Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmisessä on sellaista,että häntä kunnioitetaan heti ensi näkemältä

Vierailija
01.01.2021 |

Oon ihmetellyt mikä mun kaverissa on sellainen piirre että kaikki arvostaa sitä ensi näkemältä? Mä oon tuntenut sen niin kauan läpi nuoruuden etten enää osaa arvioida kun ollaan jo aikuisia. Mut mitkä on sellaisia piirteitä ihmisessä, että ne niiku herättää kunnioitusta kautta linjan. Kukaan ei auo päätään sille ja kaikki kuuntelee kun se puhuu. Hänellä ei ole siis mitään erityisempiä hienoja vaatteita tai autoa tmv mikä voisi vaikuttaa.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ensiksi mieleen, että narsisteja kuunnellaan ja kunnioitetaan. Vain lähipiiri tietää totuuden.

Ei pidä ollenkaan paikkaansa mielestäni. Erotan narsistin nopeasti ja tunnen vain sääliä.

Samalla kannalla.Narsisti on helppo erottaa joukosta.

Päinvastoin. Narsistia ei voi erottaa joukosta. Valitettavasti.

Vierailija
62/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille vinoillaan aina yhteisössä, kuin yhteisestä sopimuksesta. Toiset saavat olla rauhassa, heistä tykätään.

Poikkeaville vinoillaan, ellei se poikkeavuus ole yleisen ihanteen suuntainen. Tiedän sen, sillä olen tuon poikkeavuuden kirouksen myös kokenut. Ihanteen suuntaisia ihaillaan ja ne jotka saavat olla rauhassa ja tykätään ovat yleensä melko tavanomaisia ja käyttäytymiseltään muita huomioivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mittari arvostukseen on se onko ns.näennäisen tavallisella henkilöllä lähipiirissään ns.merkittäviä henkilöitä.Isot ja paljon nähneet kihot hiffaavat kyllä ”kuka on kuka”.Eli kysy itseltäsi millainen piiri ympärilläsi on?Kuuluuko joukkoon paljon sinua korkeammassa asemassa olevia vaikket itse ole mikään silmää tekevä heebo.

Vierailija
64/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ensiksi mieleen, että narsisteja kuunnellaan ja kunnioitetaan. Vain lähipiiri tietää totuuden.

Ei pidä ollenkaan paikkaansa mielestäni. Erotan narsistin nopeasti ja tunnen vain sääliä.

Tuon perusteella sinä et ole narsistia nähnytkään.

Vierailija
65/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla kannalla.Narsisti on helppo erottaa joukosta.

Päinvastoin. Narsistia ei voi erottaa joukosta. Valitettavasti.

Ei helppo kaikista  tosiaan, mutta tietyn tyyppisistä esilläolijoista he yleisimmin löytyvät.

Vierailija
66/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon perusteella sinä et ole narsistia nähnytkään.

Kerro lisää! Jos tiedät!

Vierailija
67/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni anonyyminä itseään karismaattiseksi kutsuva sitä todellisuudessa on. Kukaan tuskin näistä livenä edes kehtaisi puhua tällaisia itsestään. Tulee mieleen se klassinen Dunning-Kruger-efekti.

Vierailija
68/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

chi

Vierailija
69/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee omasta "karismaattisuudestaan" tällaisen ovelan keskustelunavauksen ja kerää nyt kehuja omasta erityisyydestään teiltä hyväuskoisilta 😁

Puhutko nyt itsestäsi?

Omista toiminta tavoistasi? Kaikki eivät ole niin kieroutuneita kuin sinä

Olen opiskellut psykologiaa, joten tiedän ihmismielestä paljon.

Nonniin päästiin taas asiaan. lähihoitaja on hyvä ja painelee kyökkiin juoruilemaan ja psykologisoimaan😭

😂 Kunhan vitsailin. En minä mitään psykologiaa ole opiskellut. Hauskaa testata mikä kaikki höpönlöpö menee täällä täydestä mammoihin.

No niin, ihmekös, että pohdit kunnioittamista. Ylimielisyys verhottuna vaatimattomuuteen vie sen aina pois.

Vierailija
70/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on vain niin hyvä tuuri ystävälläsi että kerää ympärilleen niitä ihmisiä joiden kanssa haluaa olla ja joiden kanssa on samalla aallonpituudella. Huonoitsetuntoiset ihmiset ovat myös niiden kanssa jotka eivät erityisemmin pidä heistä ja sitten sitä lokaa saa niskaan.

Vierailija
71/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni anonyyminä itseään karismaattiseksi kutsuva sitä todellisuudessa on. Kukaan tuskin näistä livenä edes kehtaisi puhua tällaisia itsestään. Tulee mieleen se klassinen Dunning-Kruger-efekti.

hah onneksi en ole karismaattinen. Jos joku minun mielipidettäni haluaa kuunnella, hän tekee sen yleensä siksi että tietää minut melko älykkääksi ja analyyttiseksi ongelmanratkojaksi; ei puhujanlahjojeni tähden.

Vierailija
72/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök taas näitä ketjuja

Vierailija
73/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan iso muna.

Vierailija
74/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon niin karismaattinen et kaikki mammat hiljenee!

Vierailija
75/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie oon niin karismaattinen et kaikki mammat hiljenee!

Niin kaipa sen mykistävän pöyristyksen voi noinkin tulkita.

Vierailija
76/85 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on valta joka laittaa kunnioittamaan!

Vierailija
77/85 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee omasta "karismaattisuudestaan" tällaisen ovelan keskustelunavauksen ja kerää nyt kehuja omasta erityisyydestään teiltä hyväuskoisilta 😁

Ei kaikki ole samanlaisia kuin sä.

Vierailija
78/85 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee Pekka Haaviston karisma?

Vierailija
79/85 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listasin ominaisuuksia, joita itse olen havainnut ihmisissä, joitä arvostan enemmän kuin muita:

- Älykkyys

- Erinomainen yleissivistys, tällaiset ihmiset tuntuvat tietävän kaiken

- Miellyttävä ääni

- Rauhallinen olemus

- Hyvä kuuntelija, joka saa tuntemaan että minun asiani kiinnostaa häntä

- Hyvä itsetunto, kantavat itseään varmuudella mutta eivät ole lainkaan ylimielisiä

+ Jotakin mitä en osaa sanoin kuvailla

Tällaisia ihmisiä tulee todella harvoin vastaan, joten en usko että puolet av-palstalaisia ovat karismaattisia tai sitten he määrittelevät sen eri tavalla. Ainoat tuntemani ihmiset, joita pidän tällä tavoin karismaattisina, ovat setäni, puolisoni isä (tosin hän ei ole kovin hyvä ja kiinnostunut kuuntelija), ja yksi kaverini. Lukiossa tiesin heitä enemmän, ja he ovatkin päässeet elämässään hyvin pitkälle.

Vierailija
80/85 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen rauhallinen, ystävällinen ja ihan aidosti muut huomioiva sekä omalla alallani (aivan tarpeeksi) hyvä. Silti aina kun olen vaihtanut työpaikkaa huolimatta mistään aiemmista saavutuksista ja näytöistä, joudun aloittamaan aivan aivan pohjalta ja kunnioitus/ arvostus on pyöreä nolla. Joissakin paikoissa on alettu arvostamaan vähäsen ja toisissa ei ollenkaan. Ihmettelen nytkin miksi esimieheni edes palkkasi minut, koska on keskittynyt lähinnä lyttäämään kaikkea mitä teen eikä toisaalta ole kiinnostunut siitä toimenkuvasta mihin minut on palkattu. Ja siis lyttäys alkoi päivästä 1 heti työpaikalle saapumiseni jälkeen ennen kuin olin ehtinyt tehdä yhtään mitään. Työhaastattelussa hän kertoi olevansa vaikuttunut osaamisestani. :O

Osaako joku selittää mistä tällainen ilmiö sitten johtuu? Vai olenko vaan liian ruma, lyhyt tms. ?