Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätös on kypsynyt. Haluan papiksi.

Vierailija
08.06.2014 |

Av:n uskovat, rukoilkaa puolestani, että Pyhä Henki olisi kanssani ja johdattaisi. :)

Kaikille siunattua Helluntaita!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:16"]

No miksi Jumala tarvitsi UHRIN, jotta sinä saisit syntisi anteeksi? Ei ole tullut mieleen, että on hieman heikko jumala?

[/quote]En lähde nyt tässä ketjussa inttämään tuosta asiasta, mutta jos asia kiinnostaa sinua, niin seurakuntasi papit kyllä keskustelevat kanssasi varmasti aiheesti. Vaikket kuuluisikaan kirkkoon.

Ap.

Vierailija
22/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen pelastuu kristillisen opin mukaan yksin uskosta, yksin armosta, koska Jeesus on sovittanut syntimme. Uskon myös, että persoonallinen pahuus on olemassa."

Ja ne, jotka eivät ole ikinä edes kuulleet jeesuksesta tai kristinuskosta - saati Jumalasta? Suoraan helvettiin, vai? Saatanan tykö?

Onpas Jumala armelias. En jaksaisi sellaisen armopalojen perässä ruikuttaa rukouksin.

Luuletko, että ihmisen alitajunnassa ei itsessään ole hyvyyttä ja pahuutta? Mihin tarvitset ulkoisen Saatanan, jota syyttää ja johon projisoida pelkojaan? Luonto itsessään on julma ja hyvä - sen näkee mm. eläinten elinkamppailussa ja emojen rakkaudessa jälkeläisiinsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä vaan :-D

Pitkät ja kuivat opinnot, myöhemmin vaikea löytää töitä, epäsäännölliset työajat ja ympärillä usein suvaitsematon ilmapiiri.

Vierailija
24/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäpappeus ei ole Jumalan mielen mukaista. Papiksi ei tulla koulun penkillä, vaan Jumalan kutsumisen, johdatuksen ja opetuksen kautta. Lisäksi täytyy itse tehdä parannus ennen kuin opettaa ja opastaa muita.

Vierailija
25/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:18"]

Jumalan siunausta myös sinulle ap. Rukoile vain vielä ja tutki Jumalan Sanaa.

Palkkapappeus ei ole Jumalan Sanan mukaista. Me kaikki uskovat olemme pappeja uskomme perustalla ja papiksi ei edes voi opiskella tai nimittää. Se on uskonnollisuutta, jonka kanssa Pyhällä Hengellä ei ole mitään tekemistä. Jumala ei johdata sinua palkkapapiksi kirkkoon tai mihinkään uskonnolliseen liikkeeseen.

Sitten on tää seurakunnan paimen. Siihen on ihan selvä syy, miksi mies on seurakunnan paimen. Nainen ja mies on ihan yhtä päteviä ja kelpoja, mutta miksi mies, niin kaikki alkaa paratiisin syntiinlankeemuksesta, jolloin mies lankesi pois Jumalan hänelle antamasta tehtävästä, viljellä ja varjella. Miehen olisi tullut varjella myös vaimoaan, ettei se, mitä tapahtui, olisi tapahtunut.

Mies laiminlöi tehtävänsä, seisoi vaimonsa vieressä ja antoi käärmeen(saatanan) pettää vaimonsa.

Siksi mies. Jumala kutsuu langenneen takaisin siihen palvelutehtävään, josta mies pois lankesi. Siksi Raamattu puhuu; "Miehet, veljet". "Te veljet".

J-P

[/quote]Rukoilen ja tutkin. Raamatussa sanotaan myös, että työmies on palkkansa ansainnut. Pastori palvelee seurakuntaansa ja Herraan. Haluaisin omistautua tälle asialle, Jumala minua auttakoon. On myös tosiasia, että tarvitsen syödäkseni sitä samaa maallista mannaa, mitä muutkin. Tämän vuoksi tarvitsen rahaa, mutta en minä paljon :)

Vierailija
26/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:26"]

Leipäpappeus ei ole Jumalan mielen mukaista. Papiksi ei tulla koulun penkillä, vaan Jumalan kutsumisen, johdatuksen ja opetuksen kautta. Lisäksi täytyy itse tehdä parannus ennen kuin opettaa ja opastaa muita.

[/quote]  Olen uskonut aina. Olen kokenut paljon vaikeuksia ja karikoita elämässäni. Toisaalta minua on siunattu hyvillä ihmisillä lähelläni. Jumala minua johdattakoon.

Ap.

Vierailija
27/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät ja kuivat opinnot, myöhemmin vaikea löytää töitä, epäsäännölliset työajat ja ympärillä usein suvaitsematon ilmapiiri.

[/quote]Tähän olen valmistautunut ja toivottavasti vielä valmentaudun lisää. Opinnoista en osaa sanoa, kun en ole vielä teologiseen edes hakenut, mutta kiinnostaa kyllä todella. Teologien työllistyminen on hyvää, mutta toisaalta kutsumusta ei kysy, paljonko saa rahaa tai työajoista. Pappi on pappi, eikä papilla edes ole varsinaisia työaikoja. Voin vain rukoilla.

Esikuvanani pidän Jeesusta, joka joutui kokemaan, mitä suvaitsematon ilmapiiri todella on.

Ap

Vierailija
28/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa Luukas 10 oikein ajatuksen kanssa ja katso, kuinka se Jumalan näkökulmasta menee. Miten Jeesus meidät lähettää? Mitä on se Raamatun puhe tyhjästä astiasta?

J-P

Vierailija
29/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:21"]

Kun kerran kuulin papin puhuvan kirkossa, että "te olette Jumalan valitsemia", niin melkein lähdin täysin raivoisssani ulos. Miksi Jumala ei valitse KAIKKIA?! Ovatko jotkut ns. parempaa porukkaa, jotka valitaan?

Kirkon koko oppi on niin monella tapaa niin järkyttävää, etten mitenkään voisi ottaa tosissaan.

Tällaisia ihmisiä saatat tavata kuule papin ammatissasi, jotka kyseenalaistavat koko touhun. Oletko valmis vastaamaan - ja älykkäästi, jotta kuulija oikeasti uskoo vastauksesi? En ole yhtäkään pappia tavannut - tai kuullut saarnaa, joka olisi kuulostanut hyvältä ja todelta.

Siksi buddhalaisuus.

[/quote] Olen tietoinen, että saatan kohdata kuvailemasi kaltaisesti ajattelevia ihmisiä. En osaa sanoa, kuinka älykkäästi siihen osaa vastata ja toisaalta kelpaako kuulijalle mikään vastaus, vaikka se olisi miten älykäs. Jos sinä valitset Jumalan, Jumala valitsee sinut. Kristillinen armon sanoma on ainutlaatuinen.

Ap

Vierailija
30/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:37"]

Lueppa Luukas 10 oikein ajatuksen kanssa ja katso, kuinka se Jumalan näkökulmasta menee. Miten Jeesus meidät lähettää? Mitä on se Raamatun puhe tyhjästä astiasta?

J-P

[/quote]Kiitos, minäpä luen. Olen tosin lukenut Raamatun useasti läpi. Silti sieltä aina löytää uudestaan :)

Ap

Vierailija
31/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:37"]

J-P

[/quote]Kiitos, minäpä luen. Olen tosin lukenut Raamatun useasti läpi. Silti sieltä aina löytää uudestaan :)

Ap

[/quote]

Tässä on vielä kuunneltavaa. Parempi, kuin pitkä teksti.

http://www.jukkapartala.fi/saarnat/DS400013_rauma_12_10_2008.mp3

http://www.jukkapartala.fi/saarnat/DS400015.mp3

http://www.jukkapartala.fi/saarnat/DS400027-Part%202-Part%202.mp3

Siunausta.

J-P

Vierailija
32/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet löytänyt tien itsellesi. :) Toivon sulle paljon rohkeutta, voimia ja viisautta.

Olen itse lähinnä pakana, mutta uskon, että Jumalan luokse on monta tietä, ja häntä ja ihmisiä voi palvella monin tavoin, vaikka perusasiat ovat aina samat. Tavallaan olemme samalla tiellä. Uskon, että sama Jumala rakastaa meitä kaikkia.

Vierailija
33/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:46"]

Toivottavasti olet mies.

[/quote]Olen nainen, mutta jos viittaat naispappeuteen, niin olen sen asian kanssa itsekin kipuillut. Nyt vuosien saatossa tullut tulokseen, että koska Jeesus oli viimeinen pappi, jonka pappeus on melkisedekin pappeutta, niin nykysin pastoraalius on seurakunnan johdattamista. Jeesus oli täydellinen, puhdas uhri, joka kuolemallaan sovitti kaikkien synnit.

ap

[/quote]

Joten voi sitten ihan rauhassa jatkaa synnin tekoa? Ei se mene niin..

Itse en naisena uskaltaisi alkaa papiksi, koska Raamatussa otetaan selkeästi kanta naispappeuteen.

Jos jokin on Jumalan sanaa vastaan, se on syntiä. Eikä Jumala toimi Sanaansa (Raamattua) vastaan. Pelkään vaan että teet hyvä sisar nyt syntiä joten en voi pyytää Herraa siunaamaan hankettasi :( Johdatusta rukoilen kyllä, ja että Hänen tahto kirkastuisi ja tapahtuisi sinunkin elämässä.

[/quote] Taas täällä. Ei, en tarkoittanut, että voi jatkaa synnintekoa. Tarkoitin, että Jeesus raukaisi eräällä tavalla sovituksellaan pappeuden siinä mielessä, miten se tunnettiin esimerkiksi vanhan testamentin aikana, jolloin pappien tehtävä oli uhraaminen.

Kari Kuulalla on tästä laajasti ja hyvin kirjoitettu teksti. Linkki: http://www.karikuula.com/47

Ap

Vierailija
34/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 18:50"]

Toivottavasti olet mies.

[/quote]Olen nainen, mutta jos viittaat naispappeuteen, niin olen sen asian kanssa itsekin kipuillut. Nyt vuosien saatossa tullut tulokseen, että koska Jeesus oli viimeinen pappi, jonka pappeus on melkisedekin pappeutta, niin nykysin pastoraalius on seurakunnan johdattamista. Jeesus oli täydellinen, puhdas uhri, joka kuolemallaan sovitti kaikkien synnit.

ap

[/quote]

Itse en naisena uskaltaisi alkaa papiksi, koska Raamatussa otetaan selkeästi kanta naispappeuteen.

Jos jokin on Jumalan sanaa vastaan, se on syntiä. Eikä Jumala toimi Sanaansa (Raamattua) vastaan. Pelkään vaan että teet hyvä sisar nyt syntiä joten en voi pyytää Herraa siunaamaan hankettasi :( Johdatusta rukoilen kyllä, ja että Hänen tahto kirkastuisi ja tapahtuisi sinunkin elämässä.

[/quote] Taas täällä. Ei, en tarkoittanut, että voi jatkaa synnintekoa. Tarkoitin, että Jeesus raukaisi eräällä tavalla sovituksellaan pappeuden siinä mielessä, miten se tunnettiin esimerkiksi vanhan testamentin aikana, jolloin pappien tehtävä oli uhraaminen.

Kari Kuulalla on tästä laajasti ja hyvin kirjoitettu teksti. Linkki: http://www.karikuula.com/47

Ap

[/quote]Ja jatkan vielä, eli silloiset uhrit olivat syntiuhreja. Nykyisin pastoraalius on ilosanoman, eli sanan julistamista (jota tekevät siis myös naisevankelistat). Etkä voi julistaa ilosanomaakaan ilman opetusta. Alttarit eivät ole syntiuhreja varten, koska Jeesus oli viimeinen, täydellinen uhri. Näin ollen tiettyjä Raamatunkohtia ei voi teologisessa mielessä enää soveltaa. Mutta tosiaan, Kari Kuulan kirjoitus on kattavampi ja taatusti asiantuntevampi, mitä tämä oma vastaukseni :)

Sinuausta sinulle sisar ja johdatusta myös.

Ap

Vierailija
35/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet mies.

ap

[/quote]

Ap

[/quote]

Oletko tutustunut muihin Kuulan teksteihin? Oletko niiden kanssa yhtä mieltä?

Entä mihin seurakuntaan pyrkisit töihin? Ev.lut? Moni srk, joka hyväksyy naispapit on kovin liberaali, oletko valmis menemään töihin sellaiseen paikkaan?

On muitakin vaihtoehtoja kuin pappeus, esim. sairaalaan sielunhoitajaksi. Hekin ovat käsittääkseni opiskelleet teologiaa. Siunausta, mihin ratkaisuun sitten päädytkin. Itse olen entinen naispappeuden kannattaja, nykyään en ole puolesta enkä vastaan, enemmän ehkä vastaan... Varmaksi en tiedä. Niin ne näkemykset muuttuvat. Ja pidän itseäni vielä feministinä, mutta Raamatun jakeita en voi kiistää. Nainen olen itsekin.

Vierailija
36/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:15"]

Toivottavasti olet mies.

ap

[/quote]

Ap

[/quote]

Oletko tutustunut muihin Kuulan teksteihin? Oletko niiden kanssa yhtä mieltä?

Entä mihin seurakuntaan pyrkisit töihin? Ev.lut? Moni srk, joka hyväksyy naispapit on kovin liberaali, oletko valmis menemään töihin sellaiseen paikkaan?

On muitakin vaihtoehtoja kuin pappeus, esim. sairaalaan sielunhoitajaksi. Hekin ovat käsittääkseni opiskelleet teologiaa. Siunausta, mihin ratkaisuun sitten päädytkin. Itse olen entinen naispappeuden kannattaja, nykyään en ole puolesta enkä vastaan, enemmän ehkä vastaan... Varmaksi en tiedä. Niin ne näkemykset muuttuvat. Ja pidän itseäni vielä feministinä, mutta Raamatun jakeita en voi kiistää. Nainen olen itsekin.

[/quote]Itse olin ennen enemmän naispappeutta vastaan, jyrkästi jopa. Se on laimentunut, mitä enemmän Raamattua luen. Raamattu aukeaa pala palalta lukijalleen, olen huomannut. Lopullisesti ei varmaan koskaan, mutta siellä on myös kohta (nyt en valitettavasti lonkalta muista, että missä), jossa huojentavasti todetaan, että mitä et aidosti tiedä, sitä ei synniksi lasketa.

Kari Kuula ottaa asioihin rohkeasti kantaa, enkä lähde tässä analysoimaan niitä mielipiteitä näillä tiedoilla sen enempää. Enhän ole vielä ollut teologisessa. Suomen Luterilainen kirkko on vihkinyt naispappeja yli 20 vuotta ja teologien ja eksegetiikkojen näkemys on melko yhtenäinen siitä, ettei esimerkiksi Uuden Testamentin yleinen linja ole naispastoriutta vastaan.

Rukoilen, että Jumala itse asettuu tielleni esteeksi, eikä anna lapsensa tehdä syntiä, mikäli hän katsoo, ettei naisen sovi toimia seurakunnan johdattajana.

Ap.

Vierailija
37/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:36"]

[/quote]Tähän olen valmistautunut ja toivottavasti vielä valmentaudun lisää. Opinnoista en osaa sanoa, kun en ole vielä teologiseen edes hakenut, mutta kiinnostaa kyllä todella. Teologien työllistyminen on hyvää, mutta toisaalta kutsumusta ei kysy, paljonko saa rahaa tai työajoista. Pappi on pappi, eikä papilla edes ole varsinaisia työaikoja. Voin vain rukoilla.

Esikuvanani pidän Jeesusta, joka joutui kokemaan, mitä suvaitsematon ilmapiiri todella on.

Ap

[/quote]Teologien työllistyminen koulutusta vastaavaan työhön on heikkoa ja tilanne vain huononee. 

Siis pappina (evl-kirkon) et kyllä vain rukoile vaan juokset mitä ihmeellisimmissä kissanristiäisissä, joudut huonossa lykyssä toimimaan esimiehenä sekä tekemään hyvin "maallisisa" töitä: budjetointia, strategian laadintaa, työalojen kehittämistä jne jne

Opinnoissa on klassisia kieliä ja sitten pääaineesta riippuen filosofiaa, eksegetiikka tms. Kannattanee tutustua esim Helsingin yliopston teologisen tiedekunnan opinto-ohjelmaan. 

Siunausta ja viisautta elämään! T: TM

Vierailija
38/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:36"]

Ap

[/quote]Teologien työllistyminen koulutusta vastaavaan työhön on heikkoa ja tilanne vain huononee. 

Siis pappina (evl-kirkon) et kyllä vain rukoile vaan juokset mitä ihmeellisimmissä kissanristiäisissä, joudut huonossa lykyssä toimimaan esimiehenä sekä tekemään hyvin "maallisisa" töitä: budjetointia, strategian laadintaa, työalojen kehittämistä jne jne

Opinnoissa on klassisia kieliä ja sitten pääaineesta riippuen filosofiaa, eksegetiikka tms. Kannattanee tutustua esim Helsingin yliopston teologisen tiedekunnan opinto-ohjelmaan. 

Siunausta ja viisautta elämään! T: TM

[/quote]Kiitos ja siunausta sinulle myös. Lauseellani "voin vain rukoilla" tarkoitin sitä, että voin vain rukoilla, että Pyhä Henki vaikuttaa minussa ja selviän, löytäisin oman paikkani.

Olen ymmärtänyt, että työssä joutuu (tai saa) tekemään monenlaista. Minulla on vielä matkaa päästäkseni teologiseen, mutta sitä kohti. Teologista asiantuntemusta tarvitaan muuallakin kuin kirkon sisällä. Tähän astisessa elämässäni olen jo ehtinyt tehdä monen laista, joten erilaisia työtehtäviä en pelkää. Luotan Herraan siinä mielessä, että jos minulle on paikka katsottuna hänen taholtaan, sinne myös päädyn.

Ap

Kauan tämä asia on mielessäni ollut ja yhtäkkiä tuntuu, että kaikki viitat menneen elämäni varrelta ovat osoittaneet tätä kohti.

Vierailija
39/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on monenlaisia tehtäviä ja virkoja, kuten apostolin, profeetan, evankelistan, opettajan ja paimenen. Monet niistä sisältävät opettamista ja sanoman julistamista eri tavoin, ja joissa nainenkin voi toimia, mutta opettajan virka on myös erikseen. Siinä nainen ei voi toimia, eikä sitä suositella edes monille miehille.

"Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa." (Jaak. 3:1-2)

Kyseessä on siis hyvin vastuullinen tehtävä. Samoin paimenen virka.

Vierailija
40/55 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtukoon jumalasi tahto, ap. Kaikkea hyvää sinulle valitsemallasi tiellä. :) 

t. uskonnoton av-mamma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan