kampaajat! ajan peruutusja 50% maksu...
Mulla on varattu huomiseksi aamupäiväksi kampaaja, mutta en pääsekään paikalle kun mies joutuu olemaan työmatkalla luultua pidempää (sai tänään tiedon) enkä kolmen pienen lapsen kanssa kampaajalle voi mennä (ei ole muuta hoitopaikkaa lapsille arkena keskellä päivää saatavilla). Kampaamon sivuilla lukee, että aika peruttava viim. Vuorokautta aikaisemmin tai menee 50% maksu. Kampaamo on tänään kiinni joten mitä mä nyt voin tehdä? En tod. Halua maksaa kampaajasta jossa en edes käynyt, mutta peruutuskaan ei nyt onnistu kun liike ei ole auki?!
Kommentit (143)
Eikö kampaamolla ole sähköpostiosoitetta? Outoa jos ei ole...
Mulla ainakin työpuhelin mukana kotona, olen siis pikkuliikkeen omistaja. Asiakkaille olen sanonut että päivystysaikojen jälkeen jos esim peruutuksia tulee saa laittaa tekstaria ihan rauhassa vaikkapa juuri sunnuntaina:) nää on vähän kinkkisiä tilanteita ja itse olen antanut armoa valkariasiakkaille jos tulee juurikin tällainen este. Ja on hyvä muistaa myös kampaajaa ajan peruuttaessasi ja pahoitella ihan vuolaasti, ja mieltä aina piristää jos asiakas tuo esim vaikka suklaalevyn/jonkun pikku kukkasen kun pääsee siirrettynä aikana paikalle :D ei siis pakollisia nämä mutta ei ole kampaajan vika että työmatka piteni. Koita laittaa tänään tekstaria/spostia/viestiä liikkeen fb sivuille ja aamulla vielä soitat ja varmistat että sua ei turhaan odoteta, se on vähintä mitä voit tehdä jos et aijo maksaa. Ja näistä kampaaja näkee että olet ainakin yrittänyt.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:47"]No jos sulla on aamupäivällä kampaaja, niin olet nyt jo myöhässä peruutuksen kanssa, koska varaamasi aikaan on alle vuorokausi. Mikset voi ottaa lapsia mukaan kampaajalle?
[/quote]
Onko sulla lapsia? Miten luulet että parin tunnin kampaamoreissu sujuu 4v, 2v ja 7kk ikäisten lasten kanssa? Mä luulen, että päin helvettiä niin mun, kampaajien kuin muidenkin asiakkaiden sekä kampaamon työvälineiden kannalta...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:47"]No jos sulla on aamupäivällä kampaaja, niin olet nyt jo myöhässä peruutuksen kanssa, koska varaamasi aikaan on alle vuorokausi. Mikset voi ottaa lapsia mukaan kampaajalle?
[/quote]
Onko sulla lapsia? Miten luulet että parin tunnin kampaamoreissu sujuu 4v, 2v ja 7kk ikäisten lasten kanssa? Mä luulen, että päin helvettiä niin mun, kampaajien kuin muidenkin asiakkaiden sekä kampaamon työvälineiden kannalta...
[/quote]
Jaa, no jos lastenkasvatukseen ei ole panostanut tai lapset erityislapsia niin asia tietysti eri.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:29"]Soita heti aamulla,kerro tilanne. Joko antavat anteeksi tai eivät. On kampaajan pussista pois, jos et tuu. Et myöskään voi kieltäytyä maksamasta, jos he maksua vaativat, ellet halua maksua perintään.
[/quote]
Millä ne sen laskun lähettää, kun ei niillä ole kuin nimi ja puhelinnumero?
[/quote]
Puhelinnumerolla saa osoitteen tietoon, fonectasta esim.
[/quote]
Entä jos on slainen numero? Tai ajanvarauksen yhteydessä voi antaa minkä vaan numeron?
[/quote]ja ajan on voinut varata kuka vain. Laskun lähettämisen pitää aina perustua sopimukseen, eikä peruutuksesta voi periä muutenkaan kuin todelliset kulut. En maksaisi.
Mitenkähän tässä mahtoi käydä? Toivottavasti ap tulee kertomaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:17"]
Mitenkähän tässä mahtoi käydä? Toivottavasti ap tulee kertomaan.
[/quote] Sitä minäkin tulin tänne katsomaan. aaaapeeee!!!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:36"]
Varasitko ajan puhelimitse? Milläs todistavat, että varasit ajan juuri huomiseksi etkä esimerkiksi kuukauden päähän muuten samalle päivämäärälle...
[/quote]
No argh. Kyllä se varauskirjakin ihan dokumentista käy.
[/quote]
Yksipuolinen dokumenttihan se on. Ei kai siinä mitään ap allekirjoitusta ole. Voin kai minäkin laittaa varauskirjaani merkinnän ja väittää että oltiin sovittu.
[/quote]
Niimpä, mutta kampaajan aivoilla tätä on vähän vaikea tietysti ymmärtää.
[/quote]
Siis mitä ihmettä? Onko tälläinen jonkun mielestä asiallinenkin kommentti?
Kampaajan varauskirjat on virallinen dokumentti, he joutuvat säilyttämään varauskirjoja vuosia. Kyllä tietoihin jää näkymä myös siitä että on soitettu ja varattu aika. Miksi yrittäjä itse kirjoittaisi ajan väärin, ihan huvikseenko? Haloo nyt.
Valitse seuraavan kerran sellainen kampaamo mihin myös lapset ovat tervetulleita! Esim Helsingissä Hippa Kannelmäessä.
Ja tee lapsia sellaisen miehen kanssa joka pystyy pitämään sovitusta kiinni.
Periaatteessa tässä tilanteessa olisi miehesi vastuulla hoitaa lapsenvahti kampaamoaikasi ajalle tai maksaa tuo peruutettu kampausaika, kosk hänen töidensä aikataulut tulivat tielle.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:41"]
Mun arvostus kampaajia kohtaan ei hirveästi nouse tätä ketjua luettuani...
[/quote]
Mulla kävi just toisinpäin, en ikinä haluaisi olla tuolla alalla jos asiakkaat on tälläisiä!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:15"]Älkää varatko niitä aikoja jos ette kerran osaa tai aio peruuttaa aikojanne sovittuihin aikarajoihin mennessä. En tarkoita ap sinua tällä nyt vaan muutamaa idioottia joiden mielestä ilmeisesti on ihan ok olla peruuttamatta aikaansa eivätkä siitä suostu maksamaan.. Ja parturi-kampaajilla tosiaan on oikeus pistää juuri tuollaiset tapaukset perintään, siinä ei paljon kuluttajaviranomaisille soittelu auta koska se on aivan laillista. Ja että liike saisi negatiivisen maineen? Sulle siinä vaan nauretaan koska olet ääliömäisesti jättänyt aikasi peruuttamatta tai peruuttanut liian myöhään etkä noudata kampaamon sääntöjä.
[/quote]
Mitenhän se perintä tapahtuu jos varas prepsidista ja lumenimellä! ? :D laita se perintä perseesees.
Soitat sinne kampaamoon heti huomenna aamulla ja sanot valkoisen valheen, esimerkiksi että yllättävä vatsatauti iski yön aikana. Sen jälkeen pahoittelen vuolaasti ja kuinka ikävää ja noloa että joudut perumaan viime tingassa. Lopuksi vielä kysyt voisiko ajan siirtää, sillä niin kovasti haluaisit juuri kyseiselle kampaajalle.
Ei ne siinä vaiheessa mitään varausmaksusanktiota peri. Works every time!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:15"]Älkää varatko niitä aikoja jos ette kerran osaa tai aio peruuttaa aikojanne sovittuihin aikarajoihin mennessä. En tarkoita ap sinua tällä nyt vaan muutamaa idioottia joiden mielestä ilmeisesti on ihan ok olla peruuttamatta aikaansa eivätkä siitä suostu maksamaan.. Ja parturi-kampaajilla tosiaan on oikeus pistää juuri tuollaiset tapaukset perintään, siinä ei paljon kuluttajaviranomaisille soittelu auta koska se on aivan laillista. Ja että liike saisi negatiivisen maineen? Sulle siinä vaan nauretaan koska olet ääliömäisesti jättänyt aikasi peruuttamatta tai peruuttanut liian myöhään etkä noudata kampaamon sääntöjä.
[/quote]
Ei kai tässä ääliömäsyydestä ole kyse vaan siitä että liike ei ole auki sunnuntaina.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:46"]
[/quote]
Mitenhän se perintä tapahtuu jos varas prepsidista ja lumenimellä! ? :D laita se perintä perseesees.
[/quote]
Jos tuo on jatkuvaa ja moni kampaaja tuollaisesta varkaasta ilmoittaa niin usko huviksesi että poliisia alkaa kiinnostaa moinen toiminta.
Kampaajat myös osaa puhua keskenään ja välttelevät tiettyjä tekaistuja nimiä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:15"]
Miten muka peruuttamattomasta ajasta voidaan laskuttaa? Puhelinnumerohan voi olla kenen vaan tai prepaid. Pelkkä nimi ei voi riittää perusteeksi. Eikä nimen ja nron perusteella edes pysty jäljittämään ihmistä. Kaikki numerot eivät ole jossain fonectassa vaikka joku näyttikin niin luulevan ja saman nimisiä ihmisiä voi olla joukoittain. Kiinnostaisi tietää millä muka kampaajat kaivavat esiin osoitteen johon lähettää lasku.
[/quote]
Numerot on tiedossa operaattorilla, ja jos kyseessä on prepaid, soittajan voi poliisi selvittää IMEI-numeron perusteella. Olisko se niin kauheaa maksaa yrittäjälle pieni korvaus tulonmenetyksestä, joka ei riipu yrittäjästä mitenkään? Taitaa ap:n miehen tulot matkatyöläisenä olla HIEMAN korkeammat kuin parturi-kampaajan, silti sen kampaajan pitäisi kärsiä tappio miehen töiden venymisestä.
[/quote]
Kyllä kyllä. Varmaan! Ja lähtee selvittää yhtä laskua. Varmaan!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:47"]
Soitat sinne kampaamoon heti huomenna aamulla ja sanot valkoisen valheen, esimerkiksi että yllättävä vatsatauti iski yön aikana. Sen jälkeen pahoittelen vuolaasti ja kuinka ikävää ja noloa että joudut perumaan viime tingassa. Lopuksi vielä kysyt voisiko ajan siirtää, sillä niin kovasti haluaisit juuri kyseiselle kampaajalle.
Ei ne siinä vaiheessa mitään varausmaksusanktiota peri. Works every time!
[/quote]
Jotkut perii, toiset ei. Luuletko tosiaan ettei näitä valheita yritä monikin?
Vakioasiakkaalle yleensä annetaan enemmän vapauksia, mutta ekaa kertaa varanneelle ei niinkään.
Itse olen noin pääsääntöisesti aina mennyt melkein minne vaan kolmen lapsen kanssa, esim. lääkärikäynnitkin on sujuneet.
Kuitenkin kampaajakäynti on pikkuisen siinä ja siinä, lähtisinkä edes yrittämään. Jos on joku pesu ja leikkaus, niin sehän on ihan helppo nakki, kun kestää niin lyhyen aikaa. Mutta omaan päähäni väri ja leikkaus ottaa sen vähintään 2 h, usein 2,5 h ja se onkin kolmen ap:n lapsen ikäisen kanssa jo pikkuisen riskimpää.
Ensinnäkin siksi, että sen värin kanssa olet aika sidottu siihen tuoliin pidemmäksi aikaa ja jos siinä se 7 kk ikäinen menettättää hermonsa tai 2 v alkaa levottomaksi, on aika hankala tehdä mitään. Ja ehkä vielä suurempana syynä, monelle se kampaamokäynti on tietynlainen nautinto ja monikaan tuskin nauttii kolmen lapsen häsellyksestä siinä. Ja voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että mulla on rauhalliset ja hyvin käyttäytyvät lapset, esim. ravintoloissa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Tuossa on tuon ikäisten kanssa vaan aika monta liikkuvaa muuttujaa, jollain tevavista voi aina olle se "ei, ei, ei -päivä".
Toisekseen: ne miehen päivärahat on kyllä ihan oikeasti tarkoitettu siihen, että siellä työmatkakohteessa joutuu maksamaan esim. ruokailun ravintolassa ja monesti muitakin kuluja, joita firma ei maksa - vaikkapa joku pitkittyneestä matkasta johtuva pesulalasku, toisin kuin kotimaassa. Vai miksiköhän ne on erisuuruisia eri maissa laskettuna sen maan elinkustannusten mukaan, jos ne on tarkoitettu kattamaan vaimon kampaajakäyntejä tai lastenvahteja?
Kolmammenkseen, itse en ole ikinä joutunut maksamaan samana päivänäkään perutusta kampaamoajasta. Kiitokseksi olen käynyt samalla kampaajalla seitsemän vuotta. Ymmärrän hyvin tuon ehdon varausehdoissa, mutta kukaan järkevä kampaaja ei vaikka vuosien vakkarilta peri peruutusmaksua. Omakin kampaajani on kauttani saanut ainakin viisi uutta vakkaria. Toki asia on hieman eri, jos on joku sisään kävellyt random ajanvaraaja, joka ei sitten tulekaan, pahimmillaan useamman kerran. Silti vaikea on lähteä laskuttamaan.
Soita heti aamulla tai jos kampaamolla on kännykkänumero, laita tekstiviesti jo tänään. Tai sähköpostia ja soita aamulla vielä perään.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:15"]
Miten muka peruuttamattomasta ajasta voidaan laskuttaa? Puhelinnumerohan voi olla kenen vaan tai prepaid. Pelkkä nimi ei voi riittää perusteeksi. Eikä nimen ja nron perusteella edes pysty jäljittämään ihmistä. Kaikki numerot eivät ole jossain fonectassa vaikka joku näyttikin niin luulevan ja saman nimisiä ihmisiä voi olla joukoittain. Kiinnostaisi tietää millä muka kampaajat kaivavat esiin osoitteen johon lähettää lasku.
[/quote]
Numerot on tiedossa operaattorilla, ja jos kyseessä on prepaid, soittajan voi poliisi selvittää IMEI-numeron perusteella. Olisko se niin kauheaa maksaa yrittäjälle pieni korvaus tulonmenetyksestä, joka ei riipu yrittäjästä mitenkään? Taitaa ap:n miehen tulot matkatyöläisenä olla HIEMAN korkeammat kuin parturi-kampaajan, silti sen kampaajan pitäisi kärsiä tappio miehen töiden venymisestä.
[/quote]
Luuletko että poliisi alkaa jotain 100 e laskua varten selvittää puhelutietoja? Ei todellakaan ole kyse sen luokan rikoksesta. Sitä paitsi IMEI ei liity puhelinliittymään mitenkään vaan on puhelinlaitteen tunniste.
[/quote]
Kylläpä tutkii tarvittaessa. Kyseessä on kuitenkin rikos ja yrittäjällä on oikeus saada rahansa.
[/quote]
Idiootti. Niillä on isompiakin juttuja. Nytkin jää monet isommat esim VARKAUDET ja MURROT tutkimatta resurssien puutteen takia. Niin lähtisihän ne jotain 100€-50%=50€ tutkimaan ja hutkimaan.
Nämä jotka itkee peruutusmaksuista on samoja jotka itkee kovista hinnoista. :D Tajuatteko kuinka pilvissä ne hinnat sitten olisi jos peruutusmaksuja ei olisi?