HUS-pomo lapissa lomailemassa.
Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon!!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6c5810d-00cd-42e3-9184-aaece44e144f
Kommentit (639)
Tarvitseeko rokotetta nyt ottaa kuitenkaan? Jos voi mennä ilman rokotetta mihin vaan (eikös se suojan kehittyminen kestä 1 kk ajan rokotteen saamisesta).
En oikeasti haluaisi ottaa sitä jos totta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimialajohtaja ei ole pitkän uransa aikana vielä oppinut omalla esimerkillä johtamista.
HUS on vähän väliä otsikoissa ongelmista johtamisessa. Johtajia koulutetaan kuulemma, mutta ei ole tainnut oppi mennä perille. Ihan hukkaan ovat menneet ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen jutun pestaaminen johonkin HUS/ryhmään ja HUS/pipo päässä on kyllä sellaista haistattelua alan käytännön töissä oleville että oksat pois. Mitä tapahtui sille, että suositeltiin pyhien viettoa samassa taloudessa asuvien kanssa kotona?
Soluasunnossako täti asuu?
PR likka ja on noin kujalla siitä, miten peeärrää tehdään.
Vähemmästäkin on potkuja saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husss kirjoitti:
Hei Sinä!
Kiva, että löysit sivuilleni.
Kokoomuksen piirikokous 17.12 vahvisti, että minusta on ehdokkaaksi tuleviin kunnallisvaaleihin. Miksi lähdin ehdokkaaksi? Töitä minulla on tarpeeksi koronasta huolimatta tai juuri sen takia. Johdan toimialajohtajana sairaanhoitopiirimme suurimpia päivystysyksiköitä, ensihoitoa, sairaankuljetusta ja tutkimustyötä akuutisti sairastuneen potilaan hoidon parantamiseksi. Lisäksi olen Helsingin Yliopiston akuuttilääketieteen professori ja vastaan akuuttilääkäreiksi erikoistuvien lääkäreiden koulutuksesta. Nuorissa on tulevaisuutemme. Ja opetustyö pitää nöyränä uuden oppimisen edessä.
Lähdin ehdokkaaksi, koska Helsinki on minulle tärkeä ja haluan olla aktiivinen osa Helsingin tulevaisuutta. Synnyin Roihuvuoreen, kansakoulun kävin Töölön Taivallahdessa, opiskelin sairaanhoitajaksi ruotsinkielellä Meilahdessa ja lääkäriksi aloittaen opinnot Kruunuhaassa. Ensimmäinen oma pieni kotini oli Lauttasaaressa ja seuraava Ullanlinnassa. Neljä lastani kasvatin Töölössä. Tänään katselen kotimaisemia Munkkiniemen ikkunastani. Meilahden sairaala näkyy sängystäni. Eikä näky ahdista, sillä rakastan työtäni ja olennainen osa sitä on yliopistosairaalan edelläkävijärooli, josta upea Tornisairaala muistuttaa viimeisenä ennen unta ja ensimmäisenä avatessani silmäni aamuisin.
Sydäntäni lähellä on opetus ja koulutus. Erityisesti erilainen oppija. Lukihäiriöinen, dysfaatikko, ADHD…..Oppimisen ilo tulee tuottaa jokaiselle tavalla, joka on hänelle hyvä. Emme kaikki opi klassisen koulun menetelmin, mutta sen ei saa tarkoittaa, että meille ei opeteta muilla menetelmillä. Sivistys ja koulutus tukee hyvää itsetuntoa ja on mahdollistaja monelle. Hyvä itsetunto antaa rohkeutta silloinkin kun haasteet tuntuvat isoilta, jopa ylitsepääsemättömiltä.
Jokainen haluaisi elää vanhaksi. Mahdollisimman terveenä. Monet, monet elävät vanhoiksi, mutta eivät terveinä. Siksi on tärkeää, että rakennamme kestävän ja arvoa tuottavan järjestelmän, jossa vanhuksen on hyvä olla. Tämä tarkoittaa toimivaa perusterveydenhuoltoa, hyvää hoivaa kodinomaisissa yksiköissä ja päivystyksellisissäkin tilanteissa hoitoa siellä missä potilas on. Sairaalan päivystyspoliklinikka ei ole oikea hoitopaikka vanhukselle kuin silloin kun siellä annettua hoitoa ei voi antaa missään muualla. Tällä terveydenhuollon saralla meillä on yhdessä paljon tehtävää. Itse olen keskittynyt tutkimustyössäni parantamaan juuri vanhusten akuuttihoitoa. Tutkimusryhmäni on luonut uusia hoitomalleja mm vähentämällä hoitolaitoksissa asuvien vanhusten päivystyskäyntejä sairaalaan jopa 95%:lla.
SOTE-uudistuksessa on aktiivisesti seurattava, että perusterveydenhuolto vahvistuu samalla kun erikoissairaanhoidon erityisosaaminen säilytetään. Hoidon koordinaation tulee parantua ja ammattilaisten tulee nykytilannetta enemmän pystyä verkostoitumaan potilaan hoidon ympärille. Potilaalle tulee mahdollistaa aktiivinen osallistuminen omaan hoitoonsa. Olen mukana mielenkiintoisessa projektissa, jossa etsitään virtuaalisia mahdollisuuksia luoda potilaan hoitoon osallistuvien tahojen hyvä koordinaatio.
Elämme mielenkiintoisia aikoja, aktiivisia ja rohkeita valtuutettuja tarvitaan kehittämään kaupunkiamme aina vain paremmaksi.
Toivottavasti olen sinun valintasi kevään kunnallisvaaleissa! Uutta Vuotta odotellen
Röökimuija Maaret Castren
Mikä tämä vuodatus on ? Onko tämä oikeasti olemassa ?
Tänään katselen kotimaisemia Munkkiniemen ikkunastani. 🤔
Olen asunut Lauttasaaressa, Ullanlinnassa, Töölössä.... Elitisti.
Eikö hän just kirjoittanut julkisesti olevansa lähtöisin jostain slummista - Roihis tai vastaava. Haluaa ymmärrettävästi korostaa että on päässyt parempaan piiriin. sellainen ”norsu posliinikaupassa”-ilmiökö tässä enemmänkin kyseessä? arviointivirhe vain eli hetkeksi relannut ja unohtanut asemansa ja ajatellut olevansa hesan lähiössä. kyllä lomalla voi käydä niin.
Naurattaa stereotyyppinen mies-nainen punaisissa rilleissään.
Ja tää oli joku pr-ihminen? 😅
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen jutun pestaaminen johonkin HUS/ryhmään ja HUS/pipo päässä on kyllä sellaista haistattelua alan käytännön töissä oleville että oksat pois. Mitä tapahtui sille, että suositeltiin pyhien viettoa samassa taloudessa asuvien kanssa kotona?
Soluasunnossako täti asuu?
PR likka ja on noin kujalla siitä, miten peeärrää tehdään.
Pännii myös tuo kahvilassa käynti. Kertaakaan en ole käynyt sitten viime tammikuun. Kerran meinasin lipsua tänä syksynä, mutta kun katsoin ikkunan läpi, kuinka paljon väkeä siellä sisällä oli, jätin väliin silläkin kertaa.
Ei kai se ihmekkään, että hussin alueella korona leviää ja niittää vanhuksia, kun pomotkaan ei välitä.
Haluan kysyä että mikä on virallinen ohje: saanko matkustaa vanhempieni luo Ouluun? Olen opiskelija ja olen sinnitellyt Vantaalla, kun ymmärsin että olisi hyvä pysyä kotona. Tämä kysymys on ns oikea kysymys eikä mikään vinoilu. Kiitos avusta
Mä en jaksa enää. Avataan kirjastot, leffateatterit, baarit ja kapakat ja lopetetaan kaikki pelleilly. Mitä väliä tällä kaikella on kun kaikki eivät kuitenkaan noudata suosituksia. Eivät edes ne, jotka niitä jakelevat.
Ei ole ollut kivaa rajoittaitua kotiin ja minimoida kaikki tekemiset ja sosiaaliset kontaktit. Ja nyt somesta saamme sitten katsella kuinka HUSin pr-lähettiläs nauttii matkailusta Lapissa. Niin kyllä tässä nyt tuntuu aika kusetetulta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä on -mies-nainen? Tää on mulle kokonaan uusi asia. Kolmas sukupuoliko?? En ole nähnyt kuvaa
Aika pitkät kynnet. Mitenhän käsien pesu? Kynsien alle kyllä pöpöjä mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis tähän matkailuun oli kommentti toisen HUS-tyypin suusta tyyliä "ei suositella matkustamista, mutta jos se tuo sulle iloa, niin matkusta sitten"
Oikeasti, saako matkustaa? haluisin lähteä jonnekin.Alkaa nämä rajoitukset riittämään.
Pipossa lukee sairaankuljetus, hyvä ettei finnair
Vierailija kirjoitti:
Pahempaa. Lääkäri, tutkijatohtori, lääketieteen professori.
Eikä piittaa koronasta pätkän vertaa.
Miksi meidän muiden pitäisi?
Elokuvat, uimahallit, kirkot auki! Heti!
Vierailija kirjoitti:
Vois sitte lopettaa tän koronahysterian ja palata normaaliin, kun kerran tämmöisetkin viis veisaa rajoituksista ja suosituksista. Me muut käydään pakosti töissä ja minimoitu ihan kaikki muu, uimaan ei pääse, museoon ei pääse, lasten harrastukset katkolla (porukassa, jossa ovat koulussakin). Ja toiset katsoo, että on ok matkailla ja bilettää. Ttu mitä kaksinaismoralismia!
Että on kiva tästä kohta lähteä töihin rehkimään ei-vapaaehtoinen maski päässä. Kun tuo pr-p*rsas vetää munkkia täpötäydessä kahvilassa ilman maskia. No ehkä se pipo suojaa muita ihmisiä tuolta...
Tämä mamselli selitti, ettei ole koko syksynä lomaillut yhtään missään, niin nyt sitten katsoi tarpeelliseksi kerätä voimia lomailemassa. Onko hän jotenkin erikoisasemassa, että hänen pitää voida kerätä niitä voimia, kun me muut kykimme kotoa - VAIKKA EMME MEKÄÄN OLE LOMAILLEET MISSÄÄN KOHTA VUOTEEN.
Hiukan ohis, mutta somesparraaja (mikä lie) Emmi Nuorgam teki keväällä ihan palkkatyötä THL:n koronatiedottajana ja korosti aktiivisesti ihmisten omaa vastuuta ja sääntöjen noudattamista esim instagramissa. Nyt hän juuri eilen mm laulamassa Helsingissä karaokea sikäläisten kavereidensa kanssa, mukana mm Nurmiston Eino, vihreiden tuleva kunnallisvaaliehdokas. Ihan päissään baarissa ja netti täyteen materiaalia tästä.
Se etu näistä on että tietää ketä vältellä kun jakavat avoimesti netissä mitä ovat tehneet ja missä.
Varsinaista PR:ää tosiaan.
Kukahan kuvan äkkiä poisti? Ei tainnut olla HUSin mieleen tämä PR.
Vierailija kirjoitti:
Pipossa lukee sairaankuljetus, hyvä ettei finnair
Hän vastaa HUSin alueen ensihoidosta, päivystyksestä, sairaankuljetuksesta, akuuttihoidosta. Opettaa niitä myös opiskelijoille.
Ja tällainen ihminen viis veisaa koronasta.
Laittaa miettimään, eikö?
Kyse ei liene tyhmyydestä. Vaan siitä, että hän tietää jotain muuta kuin meille uskotellaan?
Toimialajohtaja ei ole pitkän uransa aikana vielä oppinut omalla esimerkillä johtamista.