Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unet parin tunnin pätkissä. Miten kauan tätä jaksaa?

Vierailija
01.08.2006 |

Kuopus nukkuu pisimmillään 5 tuntia kerrallaja 2,5 v esikoinen mönkii yöllä viereen tai saa huutokohtauksia. Kuopuksen syntymän jälkeen ( 4 kk sitten) pisin uniputki mulla on ollut 4 tuntia, nyt on taas jokunen viikko mennyt 2 tunnin pätkissä. Kun yöllä ensin imettää kuopuksen ja sitten esikoinen kömpii viereen ja mönkii tunnin ennen kuin saa unta, on ihan saletti että mun unet on menneet siltä yöltä... Miten kauan tätä jaksaa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauva 5 kk ja kaksoset 3v2kk... Vauveli herää vieläkin jatkuvasti läpi yön 2-3 h välein ihan alkuyöstä lähtien. Loppuyöstä (06 jälkeen ja n. 07.30 saakka) nukkuu sitten yleensä vieläkin lyhyempiä pätkiä eli 15 min-30 min. Yleensä just silloin aamulla uni maittais ja just kun on saanut unenpäästä kiinni niin vauveli on masullaan huutelemassa! Jaksaisin paremmin jos edes se alkuyö olisi pidempi mutta kun silloinkin heräilee jo 1-2 h päästä nukahtamisestaan.

No tuttuahan tämä on kaksosten jälkeen. Kaksoset kyllä oppivat nukkumaan yöt läpeensä siinä vuoden ikäisinä ja ovat aika hyvin nukkuneet siitä saakka paitsi että nyt on lisänä tullut se että pitää nousta vessaan heidän kanssaan.. Onneks mies hoitaa ne vessajuoksut mutta mä herään silti niihinkin vaikkei nousta tarvii!

Onneksi mun mies sillon tällöin patistaa mua nukkumaan ja yleensä ainakin toisen viikonloppuaamun saan nukkua vähän pidempään. Jo sekin auttaa ettei tarvii nousta keittämään aamupuuroa ja kuuntelemaan vauvan kitinää! Se tunti siinä aamulla on luksusta!

Joskus oon myös sanonut miehelle viikonloppuisin että nyt meen hetkeksi nukkumaan ja hän saa vahtia pätkäunia nukkuvaa vauvaa.

Eli suosittelen ihan päikkäreiden nukkumista aina kun se mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä