Haave ammattina lastensuojelun työntekijä, voiko sairauteni olla este haaveelleni?
Sairastan paranoidista skitsofreniaa ja syön tähän lääkkeitä päivittäin. Osastolla olen ollut muutamia kertoja vuodessa. Nyt olen alkanut funtsimaan elämääni hieman sisältöä ja haaveena olisi opiskella sosiaalityöntekijäksi. Katsotaanko tämä sairauteni huonoksi? Miksi lastensuojelun työntekijäksi? Koska Koen itselleni mielekkääksi työksi ja koen saavani siitä positiivista energiaa sekä lohduttaa minua ajatuksella, että voin samalla auttaa pieniä lapsia. Itsehän en lapsia pysty saamaan ollenkaan. Sairauksestani tuskin olisi haittaa kenellekään.
Kommentit (24)
Ei ole periaatteessa este. Kannattaa kuitenkin selvittää varmuuden vuoksi hakuehdot.
Oma sairaus on eduksi. Etenkin tunneköyhyys ja kylmyys. Lapsikauppa vaatii kylmyyttä ja tunteettomuutta.
Lastensuojelulaitokset täytyy pitää täynnä, jotta toiminta on kannattavaa. Lapset etsitään keinoja kaihtamatta!
Vaihtoehtona voit miettiä jotain muuta, kuten aiemmin ehdotettua auttavaa puhelinta. Ihan riippuu omasta voinnistasi, mutta olisi pahin tilanne, jos sairaus puhkeaisi töissä.
Harmi vain, että sellaisia hakeutuu alalle äärimmäisen harvoin.