Kaupassa myytävässä paistopisteen munkissa oli 16 E-KOODIA!
Oletteko itse koskaan tutustuneet kaupan paistopisteissä myytävien tuotteiden tuoteselostuksiin? Minä olen. Huomasinkin, että eräässä munkissa oli peräti 16 eri E-koodia. Säilöntäaine oli vain yksi.
Mistä noita e-koodeja tulee ja mikä ihmeen munkki vaatii 16 e-koodia ollakseen kelvollinen syötäväksi???
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
AP, sinunkin painoindeksin kun tietää, niin olisi vähän helevetin suotavaa että pysyisit viiitun kaukana niistä paistopisteistä. Tuolla mahalla & perseeellä ei ole mitään asiaa mennä niitä lähellekään.
Painoindeksi on belgialainen tilastotyökalu, eikä mikään terveysmittari.
Itseäni ärsyttää väriaineet. Mansikan makuinen karkki pitää värjätä punaiseksi, vaikka se on käytännössä täysin ylimääräinen aine karkissa. Se kun maistuisi täysin samalta ilman sitä väriaineitta.
Sama myös limsoissa jne.
Taisi ap vetää herneet nenään, kun täältä poistui muutamia viestejä jo.. :D
Vierailija kirjoitti:
Joo, kas kun esimerkiksi C-vitamiini merkitään usein E-koodilla. Koodit vaan vievät vähemmän tilaa. Sä syöt e-koodeja koko ajan. Ihan vaikka hedelmiä syödessäs.
Tää oli aika väsyny läppä.
E-koodilla merkityt aineet ovat sellaisia, mitä on teollisen valmistusprosessin aikana lisätty tuotteeseen. Hedelmän tuoteselosteeseen ei merkitä E-koodeilla aineita, mitä siinä on luonnostaan.
AP:lle oli järkytys huomata, että tuotteissa, joiden valmistusprosessin viimeinen vaihe suoritetaan siellä, mistä hän tuotteen ostaa, on E-koodilla merkittyjä lisäaineita.
AP kuuluu niihin, joille E330 on pelottava lisäaine, mutta sitruunahappo ei herätä minkäänlaisia negatiivisia tunteita.
Minä nuolen vain luomumunkkeja.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää väriaineet. Mansikan makuinen karkki pitää värjätä punaiseksi, vaikka se on käytännössä täysin ylimääräinen aine karkissa. Se kun maistuisi täysin samalta ilman sitä väriaineitta.
Sama myös limsoissa jne.
Miksi niitä väriaineita on myös diagnostiikassa käytettävissä juomissa? Pillimehuissa, joiden väriä ei edes näe
Kaikki mikä esiintyy luonnossa ei ole hyväksi ihmiselle.