Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras halpa itsetehty ruoka

Vierailija
02.01.2021 |

Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.

Kommentit (1019)

Vierailija
981/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty perunamuusi maidolla ja voilla johon sekoitettu viimeisenä kananmuna. Lisukkeena itsetehty ruskeakastike erilaisilla kypsennetyillä kasviksilla. Takaan et on täyttävää. 

Vierailija
982/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen makaronilaatikkoa. Pussillinen makaronia, 200 g jauhelihaa, 2 dl linssejä, tomaattimurskaa, mausteita ja kuivattuja yrttejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan pitäisi nuita linssejä maistaa kun joka toinen mamma niitä syö.

Vierailija
984/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat + maitosuolaissoosi. 

Vierailija
985/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi ABC lounas on edullinen .

Vain 12,70 päivässä.

Sisältää runsaan salaattipöydän,maidon,limonaadit,leivän ja jälkiruuan. 

Useimmissa lounaspaikoissa hinnat ovat vain 10-15 euron hintaisia ja käytän niiden palveluja 7 päivänä viikossa. Köyhän sinkkumiehen ei todellakaan kannata ostella jääkaappia täyteen kaikkia niitä aineksia mitä noissa paikoissa on ja vieläpä kokata itse. 

Vierailija
986/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti ryyditetyt, kirkastetussa voissa pintaruskistetut vasikan sisäfilee nopeasti Delfin konjakilla liekittäen + pariisinperunat ja tryffelisienikastike. Lisäksi Bolmute-juusto Sobonnee-alueen puolimakealla, manteliin sekä kaneliin vivahtavalla vuosikertaviinillä...rosee. Jälkiruuaksi hiekkahentusia+ kermaista vanilijaa. 

Vierailija
987/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi ABC lounas on edullinen .

Vain 12,70 päivässä.

Sisältää runsaan salaattipöydän,maidon,limonaadit,leivän ja jälkiruuan. 

Useimmissa lounaspaikoissa hinnat ovat vain 10-15 euron hintaisia ja käytän niiden palveluja 7 päivänä viikossa. Köyhän sinkkumiehen ei todellakaan kannata ostella jääkaappia täyteen kaikkia niitä aineksia mitä noissa paikoissa on ja vieläpä kokata itse. 

Se vähän riippuu tuntipalkastakin kannattaako kokkailla itse vai astua valmiiseen pöytään. Itselläni tuntipalkka on vain alle 17 euroa, mutta jos lounas maksaa vain tuon 14 euroa niin eipä kannata ostaa aineksia ja kuluttaa aikaansa kokkailluun, ei sillä kyllä palkoille pääse. Mieti joku 2 tunnin kokkaaminen olis jo 34 euroa plus ainekset.Eihän siinä olis mitään järkeä!

Vierailija
988/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin.

Vierailija
989/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suosikkini on uunifetakurpitsapasta. Myskikurpitsaa, valkosipulia ja fetaa paahdetaan uunissa ja sekoitetaan pastan joukkoon. Siihen tulee himo. Lurpsista. 

Vierailija
990/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty hernekeitto. Pussi herneitä maksaa alle euron, ja tulee iso kattilallinen.

Vierailija
991/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihialainen kesäkeitto

Vierailija
992/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty hernekeitto. Pussi herneitä maksaa alle euron, ja tulee iso kattilallinen.

Et laskenut lihan osuutta, mutta ei se lihakaan paljon maksa, mikä hernariin tulee. (eikä siihen tule jauhista)

Vierailija
993/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on ( aina) Pinaattikeitto.

Teen niistä pakastepinaatti kuutioista.

Laitan siihen 1 tl suolaa ja 1tl sokeria.

Syön Pinaattikeittoa ainakin kerran viikossa.

Olen siis oikeesti 😂 tykästynyt pinaattiin.... ehkäpä mulla on alhainen hemoglobiini....

Niin.

Teen myös PINAATTIPANNUKAKKUA.

SE vasta on herkku !

Otin ohjeen jostain iltapäivä lehdestä vuosi sitten..

Tehdään kuten Pinaattilettutaikina, mutta minä laitan

siihen 3 kananmunaa , 1/2 litraan maitoa.

Ja tietty vehnäjauhoja ja 1tl suolaa ja 2tl sokeria.

Ja 1/2 dl voisulaa.

Annan turvota puoli tuntia.

Ja paistan. Ja syön ja syön ja syön 🤭 , Puolukkasurvoksen kanssa. Suosittelen lämpimästi.

Vielä halvempaa jos hoksii kerätä ja käyttää nokkosta.

Vierailija
994/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeitot. KIlo jauhoista perunaa pohjana, itse laitan sekaan maitoa ja sitten jotain ruokakermaa/ranskankermaa/tuorejuustoa. Makua antamaan eri sipuleja, muita juureksia, miksei voi kokeilla vaikka pinaattia, pakasteparsakaalia jne. Moni tekee tätä linssi-tomaattipohjaan. MInusta tuo on ihanaa ja kuitenki suht kevyttä illan talviruokaa yksineläjälle. Helposti saa melkein viikon keiton kun isoon kattilaan tekee.

Toki mikä tahansa keitto ajaa saman asian.

Vierailija
995/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaryllilaatikko. Vaikka onkin porvariruokaa.

Vierailija
996/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyke lihakeitto. Purkista tulee 4:lle hengelle, siis perunaa, porkkanaa ja lihaa. Nam 😋

Vierailija
997/1019 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

karjalan paisti.vain lihaa ja porkkanoita.ehkä lanttua.keitetyt perunat.

halpaa ja todella hyvää.

Eriävä mielipide: karjalanpaisto on todella hyvää, mutta HALPAA se ei ole. Karjalanpaistilihat maksavat yleensä kympin kilo tai sen yli, ja ihan parilla murulla ei kyllä selviä - no meillä on neljä teini-ikäistä syömässä aikuisten lisäksi, joten 1,5kg lihaa alkaa olla se peruslähtökohta karjalanpaistissa.

Vierailija
998/1019 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamureke:

Soijarouheella voi jatkaa jauhelihaa mainiosti. Liottaa rouhetta liha- tai kasvisliemessä mausteiden kera ja sekoittaa jauhelihaan

Parantaa (ainakin omasta mielestäni) lihamurekkeen koostumusta ja maku leviää kaikkialle. Lihamureke on myös hyvä "halpisruoka", kun sitä voi tuunata helposti myöhemmin; kastikkeen sekaan, lämpimän voileivän päälle jne. Jos tekee ison annoksen, voi myös pakastaa ylijääneet annospaloina.

Vierailija
999/1019 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinpaperoidulle uunipellin puoliskolle pilkottua perunaa, sipulia ja porkkanaa, grillausmausteella, yrttimausteella ja öljyllä maustettuna. Toiselle pellinpuoliskolle vaikka broilerin tulisia siipiä. Dippikastikkeeseen voi sitten näitä kasviksia ja siipiä dippailla syödessä. Valkosipulimajoneesi on ihan ok dippi. Ja noita kasviksia ja lihoja voi vaihdella oman maun mukaan muuksikin.

Vierailija
1000/1019 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt halpaakin ruokaa mutta herkkuani on nykyään riisi tai kaurapuuron jämiin tehty pitsan pohja jonka päälle tomaattipyrettä ja ohuita tomaatiin siivuja, Seuraavaksi tulee juustoraastetta ja aura juustoa. Sen päälle tulee pepperoonia saksilla leikaten rinkuloita, punasipuli silppua, mustia oliivi renkaita ja tonnikalaa tai jauhelihaa.

Ei todellakaan ole epäterveellistä ja pohjaan tulee vielä kauraleseitä jotta suolisto saa kuituja.