Talonmiesten mielestä asunnon pihalla ei saisi olla mitään tavaraa
kun se haittaa ruohonleikkuuta. Minä en elä heidän ruohonleikkuuta varten vaan pidän puutarhakalusteeni siellä missä haluan.
Kommentit (17)
Joo, ei tarvitse tunkea reviirilleni. ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:00"]
Joo, ei tarvitse tunkea reviirilleni. ap
[/quote]
Onko sinun vai taloyhtiön reviiri?
no eikös se ole aika itsestäänselvää, että jos talonmies huolehtii ruohonleikkuusta niin se leikattavan alueen tulee olla leikattavissa ilman, että tarvitsee siirrellä kalusteita pois alta?
Jos tuo ei sinulle käy niin osta oma leikkuri ja huolehdi pihastasi itse.
Meillä talkkarilla on ohje ajaa tavaroiden yli. Asunnoilla ei ole täällä hallintaoikeutta piha-alueeseen, vaikka niin luulevat.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:13"]
Meillä talkkarilla on ohje ajaa tavaroiden yli. Asunnoilla ei ole täällä hallintaoikeutta piha-alueeseen, vaikka niin luulevat.
[/quote]
Aika vittumaista tuollainen, ajankin tästä lähtien heidän tavaroiden päältä autolla aina kun on tilaisuus. ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:13"]
[/quote]
Aika vittumaista tuollainen, ajankin tästä lähtien heidän tavaroiden päältä autolla aina kun on tilaisuus. ap
[/quote]
No haluatko itse, että keittiöösi muuttaa evakkoperhe vedoten siihen, että tämä on kiva keittiö, vaikka ei ole heidän oma?
Mä en ymmärrä tuota ap:ta ollenkaan? Kerro nyt tarkemmin...teilläkö on oma piha jonka joku talonmies tulee leikkaamaan?
Siis vuokratalot joissa pihapläntti. Ja sitten siihen ei saisi laittaa puutarhakaluja, esim keinua koska nurmikon leikkuu. ap
Osta oma talo niin voit laittaa pihalle mitä haluat ja antaa vaikka tuohonkin rehottaa. Sitä ei ainakaan kukaan tule ajamaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:58"]
kun se haittaa ruohonleikkuuta. Minä en elä heidän ruohonleikkuuta varten vaan pidän puutarhakalusteeni siellä missä haluan.
[/quote]Toivottavasti talonmies heittää romusi roskalavalle, niin meidän talkkari teki, kun kyllästyi taistelemaan asioista kaltaistesi idioottien kanssa. Se on yhtiön piha, ei sun.
Joo, jos kerran ei ole hallintaoikeutta, niin se on yleistä taloyhtiön pihaa, ei siihen mitään kalustoja saa laittaa. Ei vuokralainen varsinkaan.
Jos tavaroitani rikotaan, niin se on ilkivaltaa. Ennen tuli myös ilmoituksia, jos joku piti lämmitysjohtoa tolpassa 24/7 kytkettynä mutta kun kaikesta kantelijat isännöitsijän perseen nuolijat pitivät johtojaan niin, ei kukaan kieltänyt eikä vienyt johtoja. On se niin tuulellakäypää hommaa. ap
Jos se piha kuuluu asuntoon, niin ei sillä talkkarilla ole oikeutta sen käytöstä päättää, oli se vuokra-asunto tai omistus. Joudut kuitenkin luultavasti itse ajamaan ruohosi. Jos se piha taas ei ole asuntoon kuuluva, vaan talon yhteinen, niin pidä kamasi poissa talkkareiden tieltä :)
Huomaa ettet ole koskaan joutunut keräilemään pihalta tavaroita ruohonleikkuun edestä... Terv. 3000 neliön tontti, ja neljän lapsen krääsät pihalla. Pääasiassa lapset keräävät itse, mutta joutuu niitä itsekin keräämään.
Luepa tarkasti vuokrasopimuksesi. Mitä siinä sanotaan? Mitä olet vuokrannut: pelkän asunnonko vai asunnon + tietyn neliömäärän pihaa? Jos olet vuokrannut myös pihaa, niin tietysti hoidat myös sen ruohonleikkauksen, sehän on selvä. Ennen kuin alat nillittää, ota asioista selvä.
Jos pihan on sun, niin hoidat sen itse, ei tarvii vaivata talkkareita.