika usein pihvejä/paistia isukkeineen. Myös alkoholijuomat on laskettu summaan. Kivennäisvettä on aina jääkaapissa ja 3 koiran ruokiin menee myös reilusti rahaa. Kyllähän näistä kertyy.

Vierailija
82/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

175 €/kk/henkilö. Riittää hyvin ja halvemmallakin pärjättäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-120 €/kk rahatilanteesta riippuen. Olen köyhä opiskelija ja otan omat eväät yliopistollekin, koska 2,95 € maksava opiskelijalounas on mulle liian kallis.

Vierailija
84/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300 e /kk, lisäksi mies käy syömässä lounaan joka päivä ja maksaa ne itse, minun lounaani on tuossa summassa. Siinä on ruuan lisäksi myös muut muut kauppaostokset, mutta ei ravintolakäyntejä/takeaway tilauksia. Syödään monipuolisesti kasvispainotteista, myös lihaa/kalaa sisältävää ruokaa. 2 aikuisen talous.

Vierailija
85/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-120 €/kk rahatilanteesta riippuen. Olen köyhä opiskelija ja otan omat eväät yliopistollekin, koska 2,95 € maksava opiskelijalounas on mulle liian kallis.

Mä kävin opiskeluaikana töissä ja mulla oli ihan sikahalpa opiskelijan vuokra..

Vierailija
86/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viime vuoden aikana olen viimein kyennyt käymään kaupassa kyttäämättä jokaikistä hintalappua ja kuukauden ruokakulut ovat olleet jotain 500 € kolmelle. On hävettänyt että törsään niin paljon mutta tätä ketjua lukiessa vaikuttaa siltä että eihän tuo kovin paha olekaan.

Vierailija
87/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin viime vuoden aikana olen viimein kyennyt käymään kaupassa kyttäämättä jokaikistä hintalappua ja kuukauden ruokakulut ovat olleet jotain 500 € kolmelle. On hävettänyt että törsään niin paljon mutta tätä ketjua lukiessa vaikuttaa siltä että eihän tuo kovin paha olekaan.

Siis ihan samahan se on mitä kukin käyttää ruokaan niin kauan kuin ei itketä ettei toisten taskusta edes riitä ruokaan ja sitten se ruoka onkin tyyliin parisataa per henkilö per kuukausi mikä on ihan älytöntä suoraan sanottuna.

Vierailija
88/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella paljon. Puolisolla on sekä laktoosi-intoleranssi, että gluteeniton ruokavalio. (Ei diagnosoitua keliakiaa, mutta ei pysty syömään kotimaisia viljoja ilman seuraamuksia)

Varsinkin gluteenittomat tuotteet on järjettömän kalliita.

Noiden lisäksi on myös muita ruokarajoitteita/allergioita, että melkein se on niin, että jos joku sopiva tuote löytyy, niin sitä ostetaan. Makso mitä makso.

Höpö höpö, eikä ole. Jättää vain ne leivät ja pastat puputtamatta niin halvalla pääsee.

Tulit sitten vittuilun innossasi unohtaneeksi, että aika hemmetin monessa tuotteessa on joko laktoosia tai gluteenia. -ittomat versiot maksavatkin sitten helposti 50-200% enemmän.

Ilmeisesti teillä syödään kauheasti valmisruokaa. Niissä toki on laktoosia ja gluteenia. Pastaa voi tehdä spagettikurpitsasta ja kikhernejauhosta saa tehtyä lasagnelevyt (reseptejä löytyy netistä ja jauhoja 1-2kg pusseissa etnomarketista) eikä leipä ole mitenkään pakollinen osa ruokavaliota.

Omassa gluteenittomassa taloudessa ei rahaa mene sen enempää kuin normiruokavaliolla olevassakaan. Huomaa että uusavuttomuus tulee kalliiksi.

ohis

Puoliso ei voi syödä kikherneitä allergian vuoksi. Ruokaa kyllä tehdään pääsääntöisesti kaikki itse. Mutta ei kuitenkaan ”alusta asti”, kuten moni muita uusavuttomaksi haukkuva itse väittää tekevänsä. Sitten tarkemman tarkastelun jälkeen selviää, että ei hän sitten kuitenkaan itse kasvata viljaa, vihanneksia eikä eläimiä joiden lihaa syö. Onhan se toki uusavutonta ostaa raaka-aineita kaupasta.

Vierailija
89/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa. 3 krt vkossa ruokajaossa.

Vierailija
90/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 aikuinen, 2 teiniä puolet kuukaudesta: keskiarvo viim. 12 kuukaudelta on vähän vajaa 400 euroa kuussa. Marras- ja joulukuun ajan panostin erityisesti ruokalaskujen pienentämiseen ja näiden keskiarvo olikin 230 euroa. Nälkää ei olla nähty, vaan olen suunnitellut paremmin ja hyödyntänyt alennuksia säännöllisemmin.

Vierailija
91/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 aikuinen, 2 teiniä puolet kuukaudesta: keskiarvo viim. 12 kuukaudelta on vähän vajaa 400 euroa kuussa. Marras- ja joulukuun ajan panostin erityisesti ruokalaskujen pienentämiseen ja näiden keskiarvo olikin 230 euroa. Nälkää ei olla nähty, vaan olen suunnitellut paremmin ja hyödyntänyt alennuksia säännöllisemmin.

300-500€ kaksi aikuista ja 12-vuotias lapsi.

Vierailija
92/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni tupakkaan 250€/kk. Nykyään laitan saman ruokaan. Perheellä menee suunnilleen sama tämän lisäksi.

Vierailija
93/123 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

220 euroa kuussa. Kaksi aikuista ja kouluikäinen tyttö. Teen viikon ruokalistan aina etukäteen ja käyn kaupassa vain kerran viikossa. Toimii hyvin. Kun aloitin tämän, sain puolitettua ruokakulut...

Tämän viikon listalla oli mm. nakkikeitto, makaronilaatikko, perunamuusi ja lihapullat, kanatortillat, kinkkukiusaus, kanakeitto ja lohisalaatti. Jokainen annos sen verran iso, että saadaan kaksi ruokaa (illallinen ja seuraavan päivän lounas aikuiselle, lapsi syö koulussa).

Vierailija
94/123 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muuten ole harmainta aavistustakaan. Talousmenoihin menee kuitenkin noin 1200-1600€/kk, joka tämän ketjun perusteella kuulostaa ylimitoitetulta kahden aikuisen taloudelle.

Joten olis varmaan paikallaan aloittaa kulujen seuraaminen ja budjetointi.

Vierailija
95/123 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 500e/kk eli 2 aikuista + 2 lasta (ruokalasku sisältää myös kaikki hygieniajutut, vessapaperit, askartelutarvikkeet ja vaipat yms.)

Vierailija
96/123 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, 1 koululainen. 50€/viikko. Ei, en valehtele. Enemmänkin menisi mutta kun ei ole varaa. 

Syödään aika tavallista kotiruokaa, terveellisempääkin saisi olla mutta aina ei jaksa. Eilen oli nuggetteja ja riisiä, tänään paistan lohta riisinjämien kaveriksi ja huomenna makkarakastiketta perunoilla. Joka aterialla on kasviksia/hedelmiä ja kerran viikossa ostan lapselle tuoreita marjoja (hänen herkkuaan). Ihan suositusten mukaan ei syödä, mutta ei myöskään pelkkää makaronia. 

Vierailija
97/123 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkariksi on muodostunut noin 130 € alkutilaus kotiin kuun alussa XD Tässä on mukana kuljetusmaksu 9,90 € (ihan överihinta ottaen huomioon palvelun laadun) ja 0,60 € pakkausmateriaalimaksu.

Sitten kaikkeen pieneen menee muutama kymppi pitkin kuuta, lähinnä loppupuolella. Eli jotain karkkia/sokolaatia, limu tai energiajuoma tai jotain muuta järkevää mitä saa ruokakaupoista XD.

Vierailija
98/123 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietysti tuossa on mukana myös kaikkea muuta kuin ruokaa. Dödöä, shampoota, saippuaa, hammastahnaa, vessapaperia... Mutta sellainen satanen suunnilleen menee kuun alussa ja loppupuolella muutamia kymppejä.

Vierailija
99/123 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 170 e/kk, sisältäen pesuaineet yms. Yksinasuva kasvissyöjä.

Tyypillinen kasvissyöjä. Sekaisin kuin seinäkello. Ei pesuaineita pidä syödä.

Tyypillinen sekasyöjä, ei kestä erilaisuutta vaan etsii tikusta asiaa.

Tyypillinen kasvissyöjä. Ei kestä minkäänlaista kritiikkiä.

Vierailija
100/123 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen erakko vanhaäijä olen.

Ruokaan riittää ihan hyvin noin 5€/päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme