Mistä hyvä huonetuoksu?
Asun uudessa kerrostaloasunnossa, ja "ongelma" on, ettei täällä tuoksu miltään. Ei hyvältä tai huonolta. Haluaisin ostaa jonkun huonetuoksun, sellaisen diffuserin, eli että tuoksutikkujen kautta tuoksu vapautuisi itsekseen ympäristöön, en jaksa suihkutella millään spray-pullolla.
Rakastan ruusujen tuoksua ja vaniljaa. Olen ostanut nyt kaksi eri tuoksua, BodyShopin vanilja+salted caramel ja jonkun markettiruusutuoksun. Molempien haju on inhottavan teennäinen, ihan kuin joku vessahajustin. Ei auta, vaikka laittaa vain yhden tuoksutikun, haju on todella pistävä.
Onko olemassa hyviä, pehmeitä (ei siis tule pää kipeäksi ja ala yskittää) huonetuoksuja? Hinnalla ei ole väliä, luksuskin käy!
Kiitos jo etukäteen rakkaat av-tyypit! <3
Kommentit (60)
Tuoksulyhty, johon laitetaan tuikku. Lyhtyyn kippoon vettä, ja siihen eteerisiä öljyjä.
Tarkoitatko huonetuoksupulloja, joissa on ne puutikut pystyssä?
Mä ehdottaisin ekologisia, joissa aitoja eteerisiä öljyjä, ei kemikaalisia.
Mä olen tykännyt tästä:
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/8717847135148?w=1200&h=…
Hauskaa huomata, miten tällä palstalla mammat eivät osaa lukea. Uusi asunto ei tuoksu miltään, toisin kuin mamman vanha homeinen rintamamiestalo. Täysin tuoksuton paikka ei ole aisteja hivelevä. Toiset pitävät hyvistä tuoksuista, mutta täällä kanalauma vain käskee siivota ja irvii. Hohhoijaa. Opetelkaa lukemaan!
M34, jonka asunnossa on ilmankostuttimessa eteerisiä öljyjä
Vierailija kirjoitti:
Puhdista viemärit ja wc pönttö, vaihda käsipyyhkeet. Imuroi tuuleta.
Missä kohtaa aloitusta näit että siellä haisisi pahalle? Meillä siivotaan joka ikinen päivä, olen siivoushullu. Täälläkään ei haise millekään (en kestäisi mitään hajustettuja pesuaineita). Uusi kerrostaloasunto kyseessä myöskin. Tykkään hajuvesistä, joten niitä joskus suihkaisen myös huoneisiin.
Nämä kaikki, niin johan alkaa hyvää tuoksua tulvia:
-Koko kodin siivous ihanan tuoksuisilla pesuaineilla, ikkunoiden pesu myös,
petivaatteiden vaihto 1 x vkossa
-WC-raikastin, (esim WC-kukalla ekologinenkin olemassa)
-Kukkakimppuja
-Tuoksulyhty / diffuusori
-Huonetuoksutikut
Mistä nää nussijat eksyykään aina ihan ketjuun "iloksemme" :D
Vierailija kirjoitti:
Kokeile siivoamista joskus. Puhdas koti ei kaipaa mitään tuoksuja.
Olen samaa mieltä. Siivoaminen on paras ratkaisu ja sen voi aloitttaa vaikka imuroimalla asunnon ja pyyhkimällä pölyt isoimmilta pinnoilta.
Ei kodin tarvitse tuoksua miltään erityiseltä. Just paras on neutraali, mahdollisimman vähätuoksuinen puhdas asunto.
Ei jeesus näitä tolloja, jotka tulevat jauhamaan siivouksesta. Aloittaja kertoo, ettei haise millekään! Se juuri tarkoittaa, ettei haise pahalle myöskään. Suomalaisista melkein 20 % ymmärrä lukemaansa, se 20 % tuntuu olevan täällä.
Valitsen baarista aina naisen jolla on kiva hajuvesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä valihen sen joka haissee kiimaselle
Vierailija kirjoitti:
Mistä nää nussijat eksyykään aina ihan ketjuun "iloksemme" :D
ihan joka ketjuun!
Wc -tilojen siivoaminen on toki tärkeää. Kannattaa silloin tällöin tarkistaa keittiön kaapit. Etenkin ne, missä säilytetään roskia. Siellä saattaa olla piilossa joku pilaantuva ruoka mikä tekee pahaa hajua. Muutkin kaapit kannattaa tutkia, mutta niissä ei nykyaikana ole oikeastaan ongelmia - esim hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Monesko hajuvesi on menossa?
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuoksukynttilöitä <3
Kynttilöistä kuitenkin tulee nokea yms vaarallista ilmaan. Joku turvallinen vaihtoehto voisi olla mukava
Ohis
Tuoksukynttilät