Paljon teillä menee ruokaan kuukaudessa?
Meillä menee 400-450€. Aikuinen ja 12v lapsi. Mietin, että onko paljon vai vähän. Syödään ok hyvin kuitenkin.
Kommentit (123)
Jotain 450 €. Ihan yhden aikuisen talous. Syön satunnaisesti työpaikkalounaan ja suht paljon valmiita ruokia. Onhan tuo turhan paljon minusta, täytyy taas yrittää tsempata oman kokkaamisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee. Esim. jouluna syön paremmin, mutta tyypillisesti n. 50 €.
Miten tuo on mahdollista? No toki käyt sitten miesystävällä ja vanhemmilla usein syömässä?
Mitä te syötte, jotka käytätte 50 € kuukaudessa ruokaan??
Noin 150 euroa menee yksinelävänä. Vähemmälläkin pääsisin mutta en halua tinkiä laadusta ja hevin määrästä vaikka rahaa on hyvin vähän.
Noin 800€. Aikuinen ja kaksi teiniä vuoroviikoin.
500€. Kahden hengen talous. Lapsi ja aikuinen. Syödään mielestäni tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 700-1000e, 2 aikuista ja 1 taapero. Syödään niin hyvin ja monipuolisesti kuin osataan ja jaksetaan. Tehdään kaikki ruoka itse, eli ei harrasteta eineksiä tms. Ulkona syödään (tai siis haetaan) kyllä turhan usein... Miehen mielestä pitäisi alkaa säästää ruoasta, mutta mä en kyllä keksi miten, kun nyt jo syödään proteiinina paljon esim. papuja, linssejä ja raejuustoa. Vihanneksista, marjoista, pähkinöistä ja kalasta en halua tinkiä, sillä koen että niihin ja sitä kautta terveyteen panostaminen kannattaa.
Mulla kylläkin on erikoisruokavalio (laktoositon ja gluteeniton) ja taapero syö vissiin taaperoksi aika paljon :D Nekin nostaa ruokakuluja.
Mahtaako mies suunnitella ruokia, käydä kaupassa ja valmistaa niitä? Yleensä nämä säästämistä ehdottavat eivät itse osallistu koko puuhaan mitenkään muuten kuin syömällä. Ensi kesänä mies varmaan poimii teille talven marjat, säästöähän siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on viisi, 2 aikuista ja 15-, 17- ja 18-vuotiaat. Yhdellä laktoosi-intoleranssi.
Ja kyllä ruokakauppaan menee n. 200-250E viikossa, eli suunnilleen tuhat euroa kuussa. Tässä mukana myös pesuaineet ja joskus jotain sukkaa tms pientä mitä automarketista ostetaan.
Kysyttiin paljonko menee RUOKAAN, joten vähennä ne ei-syötävät tuosta summasta koska ette varmaan niitä sukkia syö.
Miksi ihmiset eivät voi vastata vain siihen mitä kysytään??
ohisLaske vaan ne sukat ja shampoot mukaan, ne siinä kokonaisuudessa paljoa tee. Leivinpaperit, talouspaperit, tiskiaineet kuitenkin tarvitaan sen ruuan laittamiseen.
Ohis
En tunne ketään joka söisi sukkia. Koirat poislukien.
Ihmisten luetun ymmärtäminen on todella heikentunut.
Noin 170 e/kk, sisältäen pesuaineet yms. Yksinasuva kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 700-1000e, 2 aikuista ja 1 taapero. Syödään niin hyvin ja monipuolisesti kuin osataan ja jaksetaan. Tehdään kaikki ruoka itse, eli ei harrasteta eineksiä tms. Ulkona syödään (tai siis haetaan) kyllä turhan usein... Miehen mielestä pitäisi alkaa säästää ruoasta, mutta mä en kyllä keksi miten, kun nyt jo syödään proteiinina paljon esim. papuja, linssejä ja raejuustoa. Vihanneksista, marjoista, pähkinöistä ja kalasta en halua tinkiä, sillä koen että niihin ja sitä kautta terveyteen panostaminen kannattaa.
Mulla kylläkin on erikoisruokavalio (laktoositon ja gluteeniton) ja taapero syö vissiin taaperoksi aika paljon :D Nekin nostaa ruokakuluja.
Mahtaako mies suunnitella ruokia, käydä kaupassa ja valmistaa niitä? Yleensä nämä säästämistä ehdottavat eivät itse osallistu koko puuhaan mitenkään muuten kuin syömällä. Ensi kesänä mies varmaan poimii teille talven marjat, säästöähän siitä tulee.
Mies on varmaan koittanu ehdottaa että jos perhe vähentäis sitä ulkona syömistä ja take-away-ruokaa, johon ilmeisesti uppoaa useampi satanen kuukaudessa? Se on helpompaa kuin marjanpoimiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on viisi, 2 aikuista ja 15-, 17- ja 18-vuotiaat. Yhdellä laktoosi-intoleranssi.
Ja kyllä ruokakauppaan menee n. 200-250E viikossa, eli suunnilleen tuhat euroa kuussa. Tässä mukana myös pesuaineet ja joskus jotain sukkaa tms pientä mitä automarketista ostetaan.
Kysyttiin paljonko menee RUOKAAN, joten vähennä ne ei-syötävät tuosta summasta koska ette varmaan niitä sukkia syö.
Miksi ihmiset eivät voi vastata vain siihen mitä kysytään??
ohisLaske vaan ne sukat ja shampoot mukaan, ne siinä kokonaisuudessa paljoa tee. Leivinpaperit, talouspaperit, tiskiaineet kuitenkin tarvitaan sen ruuan laittamiseen.
OhisEn tunne ketään joka söisi sukkia. Koirat poislukien.
Ihmisten luetun ymmärtäminen on todella heikentunut.
Jos menee about tonni kuussa markettiin, niin todennäköisesti silloin ei paljon tarkkailla hintalappuja, eikä kiinnosta vähennellä muutaman euron sukkia, joita ostetaan harvoin muutenkin.
Kurmee maksaa 5eur/päivä/ruho kun käy liitissä, valitsee ostoksensa ja valmistaa osittain itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on varmaan koittanu ehdottaa että jos perhe vähentäis sitä ulkona syömistä ja take-away-ruokaa, johon ilmeisesti uppoaa useampi satanen kuukaudessa? Se on helpompaa kuin marjanpoimiminen.
Tuossahan lukee, että heillä tehdään kaikki ruoka itse. Miten siitä voi vähentää?
2 aikuista ja 2 teiniä, menee keskimäärin 670e kuukaudessa, sisältää kahden kissan ruuat ja hiekat ja kaikki marketista ostetut kosmetiikat, pehmopaperit yms.
Vähän vajaa pari tonnia kuussa. Vanhemmat, teinipoika ja kolme isoa koiraa. On omasta mielestänikin aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vajaa pari tonnia kuussa. Vanhemmat, teinipoika ja kolme isoa koiraa. On omasta mielestänikin aika paljon.
Oho. Hyvä summa. Meillä meni ennen bullmastiffin ja kahden lapsen kanssa ehkä 800€ ruokiin. Mies ja pojat ovat vielä aika isoja miehiä. Tosin tehtiin tosi isot kattilalliset kerralla aina.
N. 300 e kk. Äiti, taapero ja eskari (vuoroviikoin) sekä kissa. Syödään paljon keittoja, laatikoita, munaruokia, makkaraa ja puuroa. Kesäisin kalaa. Valitsen melkein aina halpa merkkejä ja halvempia lihan osia.
Lisään, että juhlat lisäävät ruokakuluja.
Vierailija kirjoitti:
Todella paljon. Puolisolla on sekä laktoosi-intoleranssi, että gluteeniton ruokavalio. (Ei diagnosoitua keliakiaa, mutta ei pysty syömään kotimaisia viljoja ilman seuraamuksia)
Varsinkin gluteenittomat tuotteet on järjettömän kalliita.
Noiden lisäksi on myös muita ruokarajoitteita/allergioita, että melkein se on niin, että jos joku sopiva tuote löytyy, niin sitä ostetaan. Makso mitä makso.
Höpö höpö, eikä ole. Jättää vain ne leivät ja pastat puputtamatta niin halvalla pääsee.
Meneekö teillä paljonkin ruokaa biojätteeseen?