Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Marrasmuksujen elokuu***

01.08.2006 |

Availen tässä uutta pinoa, josko lomien jäljiltä ajatustenvaihtokin vilkastuisi.

Viimeinen komannes käynnistyi täällä tänään. Olisi alkaneet myös työt, mutta kannatinkipujen vuoksi olen sairiksella ainakin 10.8. saakka. Voipi olla, että sairista tulee ä-loman alkuun saakka. En tosin tarkalleen tiedä milloin tuo loma edes alkaa; kelalta en ole päätöstä saanut vaikka paperit jätin noin viisi viikkoa sitten. Pakkaus tuli jo, ja kyllä sitä on hypistelty !

Lapsonen voinee hyvin ja potkii äitiään yhä enenevissä määrin ;)

Kuulumisiin,

Anno 27+0

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Tosiaan viimeistä kolmannesta viedään ja nyt tuntuu kuin aika olisi pysähtynyt eikä se marraskuu tule sieltä koskaan. On käynyt aika vähän pitkäksi, kun jouduin ennenaikaisen supistelun takia sairaslomalle ja kaikenlainen normaaliin elämään kuuluva touhuaminen on pitänyt laittaa hetkeksi jäihin. Käytiin Otson kanssa jopa pari yötä viettämässä osastolla, kun sain kipeitä supistuksia, joita rupesi tulemaan säännöllisesti. Päästiin sieltä kuitenkin pois, kun muutoksia kohdunkaulan pituudessa tai kohdunsuulla ei tapahtunut. Ajoittain tulee kipeitä supistuksia täällä kotonakin kaikesta levosta huolimatta ja ensi viikolla käynkin tarkistuksessa, onko ne jo vaikuttaneet " alakertaan" . Itsellä on kuitenkin edelleen se tunne, että marraskuulle asti mennään ja laskettu aika saa tulla ja mennä.

Jotenkin epätodellinen olo koko synnytyksen ja lapsen saamisen suhteen, vaikka masu kasvaa hurjaa vauhtia ja Otso potkuttelee päivittäin. Kun olin siellä sairaalassakin ja supistuksia yritettiin saada rauhoittumaan lääkityksellä ja kysyttiin hätäkastenimiä ja muuta, niin eräs kätilö ihmetteli miten osaan olla niin rauhallinen. Teki mieli sanoa, että ei se sieltä vielä synny pitkään aikaan, kunhan vaan vähän hätyyttelee. Olen kuitenkin ottanut nyt ihan rauhallisesti, kun ei se ole kiva vauvaa kasvattaa teho-osastollakaan. Jos seuraavassa tarkastuksessa on kaikki ennallaan niin sitten kyllä lisään vähän aktiivisuutta, etten tule ihan mökkihöperöksi.

Tarvikehankintoja ollaan tehty hiljalleen, mutta tietysti nämä viime viikkojen tapahtumat sai ainakin minun mieheni hätäilemään vauvan tarvikkeiden perään. Vaunut, turvakaukalo ja lämpöpussi turvakaukaloon ollaan varattu, mutta ne saavat odottaa vielä siellä liikkeessä. Pieniä vaatteita olen hankkinut sitä mukaan, kun sopivia on eteen sattunut. Hoitopöytä ostettiin käytettynä ja pinnasängyn saan kaveriltani ensi viikolla. Vielä on kuitenkin sellaisia pieniä juttuja hankkimatta ja niitä varmaan tässä lähiviikkoina nyt keräillään. Mahdollisimman paljon olen yrittänyt hankkia käytettynä ja välttää turhan krääsän ostamista. Niin ja se äitiyspakkaus tuli pari viikkoa sitten, mutta minut ainakin yllätti se, miten isoja ne vaatteet olivat. Yhtään koneellista en ole vauvapyykkiä pessyt ja muutenkin olen pyrkinyt lykkäämään valmisteluja, että riittäisi tekemistä sinne marraskuulle saakka. Ja toisaalta naksuttaa päässä kätilön sanat: " Se synnytys voi nyt sitten käynnistyä koska vaan. Vaikka tänään olisi paikat kiinni, niin tilanne voi olla ihan eri huomenna."

Tällaisia ajatuksia,

Mörötin ja Otso rv30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi