HUS-pomo lapissa lomailemassa.
Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon!!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6c5810d-00cd-42e3-9184-aaece44e144f
Kommentit (639)
Mika Lintilä sanoi että Lappiin voi mennä hiihtelemään, HUS pomo on harrastanut murtomaahiihtoa. M ikä tässä on väärin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin täältä katosi se linkki Maaret Castren-Parsonsiin koskien Kauneus ja Terveys -lehden kolumnia? Saako noita kolumneja jostain arkistosta, julkisia kun ovat.
Vai poistettiin se? Menen valalle, että kolumneja kirjoitti. Ne ei kuitenkaan löydy netistä, kun ajankohta oli 2000-n alku.
Kävin tän jutun jälkeen alessa Helsingissä ja ja siellä oli ihan tajuton ryysis,en oo nähny vastaavaa. Mun lähipiirissä moni sanoo ettei vaan jaksa enää rajoituksia. jotenkin latistava fiilis ja meni maku koko asiaan tän Maaritin ylimielisyyden takia.mietin myös onko meitä viilattu linssiin koko loppuvuosi eli osa on hillunut ihan normisti joka puolella.ihan turhaa pinnistelua.
Kolumneja kirjoitti Kotilääkäri-nimiseen lehteen 2000-n alussa. Silloin myös siitä lapsensa kalloleikkauksesta.
Mitä ihmettä te vouhkaatte yhden ihmisen lomasta. Mekin puolison kanssa lennähdimme pohjoisen kakkoskotiimme lennolla, kesti runsaan tunnin. Maskit ffp3 oli koko ajan päällä. Paikallinen marketti toi kolmen viikon ruuat eteiseen. Koko matka lentokentältä perille kesti 3h parhaan mahdollisen maskin kanssa. ( tunti kentällä+runsas tunti koneessa ja 10 min taksissa.
Me senkun hiihdellään , pilkitään ja lomaillaan ihan koronavapaasti. Mikä vaara tässä on.
Onkohan tämä asia nyt kaiken raivoamisen arvoinen? Lapissa on tällä hetkellä muutakin etelän porukkaa ihan riittäväsi. Tyhmäähän se kuvan julkaisu oli, mutta silti.
Jihuu! Normielämä alkakoot. Tämä ei ole trolli vaan oikeasti antaa sosiaalisesti vapautta.Oon kärvistellyt ja kärsinyt mutta nyt loppui kerta kaikkiaan. En usko kylläkään että levitän mitään tautia itse sillä pesen kätöset. Maskeja en osta enää,rahaa on muuteski vähän.
Haluaisin kysyä että onko rokotteesta mitään hyötyä suhteessa riskiin?Kaikki on niin sekavaa, nämä ohjeetkin mitä sattuu.Saako mennä junalla eri puolille käymään?Omaa autoa ei ole.
Ei tässä ole kyse siitä, ettei henkilö olisi SAANUT matkustaa lappiin. Kyse on siitä, että on vastuuroolissa organisaatiossa, joka on julkisesti kehottanut kansalaisia olemaan oman talouden kesken ja välttämään matkustamista leviämisalueelta. Tämä on reissussa kavereiden kanssa ja postaa julkisesti firman pipossa. Sama kuin esim Greenpeacen pomo valaidenmetsästyssafarilla. Todella iso pr-moka jota pitäisi pyytää anteeksi. Onhan moni muukin vastaavissa tilanteissa joutunut pyytämään...
Hah, kunnon kuittailua uupuneille hoitajille joilla kesälomatkin vielä pitämättä! Saakohan koronan jälkeen HUSpomot vielä bonuksen kun pandemia saatiin kuriin?
Vaikka tuo uutinen suututtaa, niin vielä enemmän surettaa... :( Itsekkyys, ylimielisyys, tyhmyys... Minun loma ja minun koronaväsymys (mutta hei tsempatkaa te muut), minä matkustan "kontrolloidusti" (te muut ette osaa... Ai niin HUS antoi kyllä ohjeet olla matkustamatta leviämisalueelta mutta ei koske minua) - ja hei laitanpa vielä hyvänmielen kuvan kaikillae hoitsuille ja kotona kyhjöttäville, että jaksaa, jaksaa - tuen teitä pipolla!!!!
Kaikki mokaa joskus, se on selvä, mutta pitää tunnistaa asemansa ja osata joskus myös olla nöyrä kun moka sattuu...
En ole harrastanut sisäliikuntaa tai matkailua sitten maaliskuun. En käy baareissa. Kampaajakäynnitkin olen jättänyt väliin. Varasin just matkan. Miksipä mun pitäis rajoittaa elämääni kun moni muu elää niin kuin ennenkin. Olen terve ja alle 40v. Vaikka saisin koronan, niin tuskin siihen kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Hah, kunnon kuittailua uupuneille hoitajille joilla kesälomatkin vielä pitämättä! Saakohan koronan jälkeen HUSpomot vielä bonuksen kun pandemia saatiin kuriin?
Totta kai saa
Vierailija kirjoitti:
Maaritti on jo riskiryhmässä iän puolesta.Enemmän pitäisi varoa.
Tässä touhussa on paljon outoja piirteitä, mutta tavis ei saa puhua mitään. Pari rohkeaa ekonomistia on jo reippaasti kyseenalaistanut joitakin asioita tästä touhusta.
Meilläkin "eliitti" nauttii teatterista, konserteista ja muusta mukavasta entiseen malliin. Väliin pidetään tiedotustilaisuuksia, että rahvas reppana pysyy mökissäsi, ettei vain vie eliitin hoitopaikkaa ja hengityskonetta.
Eliitti piipahtelee koronatestissä, että saa ylihuomenna juhlia sydämensä kyllyydestä.
Entäs tämä rokotus?
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä, ettei henkilö olisi SAANUT matkustaa lappiin. Kyse on siitä, että on vastuuroolissa organisaatiossa, joka on julkisesti kehottanut kansalaisia olemaan oman talouden kesken ja välttämään matkustamista leviämisalueelta. Tämä on reissussa kavereiden kanssa ja postaa julkisesti firman pipossa. Sama kuin esim Greenpeacen pomo valaidenmetsästyssafarilla. Todella iso pr-moka jota pitäisi pyytää anteeksi. Onhan moni muukin vastaavissa tilanteissa joutunut pyytämään...
Jaa että sori siitä jos vie nyt paikalliselta paikan kylän ainoassa hengityskoneessa? Tai lentää sinne missä koneita on ja jättää paikalliset menehtymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä touhussa on paljon outoja piirteitä, mutta tavis ei saa puhua mitään. Pari rohkeaa ekonomistia on jo reippaasti kyseenalaistanut joitakin asioita tästä touhusta.
Meilläkin "eliitti" nauttii teatterista, konserteista ja muusta mukavasta entiseen malliin. Väliin pidetään tiedotustilaisuuksia, että rahvas reppana pysyy mökissäsi, ettei vain vie eliitin hoitopaikkaa ja hengityskonetta.
Eliitti piipahtelee koronatestissä, että saa ylihuomenna juhlia sydämensä kyllyydestä.
Entäs tämä rokotus?
Tämä osuu aika hyvin.Tältä kieltämäti vaikuttaa.Mutta MINÄKIN otan nyt osuuteni ja rupean normaaliin eloon.PR likka teki palveluksen synnyinkulmiensa vähäväkisille.Aavistan että tämä oli tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs tämä rokotus?
Hyvin hoksattu. Me olemme jo pitkään tajunneet tämän ja eläneet täysin normaalia arkea kahdessa kaupungissa. Joulunakin meillä oli isompi poppoo koolla myös riskiryhmäläisiä. Ainoa varotoimi oli,ettei päästetty ulkomaan elävää meille ennen kuin oli käynyt testissä. Ollaan säästytty taudilta vaikkei pidetä maskiakaan. Nuoret saivat juhlia uutta vuotta juhlissaan,joissa kierrettiin eri paikoissa eri kokoonpanoilla.En tiedä ovatko toimet sitten ylimitoitettuja ja tämä lääkäri-hoitajatäti vain osoitti nk ”baselinen” eli mikä on normaalitapa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla mitään nolompaa: PR-likka. Paradoksi tuo likkakin, kun kuitenkin kyse vanhuksesta. Tai onko poikkeuksellisen hyvä huumorintaju ja osaa nauraa itselleen
huumorintajua
Pohdin tässä että miten kävisi, jos vastaavan tason huippuhurja källi tapahtuisi yrityksessä. Ovatko julkisen sektorin työpaikat suojatyöpaikkoja joissa saa touhuilla mitä vain? Minulla ei ole kokemusta julkiselta puolelta, mutta onko todella niin, että kaikki jatkuu ennallaan?