Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi kannattaa, myydä osakkeet ja maksaa samalla summalla pois yhtiövelkoja vai haikailla osinkoja?

Kristallikissa
02.01.2021 |

Eli jos maksaisin yhtiövelat pois, siihen menisi 190 000e. Saisin 800e/kk enemmän käteen (jos vastikkeiden antama verohyöty olisi huomioitu). Se on 9600e/vuodessa. Itseasiassa 5% tuotto. Osakkeilta ei kai kauhean paljon parempaa voine odottaa, varsinkin, kun epäilen euron kaatuvan tai muuten osakemarkkinoiden romahtavan työttömyyden ja konkurssiaallon seurauksena sekä keskuspankkien rahanpainamisen takia.
Toinen vaihtoehto on pitää osakkeet ja myydä yksi asunto, jonka arvo on juurikin noin 190 000e. Ja maksaa sillä pois yhtiölainat. (Sijoitus)asuntoja on yhteensä 4 ja yhtiölainoissa ei ole korkosuojaa, sen takia haluaisin niistä eroon.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en missään nimessä sijoittaisi merkittävää osaa sijoituksistani kultaan. Kullan hintahan on nyt historiallisesti poikkeuksellisen ylhäällä. Ei ole mitään takeita siitä, että se pysyy näin korkeana. Jos minulla olisi sijoitettavana 190 000 euroa, laittaisin siitä korkeintaan 50 000 kultaan.

50 000 on kuitenkin 26% 190 000:sta. Tarkoitatko, että jos sulla ois tuon lisäksi asuntoja? Vai kaikkea, mitä sijoittaisit? Asunnot vastaavat vakaudeltaan jossain määrin kultasijoitusta. Siksi minun ei ehkä tarttis keulia kullan kanssa, mutta jos kuuntelee kultaa uskovia ihmisiä, millään muulla ei tule olemaan merkitystä, kun talous romahtaa. Toisaalta, jos se romahtaa ja mainitsemani roskavaltiot alkavat sanella jotain maailmankaupan sääntöjä? En kylläkään tiedä, mitä ne olisivat, mutta siksi olenkin huolissani. En aikaisemmin tiennyt edes sellaista asiaa, kuin reservivaluutta.

Ap

Tarkoitan tilannetta, jossa minulla olisi myös asuntoja. En missään nimessä sijoittaisi koko omaisuudestani neljännestä kultaan. Esimerkiksi USAn finanssikriisissä kullan hinta ei noussut lähellekään nykyisiä lukemia. Ei ole mitenkään varmaa, että se tulee tekemään niin jatkossakaan.

16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla