Toivoin puolison laihduttamista, kun vuosikin vaihtui niin suuttui
"Voin kyllä ta p paa itseni, niin saat luunranko laihan vaimon"
Miten tästä eteenpäin? Onko tervettä BMI 37,1?
Kommentit (70)
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino lähes aina johtuu mielen ongelmista. Lähtisin niitä käsittelemään ennemmin kuin keskittyisin siihen painoon. Terveempi lähestymistapa molemmille. Mikäli et tälläseen ole valmis niin turha siittä ylipainosta narista on.
Ei johdu vaan siitä, että vaimo on syönyt enemmän kuin kuluttaa. Ei vaimo tarvitse kallonkutistajaa vaan tiukan dietin.
Vai mikä mielen ongelma pakottaa syömään?
Jos kyseessä olisi esim. BED niin tiukka dieetti on vihoviimeinen vaihtoehto ja pahentaa tilannetta.
Aloita vaikka siitä että huolehdit itse ruokahuollosta kokoajan. Teet vain terveellisiä ruokia, kasvispainotteisesti ja yritä houkutella puoliso mukaan lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37,1 BMI on kaukana terveellisestä. Toisaalta puolison kroppaan puuttuminen ei ole myöskään hyvä asia. Ehkä korkeintaan voisi ehdottaa yhteistä kuntokuuria ja terveellistä ruokavaliota?
Kokeiltu ja jäi kiinni salasyömistä. Ties kuinka monesti tapahtunut. En voi vahtia 24/7.
Aikuinen ihminen joutuu omassa kodissaan syömään salaa? Kuulostaa hirveältä.
Jos teillä on nykyään kovin erilaiset elämäntavat, on parempi pistää lusikat jakoon.
Niin kuulostaa selin yhtä kauhealta, jos joutuu tupakoimaan salaa omassa kodissaan. Tai ryyppäämään.
Ai niin ylipainosta ei saa sanoa mitään, mutta noista muista terveysriskeistä saa nalkuttaa. Tekopyhää.
Tämä salasyöminen on tapahtunut kauppareissulla tai kaveria tavatessa kaupungilla.
Tarviiko vetää hampparia ateriaa majoneesilla, kun samasta paikasta saa esim. Kanasalaattia. Ja siihen vaikka pieni burgeri ilman täytteitä, juomana vesi.
Miten tuo paino voi olla noin herkkä asia ihmisille? Mieheni on hoikka mutta minä olen lihonut vuosien aikana reilut kymmenen kiloa. Mies naureskelee päivittäin herkuttelulleni ja kyselee, että päättyikö diettini jo vai suunnittelenko vasta sen aloitusta. En loukkaannu tai pidä sopimattomana hänen puheitaan, tosi asioita. Mies toki kehuu ihanaksi ja kauniiksi juuri tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo paino voi olla noin herkkä asia ihmisille? Mieheni on hoikka mutta minä olen lihonut vuosien aikana reilut kymmenen kiloa. Mies naureskelee päivittäin herkuttelulleni ja kyselee, että päättyikö diettini jo vai suunnittelenko vasta sen aloitusta. En loukkaannu tai pidä sopimattomana hänen puheitaan, tosi asioita. Mies toki kehuu ihanaksi ja kauniiksi juuri tällaisena.
10 kiloa, hui kamala :'D
Ap tapauksessa kiloja on tullut varmaan 40
Hmm. hankala tilanne. Jos on masentunut tms ja syö liikaa, kokee että toinen ei enään syty, masentuu lisää ja syö suruun kun luulee että on pilannut itsensä eikä oo toivoa. Ymmärrän Ap:n huolen/ tunteet mutta ymmärrän myös tätä naistakin. Varmaan koska itse olin vaikeasti ylipainoinen ennen.
Tosin oma ylipainoni johtui väkivaltaisesta suhteesta jossa toinen haukkui jatkuvasti ulkonäköä jne väkivaltaa, masennuin ja söin suruuni ja ahdistukseeni.
Itsellä auttoi se että löysin hyvän kumppanin joka hyväksyi mut kiloineni, ja kun sain itse tarpeekseni polvisäryistä ja ainaisista alemmuuskomplekseista etenkin kesä pukeutumisen tullessa, kyllästyin ja päätin tiputtaa painoa Itseni tähden. Kumppani oli tukena ja auttoi liikkumaan (hän on itse painon nostaja) ja neuvoi miten kannattaisi syödä jne, mutta vasta kun pyysin häntä auttamaan ja tsemppaamaan.
Hän kesti myös raivarit joita sain aluksi kun vähensin herkut kokonaankin yhdessä vaiheessa. Mutta läpi mentiin, se ei ollut helppoa mutta tein sen itseni tähden.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37,1 BMI on kaukana terveellisestä. Toisaalta puolison kroppaan puuttuminen ei ole myöskään hyvä asia. Ehkä korkeintaan voisi ehdottaa yhteistä kuntokuuria ja terveellistä ruokavaliota?
Kokeiltu ja jäi kiinni salasyömistä. Ties kuinka monesti tapahtunut. En voi vahtia 24/7.
Jos teillä on nykyään kovin erilaiset elämäntavat, on parempi pistää lusikat jakoon.
Ei tarvitse syödä salaa kunhan syö vain sen mitä kuluttaa tai tässä tapauksessa tietysti vähemmän jos vararengas on päässyt jo muodostumaan.
Ehdotan, että mies menee ravintoterapeutille ja personaltrainerille ja pyytää sieltä vaimolleen dieetin ja teippaa sen jääkaapin oveen. Näin on helppo vahtia vaimon syömisiä. Tämän lisäksi käyttää vaimoa vaa,alla kerran viikossa niin näkee miten dieetti on purrut.
Tuo myös helpottaa vaimoa itseään kun näkee siitä dietistä, että nyt ei enää tänään syödä.
Miksi puolisoa pitäisi kohdella kuin lasta tai lemmikkiä? Sen kun eroaa ja etsii omaa silmää miellyttävän kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuulostaa selin yhtä kauhealta, jos joutuu tupakoimaan salaa omassa kodissaan. Tai ryyppäämään.
Ai niin ylipainosta ei saa sanoa mitään, mutta noista muista terveysriskeistä saa nalkuttaa. Tekopyhää.
Yhtä lailla kauheaa joutua ryyppäämään tai tupakoimaan salaa, ei kenenkään pidä joutua salailemaan laillisia paheitaan. Jos puolison syöminen, juominen, tupakointi, tai mikä tahansa muu tapa on deal breaker, oikea ratkaisu on ero, ei se että yrittää asettaa jotain sääntöjä kumppanille.
Lihava mies on ylipainoinen. Lihava nainen on myös ylipainoinen. Ihan samat terveysriskit koskevat molempia. Lihavia miehiä vain on enemmän kuin lihavia naisia.